Bořivoj Brdička: Ověřování kompetencí pro XXI. století

středa 3. prosince 2008 ·

Nedávno byla zveřejněna zpráva washingtonské nezávislé think tank organizace Education Sector s názvem Measuring Skills for the 21st Century, jejíž autorkou je Elena Silva. Zpráva je výstupem společné práce nejen odborníků ze školství ale též z podnikatelské sféry. Zabývá se definováním dnes tak často připomínaných „dovedností pro život ve 21. století“ a způsoby, jak tyto schopnosti ověřovat. Samotná definice potřebných schopností moc velké problémy nečiní. Zde máme již nějaký čas celkem jasno. Zpráva v tomto směru uvádí toto: "Ve světě, kde je možné během několika vteřin nalézt téměř jakýkoli fakt, by školy měly u žáků budovat takové kompetence (záměrně použit výraz kompatibilní s RVP), jako je kritické hodnocení nalezených informací, hledání souvislostí s jinými tématy, aplikace při řešení skutečných problémů, spolupráce s partnery kdekoli na světě apod."
http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2289

Bořivoj Brdička

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.