Společnost International School of Languages rozeslala další várku e-mailů na české školy, kde reaguje na mou kritiku. Naneštěstí autoři mají krátkou paměť a zapomněli, co rozesílali před několika dny.
Včera jsme v článku International School of Languages: lži, nepřesnosti a nelogičnosti publikovali komentář k několik dnů starému mailu společnosti International School of Languages (dále jen ISL) našemu čtenáři. Dnes nám poslala naše další čtenářka nový e-mail, který ISl rozeslalo dnes. Většina textu je identická včera publikovanému, ale ISL modifikovala některé pasáže a doplnila spekulaci o snaze České školy, respektive společnosti Computer Press konkurovat ISL.
Smutné je, že pánové z ISL nejsou schopni jednat přímo, zároveň stále marně čekám na jasné odpovědi na již položené otázky a na jakékoli vyjádření. Šíření nepravdivých informací či polopravd ze strany ISL pak určitě nepřispívá k jejich kreditu. Pozitivně můžeme jen částečnou změnu přístupu ISL k inkasu plateb od žáků za takzvaný "upgrade". To je ale stále jen velmi málo.
Je úplně pochopitelné, pokud máte po přečtení článku od pana Wagnera otázky ohledně našeho programu. Pana Wagnera sice moc dobře neznáme, ale víme, že hned den po prezentaci našeho programu, které se zúčastnil, napsal následující email softwarové společnosti neuroLanguage, se kterou spolupracujeme na tomto projektu. V tomto emailu pan Wagner se snaží získat informace od neuroLanguage, aby mohl připravit výukový program na základních a středních školách v ČR, a tím pádem s námi konkurovat.
V minulém mailu ISL tvrdilo, že jsme od neuroLanguage dostali odpověď. Získání informací je na webu neuroLAnguage přímo nabízeno:
neuroLanguage professional services help you enable the best method for delivering your content to the right audience. The services range from custom portal branding, API integration with your other web or CRM systems, custom reports or any other required application development leveraging our service oriented architecture. Our goal is to deliver your brand and content to new global audiences with a world-class infrastructure behind the solution.
Mail společnosti neuroLAnguage jsme poslali proto, abychom získali informace, které mi ISL na prezentaci neposkytla. Nechtěli jsme se ptát na vazbu na ISL, protože tyto informace jsou obchodním tajemstvím. Ptal jsem se na ceny, abych si mohl ověřit tvrzení ISL, že získali 95% slevu.
ISL dále cituje reakci Dr. Knihové pod mým článkem (bohužel si ani neověřili, že Dr. Knihová patří mezi autory České školy, není to tedy skutečně jen "jedna čtenářka"):
Dále jedna čtenářka reagovala na článek pana Wagnera takto:
Nechci se vyjadřovat k aktivitám výše uvedené firmy, ale důkladně jsem si prohlédla demoverzi společnosti Neurolanguage na adrese http://www.neurolanguage.com/overview/index.htm a jako jazykář si tento produkt dokáži představit jako velmi účinnou pomůcku pro promptní převedení jakéhokoliv digitálního obsahu do vysoce interaktivního prostředí vhodného pro výuku jazyků, které je pro studenty vysoce motivační. Systém je navíc i finančně motivující pro samotné tvůrce nového digitálního obsahu. Kéž by nějaká chytrá hlava na ministerstvu rozpoznala, co bychom jako jazykáři potřebovali, a nasměrovala peníze směrem, který má smysl.
Pan Wagner ji na to odpověděl těmito slovy:
Společnost Neurolanguage nabízí zajímavý produkt, je jen škoda, že si ho jako první všimli pánové Šedivý a Fuller. MŠMT může iniciovat tvorbu výukových materiálů, ale obávám se, že to v příštím roce nestihne.
Proč je to škoda, že si software od neuroLanguage všimli jako první pánové Šedivý a Fuller? Kvůli tomu, že na tom teď nemůže vydělat pan Wagner přes společnost Computer Press a.s., kterou zastupuje a která prodává výukové produkty? (viz:> http://knihy.cpress.cz/knihy/jazykove-prirucky/anglictina/) – Doufáme, že nám pan Wagner poděkuje za bezplatnou reklamu :).
Na rozdíl od ISL má Computer Press k dispozici kvalitní a ověřený výukový obsah, který by teoreticky mohla distribuovat s využitím nabídky společnosti neuroLanguage. Aktivita ISM má a bude mít na zisky Computer Pressu zanedbatelný vliv a pochybujeme, že by neuroLanguage Computer Press v případě jeho zájmu jako partnera neakceptoval. Podobné úvahy jsou ale jen spekulativní.
Naši partneři, softwarová společnost neuroLanguage z Kanady, napsala panu Wagnerovi níže uvedený email, ve kterém víceprezident potvrzuje obchodní vztah mezi neuroLanguage a ISL. Dále potvrzuje velké slevy, které jsme vyjednali pro školy a studenty ČR, a že program bude zahájen do 30ti až 45ti dnů.
Jsme rádi, že neuroLanguage po měsíci konečně zareagoval. Je ale stále překvapivé, že o této společnosti není na webu ISL zmínka. neuroLAnguage potvrzuje, že dodá lokalizovanou verzi přehrávače Practice Player a online rozhraní. O této skutečnosti dosud ICL neinformovala.
Nyni, bychom rádi upřesnili některé informace ze zmíněného článku od pana Wagnera. Pokud jste neviděli původní článek, zde je na něj odkaz: http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=105517&CAI=2129.
1. V říjnu 2008 pan Šedivý a pan Fuller prezentovali skutečny program ISL. Ředitelé a učitelé, kteří byli přítomni, byli vyzváni k tomu, aby si vyzkoušeli program sami. Někteří přítomní využili příležitost s velkým nadšením.
V říjnu ISL prezentovala jen demoverzi, nikoli skutečný program ISL.
Pokud chcete získat už v listopadu omezenou zkušební verzi programu pro Vaši školu, jednoduše pošlete email na adresu: trial@islczech.com. Zkušební verze je platná na 30 dnů.
Řada škol již využila této příležitosti. Pan Wagner pochopitelně neobdržel demoverzi kvůli tomu, že se nám snaží konkurovat. Demoverze jsou dostupné pouze pro školy a nebyli jsme schopni ověřit, kterou školu zastupuje, abychom mu mohli poslat instalační klíč a odkaz na stažení softwaru.
V minulém mailu byl jediným údajným důvodem neposkytnutí zkušební verze nedostatek informací o škole, ISL o ně nepožádalo ani v telefonátu a ani mailem. Navíc web školy funguje a mailová adresa školy byla použita při registraci na přednášku i nahlášena v telefonátu.
5. Školní verze programu ISL lze použít online i offline, takže internet není důležitou součástí pro prezentaci funkce programu. Naším cílem bylo předvést jak program funguje bez internetu. (Upozorňujeme, že k použití upgradu z domova je internet nezbytný. Naše licenční smlouva týkající se populárních písní, které jsou součásti upgradu, nám dovoluje přehrávání písně přes námi použivaný software, ale nedovoluje další reprodukování, kopírování či distribuce).
Zajímavé je, že v demoverzi je písnička distribuována a uložena na disku.
6. Sdělení MŠMT o tom, že nezaštiťuje ISL, je dobrou zprávou pro všechny. Pokud by MŠMT podporovala nebo zaštiťovala jednotlivé komerční subjekty, korupční prostředí by tak dostalo zelenou. Ani nehledáme žádnou podporu od MŠMT. Kvalita našeho programu mluví sama za sebe. Proto výsledkem „jednání na uvedené poradě bylo stanovisko všech zúčastněných, že rozhodnutí o využití nadací prezentované nabídky je plně v kompetenci ředitelů skol.“ Na zmíněné poradě jsme měli možnost prezentovat náš program „na základě doporučení jednoho z vedoucích odboru školství, v jehož kraji působí Nadace The Always Remember Foundation a její činnost je kladně hodnocena." Citujeme MŠMT.
ISL se na poradu MŠMT s vedoucími odborů školství KÚ dostala naprosto nestandardním způsobem, který sám o sobě vyvolává podezření z korupce.
8. International School of Languages má licenční právo používat veškerou hudbu i videoklipy, které jsou součástí našeho programu. ISL je vlastníkem autorských práv k převážné většině použitých textů. Texty, které ISL použivá, ale nevytvořila, nevyžadují licenční práva.
Znovu opakuji, v demoverzi jsou použity texty a fotografie bez řádné licence. Zřejmě jde o porušení autorského zákona a tedy i o trestný čin.
Připomínáme Vám, že jsme posunuli termín pro zaslání peněz na náš účet do doby, kdy dostanete program do vaší školy. Studenti dostanou upgrady v lednu ve stejnou dobu jako školy. Jednoduše řečeno, my nedostaneme žádné peníze od Vás dokud neobdržíte náš program.
Zde došlo ke znatelnému pokroku v obchodním modelu ISL.
Program ISL používá nejnovější technologie společnosti NeuroLanguage a SRI International, které umožňují studentům získat vyhodnocení vlastní výslovnosti angličtiny téměř jako kdyby byl přítomný rodilý mluvčí. Tento program je revolučním nástrojem, který přinese ohromný užitek Vaši škole a studentům na delší dobu. Těšíme se na spolupráci s Vámi. Pokud budete mít jakékoliv další otázky, prosíme, obraťte se na nás.
Znovu upozorňuji na to, že produkt neuroLAnguage je zřejmě kvalitní, ale zatím nemáme dostatečné podklady pro vyhodnocení výukového obsahu ISL pro něj. Demoverze zatím neprokázala, že ISL splní následující tvrzení a sliby:
Jaké školy mohou program využívat?
Program je určen základním školám, středním školám a gymnáziím s jakýmkoliv počtem studentů. Program je přizpůsoben každému ročníku tak, aby pomáhal.
Je program kompatibilní s výukovými materiály, které již používáme při výuce AJ?
Ano, program obsahuje procvičovací jednotky určené každému ročníku ZŠ a SŠ, které doplňují učebnice ze kterých vyučujete.
Jakým studentům je tento program určen?
Tento program je vybaven specifickými procvičovacími jednotkami určenými studentům všech věkových kategorií od nejmladších žáků 1. stupně po starší studenty druhého stupně a středních škol jak začátečníkům tak pokročilejším studentům.
Jan Wagner
0 komentářů:
Okomentovat