Na žádost MŠMT v lednu vypracovala Zlenická iniciativa návrh role ICT koordinátora. Tato první verze byla na setkání iniciativy v Hranicích na Moravě na základě vznesených připomínek dopracována do dokumentu, který zveřejňujeme. Zde máte možnost opět vyjádřit své názory, na jejichž základě chtějí organizátoři iniciativy vytvořit definitivní verzi pro MŠMT.
Na žádost MŠMT v lednu vypracovala Zlenická iniciativa návrh role ICT koordinátora. Tato první verze byla na setkání iniciativy v Hranicích na Moravě na základě vznesených připomínek dopracována do dokumentu, který zveřejňujeme. Zde máte možnost opět vyjádřit své názory, na jejichž základě chtějí organizátoři iniciativy vytvořit definitivní verzi pro MŠMT.
Původní dokument, tak jak byl zveřejněn na České škole, najdete zde.
Problematika ICT koordinátorů
Účastníci přijali způsob rozvržení funkce ICT koordinátora do dvou dílčích funkcí – „ICTK manažer“ a „ICTK správce“. Dále byli seznámeni s předpokladem, že vznikne i dílčí funkce „ICTK pedagoga“, ale tuto roli z důvodu nevyjasněné situace nebrali v potaz.
Účastníci se shodli na tom, že problematika ICT koordinátora musí být vnímána jako přímý smluvní vztah mezi ICT koordinátorem a daným školským zařízením. Jakékoliv jiné vztahy vůči třetím osobám se odvíjejí od kvality výše zmíněného přímého vztahu.
Pracovní náplň
ICTK manažer:
- Pracovní náplní ICTK manažera je koordinační a manažerská činnost, spojená s provozem informačních a komunikačních technologií v daném školském zařízení.
- Vzhledem k nevyjasněné specifikaci funkce ICTK pedagoga nelze určit náplň metodickou, didaktickou a konzultační.
ICTK správce:
- Pracovní náplň ICTK správce obsahově odpovídá servisním povinnostem generálního dodavatele na LAN a AM jím vybudovaných.
- V rámci přímého smluvního vztahu se ICTK správce bude starat pouze o LAN a AM, které nejsou součástí dodávky generálního dodavatele.
- Z výše uvedeného vyplývá, že ICTK správce nemůže být v rámci přímého smluvního vztahu povinován servisem LAN a AM dodaných generálním dodavatelem, a tudíž nemůže ani za dodanou LAN a AM nést zodpovědnost.
- Tato podmínka nevylučuje spolupráci ICTK správce s generálním dodavatelem. ICTK správce může vykonávat správu nad LAN a AM generálního dodavatele, avšak pouze nad rámec svých povinností vůči školskému zařízení. Pokud taková spolupráce nastane, měla by být zakotvena v písemné dohodě.
- ICTK správce spravuje informační systém školy.
Smluvní vztahy
Ředitel školského zařízení si může svobodně zvolit dvě formy smluvního zajištění, jak ICTK manažera, tak ICTK správce:
- pracovně právní vztah
- služba zajišťovaná zřizovatelem školského zařízení (způsob zajištění je v kompetenci zřizovatele)
ICTK manažer:
- U pracovně právního vztahu ředitel školského zařízení jmenuje ICTK manažera do vedoucí funkce.
- U služby zajišťované zřizovatelem dojde k podpisu smlouvy mandátní mezi školským zařízením a zřizovatelem či jím pověřenou třetí stranou.
ICTK správce:
- U pracovně právního vztahu ředitel školského zařízení přijme ICTK správce do pracovního poměru, popřípadě upraví pracovní náplň svému stávajícímu pracovníkovi.
- U služby zajišťované zřizovatelem dojde k podpisu smlouvy o dílo mezi školským zařízením a zřizovatelem či jím pověřenou třetí stranou.
Požadavek na kvalifikační předpoklady
ICTK manažer:
- ICTK manažer musí mít vzhledem k charakteru práce a svému postavení vysokoškolské vzdělání.
- V současné době nelze určit ostatní kritéria, proto je stanovení dalších podmínek buď v kompetenci ředitele školského zařízení (případ pracovně právního vztahu), nebo zřizovatele školského zařízení (případ služby zřizovatele dodávané školskému zařízení).
ICTK správce:
- U ICTK správce postačí středoškolské vzdělání s odborným zaměřením, popřípadě jakékoliv vysokoškolské vzdělání.
- Stanovení ostatních kritérií je opět v kompetenci ředitele školského zařízení nebo jejího zřizovatele.
Kritérium rozsahu práce, forma a výše finančního ohodnocení
ICTK manažer:
- Rozsah práce u ICTK manažera bude stanoven na základě počtu tříd v daném školském zařízení. (Obdobné kritérium se používá při stanovení počtu vedoucích pracovníků apod.).
- Forma finančního ohodnocení u ICTK manažera s pracovně smluvním vztahem bude shodná jako u kteréhokoli jiného vedoucího pracovníka (zařazením do stupnice platových tarifů a funkční plat).
- Forma finančního ohodnocení u ICTK manažera zajištěného zřizovatelem je v jeho kompetenci. Každému zřizovateli budou přiděleny účelově vázané prostředky na zajištění ICTK manažerů.
- Výše finančního ohodnocení ICTK manažera je stanovena na základě rozsahu práce.
ICTK správce:
Poznámka: V případě, že formy finančního ohodnocení ICTK manažerů a ICTK správců nelze zavést v roce 2002, je potřeba vyčlenit účelově vázané prostředky dodané každému školskému zařízení, jež o to požádá. Zároveň je dané školské zařízení povinné daný požadavek prokázat.
Začlenění do organizační struktury
ICTK manažer:
- V případě, že je ICTK manažer vůči školskému zařízení v pracovně právním vztahu, stává se tímto nedílnou součástí vedení školy se všemi právy i povinnostmi z toho vyplývající. Funkci ICTK manažera může vykonávat i stávající vedoucí pracovník, pokud mu to podmínky a prostředí dovolují.
- V případě, že je ICTK manažer zajištěn formou služby zřizovatele, je jeho způsob spolupráce s vedením školy upraven v rámci specifikace poskytované služby.
ICTK správce:
- V případě, že je ICTK správce vůči školskému zařízení v pracovně právním vztahu, stává se jeho přímým nadřízeným ICTK manažer.
- V případě, že je ICTK správce zajištěn formou služby zřizovatele, je jeho způsob spolupráce s vedením školy upraven v rámci specifikace poskytované služby.
redakce
0 komentářů:
Okomentovat