„Zda je stát dostatečně zodpovědný a soudný v návratu dětí do škol, se ukáže na tom, co bude dělat, až se budou nalézat první nakažené děti. Odpověď na tuto otázku stále neexistuje... Otázka testování dětí bude lakmusovým papírkem toho, zda návrat do škol děláme odpovědně, nebo ne. Pokud nebudou všichni spolužáci ve třídě nakaženého dítěte dočasně izolováni a před návratem do školy otestováni, je to podle mého velký epidemiologický hazard. V opačném případě je to rozumný krok říká v anketě Deníku N ekonom Jakub Steiner, který se podílel na vývoji indexu rizika PES. Deník N oslovil 18 předních odbornic a odborníků.
Priorita, ale i riziko. Klíčem je testování. Deník N oslovil experty, zda je na otevření škol správný čas.
Daniel Prokop, sociolog, PAQ Research, člen vědeckého týmu, který pomáhal vytvořit systém PES, a člen skupiny BISOP
Já bych byl opatrný. Systém rizik PES byl nastaven s předpokladem, že v nějakém stupni musíte být sedm dní a k dalšímu uvolňování dojde, když je situace stabilní. Musíme si uvědomit, že je rozdíl, pokud bychom na level 4 došli s otevřenými 1. a 2. třídami celý říjen, což by znamenalo, že to, co přidávají v šíření epidemie, se dobře daří redukovat jinde. A když na tento systém najíždíme se zpožděním.
Takže bych s otevřením 3. a 4. třídy a uvolňováním spíše počkal na to, až se projeví otevření 1. a 2. tříd. Zároveň si myslím, že kromě opatření jako intenzivní větrání, roušky a podobně by na školách mělo probíhat minimálně testování dospělého personálu. Nejhorší, co by se teď mohlo stát, je spěchat a uhnat si třetí vlnu. Většina lidí ještě spolupracuje, ale pak by to bylo problematické.
Karel Drbal, imunolog, Přírodovědecká fakulta UK (zabývá se výzkumem imunitní odpovědi proti nádorům a infekčním chorobám)
Od března tvrdím, že školy prvního stupně není vůbec nutné zavírat, a to ani dočasně. Školy nejsou ničím výjimečné z hlediska kontroly pandemie, naopak jsou při dodržování hygienických pravidel poměrně bezpečným prostorem. Mnohem bezpečnějším než domovy seniorů a nemocnice. Z hlediska vývoje pandemie mi není známá korelace, natož příčinná souvislost mezi uzavíráním základních škol a šířením pandemie.
Jan Konvalinka, biochemik, Ústav organické chemie a biochemie AV ČR, prorektor Univerzity Karlovy
Otevření škol určité riziko představuje. Neumíme ho kvantifikovat, ale u prvních ročníků pravděpodobně nebude velké. Myslím, že to musíme risknout. Vzdělání dětí musí být naprostá priorita ve všech rozvolňovacích krocích.
Libor Grubhoffer, virolog, ředitel Biologického centra Akademie věd ČR České Budějovice
Obávám se, že se nacházíme v příliš riskantní fázi pandemie, mezidenní počty pozitivně testovaných jsou stále vysoké, jakkoliv klesají, a stejně tak vysoký je jejich podíl vůči všem testovaným. Klesáme příliš pomalu.
A proto považuji výraznější návrat dětí do škol za velmi nebezpečný, zejména když vláda není schopna zajistit testování žáků a učitelů rychlými antigenními testy. To považuju za absolutně zásadní předpoklad. Podmínky pro bezpečný návrat dětí do škol nejsou bohužel dostatečně zajištěny a můžeme tím výrazně zkomplikovat celkovou situaci v předvánočním čase.
Celou anketu naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Testování nebude, PROTOŽE JE DRAHÉ.
NEMOC Z POVOLANÍ? Ano, lze uznat!
"Onemocnění COVID 19 je možné uznat za nemoc z povolání pouze tehdy, pokud budou současně splněny tyto podmínky:
- Je prokázáno, že onemocnění proběhlo s klinickými projevy
- Výsledky laboratorních vyšetření bylo ověřeno, že onemocnění COVID 19 v předmětné době skutečně proběhlo
- Epidemiologickým šetřením bude prokázáno, že pacient vykonával v době předmětné pro vznik nemoci práci, při které existuje riziko touto nemocí onemocnět
V případě, že se domníváte, že jste v souvislosti se svým zaměstnáním onemocněli nemocí COVID 19, prosím postupujte takto: ..."
Celý text:
http://spolecnostnemocizpovolani.cz/
Okomentovat