EDUin: Výzva pro rodiče: nechte děti pracovat

sobota 28. března 2020 ·

Znakem dobře rozjetého učení na dálku ze strany školy je v první řadě to, že vede dítě k samostatnosti - úkoly jsou zadané tak, že si s nimi dítě (s ohledem na věk) v co největší míře umí poradit samo.




Znakem dobře rozjetého učení na dálku ze strany rodiče je, že dobře nastavenou práci učitele ocení a dítě v samostatnosti podporuje. „Půjčujme dětem k využití své notebooky nebo mobily s datovými paušály, ale nechme je, ať pracují samy a buďme připraveni pomoci teprve ve chvíli, kdy si o to řeknou,” upozorňuje na jeden ze základních principů učení na dálku programový ředitel EDUin Miroslav Hřebecký.

Shrnujeme rady od učitelů pro rodiče: 

1. Nepracujte za dítě. Rodič by měl mít přehled, pomáhat by měl ale jen tehdy, když dítě pomoc potřebuje a řekne si o ni.

2. Čím menší dítě, tím víc potřebuje pomoc s koordinací. Uřídit práci z domova je těžké i pro dospělého, natož pro dítě. Lepší než diktovat je dohodnout se.

3. Nedokončujte úkol za dítě.

4. Nenuťte děti učit se víc, než je rozumné. Když je objem práce příliš velký, promluvte si o tom s učitelem nebo ředitelem školy. Školy se učit na dálku učí, z vlastní zkušenosti víme, že řada z nich na zpětnou vazbu od rodičů reaguje.

5. Nechte děti dělat chyby. Pro učitele je momentálně jediná zpětná vazba, že dítě úkol nedokáže splnit, hodně důležitá. Dobrý učitel mu za to hlavu neutrhne, naopak podle toho zkoriguje tempo pro všechny, nebo nabídne individuální pomoc.

6. Podporujte děti, aby komunikovaly nejen s učiteli, ale i se spolužáky. Pomohou s tím stejné komunikační platformy, které využívají pro kontakt s učiteli.

„Ve výuce je důležitější proces než výsledek. Děti se se zadanými úkoly vypořádají samy, rozhodně je za ně nedokončujme. Přijdou o možnost naučit se samostatně pracovat na dálku, což je dovednost, která se jim bude velmi pravděpodobně v budoucím pracovním uplatnění ve 21. století velmi hodit a kterou je škola zatím nenaučila. Když za žáka dodělává úkoly jeho rodič, nepomáhá mu, ale právě naopak,” říká programový ředitel EDUin Miroslav Hřebecký.


Zdroj: Tisková zpráva EDUin

2 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
28. března 2020 18:30  

Shrnujeme rady od učitelů pro rodiče

Tak oni ti učitelé nakonec nebudou zase až tak trdloidně pitomí.
Ještě, že se najdou odborné autority, které takové rady učitelů rodičům nezištně přetlumočí.

Veronika Valíková řekl(a)...
28. března 2020 18:48  

Nejlepší je ta rada, aby si rodič promluvil s učitelem, případně s ředitelem. To budou učitelé nadšení, až budou dostávat maily, že si rodiče s ředitelem nezávazně pokecali o tom, jak se on na dálku snaží najít nějakou rozumnou formu vzdělávání a tráví hodiny u počítače.

Už jsem podobné anekdoty slyšela ze své bývalé školy :).



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.