Vítězové ceny EDUína 2019: Propojování generací i souvislostí současného světa

pátek 31. ledna 2020 ·

Již posedmé se udělovaly ceny EDUína oceňující projekty, které přinášejí inovace do formálního i neformálního vzdělávání. U porotců letos zabodovaly projekty zaměřující se na mediální výchovu, orientaci v současném světě a propojování generací. Oceněni byli také novináři systematicky informující o problematice vzdělávání.



Již podruhé byli v kategorii EDUína Media oceněni novináři, kteří se systematicky věnují problematice vzdělávání. První cenu získal článek Nely Krawiecové, Pavly Lioliasové a Jana Cibulky (i.Rozhlas) Nemají kde spát, natož kde se učit věnující se problému vlivu sociálního vyloučení na kvalitu vzdělávání. Druhé místo si odnesly Hana Mazancová a Adéla Skoupá z Deníku N, které jsou oceněny za sérii tří článků komentujících korupční kauzu na Olomoucké univerzitě. (Vědecký rozvod na olomoucké univerzitě. Boj za výzkumy za miliardu a o jeden graf./Válka na olomoucké univerzitě neutichá. Děkan výzvu k odstoupení ustál, uznávaný chemik se chce soudit./ Chemik Zbořil končí ve vedení centra olomoucké univerzity. Spor o vědecký superústav se vrací na začátek). Na třetím místě se umístila Hana Čápová se svým článkem Stres, který nemá smysl pro týdeník Respekt, komentující vliv plošně zavedených přijímacích testů na střední školy.

Do finále ceny EDUína 2019 se probojovalo 10 projektů. Finalisté měli v průběhu slavnostního večera přesně 5 minut na to, aby prostřednictvím živých prezentací přesvědčili odbornou porotu, proč právě jejich projekt by měl získat letošní ocenění. Porota, která je každoročně složená z osobností zastupujících široké spektrum oblastí, které vzdělávání zahrnují, poté po společné poradě vybrala letošního vítěze. Porotu nejvíce zaujal projekt Největší přání vzdělávacího programu Varianty, Člověk v tísni, díky kterému se děti seznamují s širšími souvislostmi světa, ve kterém žijí.

Veronika Endrštová, koordinátorka projektu, Člověk v tísni, říká: “Příběh putujícího koníka světem pomáhá pedagogům zprostředkovat dětem složitá témata globálního vzdělávání velmi přívětivou formou. Z hodnocení pedagogů vyplývá, že děti jsou pro příběh zaujaté a díky empaticky zaměřeným lekcím dokáží porozumět tomu, proč je důležité vzájemné porozumění mezi odlišnými kulturami, které formují dnešní globalizovaný svět.”

Na druhém místě se umístil mezigenerační program Přečti, organizace Mezi námi, třetí místo si odnesl Michal Kaderka, za svůj informační web Svět médií.

Svůj hlas mohla finálovým projektům poslat také veřejnost během online hlasování, které probíhalo od 10. prosince do 22. ledna. Nejvíce hlasů získal projekt Dobrý začátek organizace Schola Empirica.
Na závěr večera byl za dlouhodobý přínos vzdělávání do Auly slávy uveden někdejší oddílový vedoucí a dlouholetý ředitel střediska volného času Lužánky v Brně Ing. Milan Appel.



Další informace naleznete zde

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.