Musíme proměnit maturitu, aby u ní uspělo víc dětí, míní ministr školství

úterý 27. srpna 2019 ·

„Podařilo se nám vyjednat desetiprocentní navýšení platů pedagogickým pracovníkům,“ uvedl ministr školství Robert Plaga na tiskové konferenci k zahájení školního roku. Podle něj je rychlost růstu platů nebývalá. „Musíme zajistit, aby byl výrazný rozdíl mezi růstem platů pedagogů a růstem platů ve veřejné správě.“ Informuje Seznam Zprávy.


Robert Plaga (msmt.cz)
Ministr školství se zmínil také o výuce matematiky na školách, ta se podle Plagy musí změnit, aby byli žáci motivovaní a ve větším počtu uspěli u maturit. „Není to tak, že bychom neměli dostatek pedagogů, kteří umí zajímavě učit, oni na to nemají prostor,“ vysvětlil Plaga a řekl, že se musí změnit také charakter maturitních otázek.




Celý text naleznete zde

10 komentářů:

Q. E. D. řekl(a)...
27. srpna 2019 v 15:40  

Neměli bychom se spíše snažit více vzdělat děti, než jim neustále snižovat laťku.

Nowak řekl(a)...
27. srpna 2019 v 17:21  

"oni na to nemají prostor“ - chce to nové školy - větší budovy, prostornější třídy - a půjde to!
Člověk si myslí, že nový min. školství nemůže překonat své předchůdce. Může.

Pavel Doležel řekl(a)...
27. srpna 2019 v 17:52  

Á, pán je alibista.

Jistě. Ať maturitu udělají všichni. A neúspěch na bakalářském studiu stoupne klidně třeba na 90%. Pak ale musím navrhnout čtvrtý stupeň vzdělávání, kde by se bralo to, co před dvaceti lety na vysokých školách. Proč nestrávit ve škole půlku života, že jo? Je to zadarmo, do práce se nemusí, tak vo co gou?

Pavel Doležel řekl(a)...
27. srpna 2019 v 17:53  

Posedíme, pokecáme. Jako v hospodě. Hlavně ta socializace.

rváčkazvesela řekl(a)...
27. srpna 2019 v 17:57  

"chce to nové školy - větší budovy, prostornější třídy " mírnější, pokornější, vysmáté, hravější a mladé učitele... boxovací pytle, skluzavky, bazény, kolotoče to chce:-)

Ferda44 řekl(a)...
27. srpna 2019 v 17:59  

"Ministr školství se zmínil také o výuce matematiky na školách, ta se podle Plagy musí změnit, aby byli žáci motivovaní a ve větším počtu uspěli u maturit"

Rada zdarma:
Od první do deváté třídy cvičit v rámci matematiky výlučně kompetenci pro sčítání a odčítání jednociferných čísel. Ve středních školách u M oborů možná zvýšit náročnost zařazením i čísel dvouciferních a možná i násobit a dělit (ale nevím, nevím...). U tzv. L oborů a konzervatoří pokračovat s čísly jednocifernými a jen uvedené testovat u maturit.
To by v tom byl čert, aby se procento úspěšných nezvýšilo.

rváčkazvesela řekl(a)...
27. srpna 2019 v 18:00  

...vždyť jsme do čtyřiceti mladí a stále se máme co učit..ale to až potom, co si parádně užijeme...

Pavel Doležel řekl(a)...
27. srpna 2019 v 18:01  

Řekl bych to replikou z jednoho filmu - kde byl pan Plaga, když se rozdávaly koule?

Ivo Mádr řekl(a)...
27. srpna 2019 v 21:20  

Změny musí nastat již od prvního stupně ZŠ. Na případné zvýšení vyučovacích hodin M můžou posloužit disponibilní hodiny, protože od 90 let byla snížena dotace v osnovách Obecné a Základní školy. V učebním plánu RVP-ŠVP se pak v těchto praktikách pokračovalo. A dnes to začíná při výuce chybět. V učebním plánu ZŠ najdeme dotaci 4+4+4+3, na SŠ je to ještě horší. Co potom můžeme očekávat u maturity z M? Při mém studiu na gymnáziu byla hodinová dotace 5+5+5+5 a to jsem ještě chodil 2 hodiny do volitelné matematiky + 1 hodina nepovinné matematiky ve 4. ročníku. To se dnes může mnohým jevit jako extrém, ale učivo bylo řádně procvičeno a upevněno. Z matematiky maturovala celá třída, všichni uspěli.

mirek vaněk řekl(a)...
29. srpna 2019 v 7:54  

Jestli pan minist opravdu prohlásil to, co je v titulku, tak nás bůh ochraňuj.

Co se týká hodinových dotací M, je to tak. I učni měli 4 2 2 (dnes 2 1 1 a to ještě ti lepší)
Jenže hlavní problém je přístup žáků. Když jsou 9 let na ZŠ vedeni kobercovou metodou - hrají si a ví, že se nemusí snažit, pak za 4 roky maturitní zázrak není možný.

Počet maturantů nezlepší postavení ČR v moderní společnosti. Právě naopak. Když budete dávat maturitní vysvědčení každému, kdo si přijde, pak je to znevážení maturantů doby minulé. A dnes nebýt státních maturit taková situace je.
Titulek vybízí k tomu, aby i ti, co maturitu nemají se na ni vrhli a stát jim ji dá.

Takže budeme mít republiku maturantů, kteří pracují ve službách nebo jsou na podpoře. U strojů budou inženýři a postgraduálové budou možná dělat mistry. Věda se bude dělat jinde. Určitě v Asii a možná v Německu či Francii.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.