Jak se soukromým podnikatelům ve školství spolupracuje se státem, jak jim pomáhá? Co si myslí o víceletých gymnáziích? Jak poznat dobrou školu? A berou učitelé, kolik by měli? Na tyto a další otázky odpovídá Tomáš Jízdný v rozhovoru pro Seznam Zprávy.
Tomáš Jízdný (facebook.com) |
„Našli jsme díru na trhu. Dříve tady působily firmy, které posílaly studenty zejména na krátkodobé jazykové pobyty, hlavně za angličtinou. My jsme to začali měnit. Rodiče už dnes nehledají jazykový pobyt, už hledají pro své děti studium, často dlouhodobější studium. Je to i kvůli globalizaci. Většina našich klientů pracovala a pracuje v nadnárodních korporacích, kde vidí, co vše je potřeba, aby ti studenti splňovali.“
A co je nejvíc potřeba? „Všeobecný přehled. Spíš umět pracovat s informacemi než je mít naučené. Jazyková znalost je velmi důležitá stejně jako zahraniční zkušenost. Oprostit se od pohodlné situace, že každý den přijdu domů, mám nachystanou večeři. Prostě naučit se být funkční samostatnou jednotkou.“
Nebojí se experimentovat. V době, kdy se všude mluví o závislosti dětí na mobilech či podobných elektronických přístrojích, zavádí ve své škole, že každý student bude mít svůj tablet. „Není to žádná spása, ale určitý nástroj. Ale viděl jsem řadu škol, kde učitelé chtěli učit jinak, ale nešlo to. S tablety se studentům mohou věnovat individuálněji. Mohou lépe pracovat i během hodiny a po ní lépe vyhodnocovat data a výstupy z hodiny.“ Jízdný na námitku, že podporuje závislost dětí na těchto přístrojích, argumentuje příměrem k čokoládě. Čím víc ji dětem odpíráte, tím víc ji – třeba potají – konzumují.
Celý text a rozhovor ke stažení naleznete zde
2 komentářů:
a starý reformátor říká: "oddělit státní a soukromé školy,státní řídí stát a na soukromých nechť si metají kontrmelce!"
ale bez státního příspěvku
Okomentovat