Kateřina Valachová: Chci „vymazlené“ základní školy

úterý 11. dubna 2017 ·

„Byla bych ráda, kdybychom na celém území republiky pracovali s počtem čtyřiadvacet dětí ve třídě,“ říká ministryně školství Kateřina Valachová v rozhovoru pro server Seznam Zprávy.

Ministryně školství plánovanými změnami bojuje proti dvěma trendům posledních let. Jednak čím dál větší poptávce rodičů po soukromých základních školách a jednak odlivu žáků na víceletá gymnázia, jichž Kateřina Valachová není vůbec přiznivkyní. Valachová se proto chce soustředit na zlepšení kvality základních škol, aby byly – jak sama říká – vymazlené. A časový horizont si ohraničila rokem 2020.


Celý text a záznam rozhovoru naleznete zde

14 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
11. dubna 2017 v 15:27  

Hezká předvolební kampaň. Jak vidět jiné školy než gymnázia a základní školy neexistují. Slibem nezarmoutíš. A o problémech je lépe nemluvit.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
11. dubna 2017 v 15:57  

Můžete Komárku vysvětlit, proč odkaz na Robejškův článek byl "volební kampaň" (a smazal jste ho), která se tu nesmí (a odkaz se týkal argumentace použité v článku) a článek Valachové klidně vydáte?

Ona Vás platí? Jste aparátčík k pohledání.

Eva Adamová řekl(a)...
11. dubna 2017 v 16:11  

To já zas musím pana Komárka tentokrát pochválit za to, že nepřejal celý nadpis "Valachová chce „vymazlené“ základní školy: 24 dětí ve třídě. Rozdělí se na matematiku i češtinu", protože to dělení se týká jen středních škol. O dělení češtiny a matematiky na základkách v tom rozhovoru Valachová neřekla ani slovo.

Simona CARCY řekl(a)...
11. dubna 2017 v 17:13  

Pokud paní Kateřina slibuje větší míru vymazlenosti než její předchůdci, je to dobrá zpráva. Jen si nejsem jistá, že formulace "byla bych ráda" se dá interpretovat jako příslib toho, že něco změní a současně použití zvratného "se" v poslední větě je spíše zbožným přáním než odrazem racionálního přístupu.

jir řekl(a)...
11. dubna 2017 v 18:10  

Já zase chcu bejt Fanfán Tulipán.

Jana Karvaiová řekl(a)...
11. dubna 2017 v 19:41  

24 dětí je moc. Redukce na max 20 a za každé SVP dítě dolů

Ygrain řekl(a)...
11. dubna 2017 v 23:10  

Při 20 ve třídě není povinnost dělit na cizí jazyk, přitom počet, kdy se dá něco rozumně naučit, je 12-15. Bude se dělit čeština a matika, a na jazyky nakonec nezbude, ne?

Ale ono se stejně nakonec nic dělit nebude, protože nebudou peníze ani lidi, a možná ani učebny, protože škola není nafukovací. Pokud by mělo dojít k nějakému masivnímu nárůstu dělených předmětů, budou se muset cpát do okrajových hodin, a už vidím tu efektivitu v sedm ráno nebo ve tři odpoledne :-(

tyrjir řekl(a)...
12. dubna 2017 v 0:01  

Koncem 70. let jsme měli v některých třídách třeba až 35 žáků, třídy se na matematiku nedělily a děti matematiku uměly. Začátkem šr. jsem dal třídě opakovací test základních vědomostí a pak jsem děti rozesadil tak, že v oddělení A (u okna) byli žáci zdatnější a v B (u dveří) byli žáci slabší. Mělo to velkou spoustu spoustu výhod. Prověrky pak měly děti z oddělení A i B stejného stupně obtížnosti. :)))

Dělení tříd na matematiku považuji za určitý druh populismu a projev bezradnosmi poškozující např. výuku přírodovědných a technických předmětů, které by si to mnohdy víc zasloužily.

J. Týř

poste.restante řekl(a)...
12. dubna 2017 v 1:12  

Dělení tříd na matematiku považuji za určitý druh populismu a projev bezradnosmi
Anebo pokus zaplácnout ústa kritikům inkluze.
V malých skupinách se přece výuka zvládnout dá. "Tak co by učitelé ještě chtěli?"

Obecně nic proti menším třídám a skupinám.
Ale jestli mi "nepřizpůsobivý žák" rozbije hodinu "jen" v poloviční skupině, škody a následky poloviční nebudou.

elkalada1963 řekl(a)...
12. dubna 2017 v 8:11  

Paní ministryně by se měla hlavně zamyslet nad:"Spokojený učitel - spokojený žák".Kariérní řád a inkluze je určitě to, co školství potřebuje a ne řešit "vymazlené školy"!!!!

elkalada1963 řekl(a)...
12. dubna 2017 v 8:13  

Paní ministryně by se měla hlavně zamyslet nad:"Spokojený učitel - spokojený žák".Kariérní řád a inkluze je určitě to, co školství potřebuje a ne řešit "vymazlené školy"!!!!

Unknown řekl(a)...
12. dubna 2017 v 9:11  

Vůbec tomu nerozumím. Proč nedělit i na ZŠ? Není dělení na gymnáziích již pozdě?. A nebude to náhodou tak, že kde nic není, tak ani čert nebere?

tyrjir řekl(a)...
12. dubna 2017 v 14:24  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
12. dubna 2017 v 14:41  

Vymazlené, rozmazlené nebo rozcapené MŠMT?

Myslím, že když MŠMT, Vláda a Parlament ČR neosvědčují mnohdy ani zodopvédnou schopnost napočítat alespoň do šesti (6 % HDP na školství, šest měsíců do voleb, šestileté zhusta notně proflinkané období čerpání EU dotaci, šestinásobná ženská přesilovka v základním školství atd.), žádné vymazlené (rozmazlené nebo rozcapené ?!:) PR ukolébavky to nespraví. Veřejnost, rodiče, děti ani učitelé a zaměstnavatelé ten půltuctový počet naštěstí ještě nezapomněli.

J.Týř :)))

http://www.ceskaskola.cz/2016/12/ceska-afrika-detem-z-ghett-hrozi.html#comment-2247850189152182532

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.