Přečtěte si: Invaze nesmyslů

pondělí 7. prosince 2015 ·

Dnes raději pár slov ke školství, kde sice nedochází k invazi migrantů, zato invaze nesmyslů již slaví takřka totální vítězství.


Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:

Ale u nesmyslů v českém školství zatím lidé nejsou rozzuření, jasná mlčící většina kantorů se nedokáže sjednotit. Lidi na středních školách nezajímá inkluze, na základkách se nestarají o maturity, různé typy škol bojují mezi sebou o různé zbytky „od panského stolu“ a politickým vlivem to převálcují vysoké školy.(...)

Učitelé chtějí přidat (nejlépe plošně), rozhodně nechtějí kariérní řád. Ti pracovití a dobří učitelé chtějí vyšší podíl nenárokové složky platu. Kariérní řád jde proti tomu.

Ředitelé škol to nemohou chtít, protože celá akce je namířena víceméně proti nim a jedné z posledních kompetencí, kterou ještě mají – hodnotit své podřízené.

Žáci či jejich rodiče? :-) Haha.

Historicky největšími propagátory jsou „odborníci“, komise a ústavy. V poslední dekádě bohatě dotovaní z evropských grantů. Léta bádali nad tím, jestli má být čtyři, pět nebo šest kategorií učitelů, a podobné vědecké otázky. Další významnou částí jejich práce bývalo spuštění kritiky, „že ani za tohoto ministra nedošlo k legislativnímu pokroku ve věci“. Kritika však nebývala ohnivá, neb další čtyři roky na bádání, komise a přilepšení k platu – nebyly tak špatné.

11 komentářů:

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
7. prosince 2015 v 12:13  

Není to reakce na článek, ale po dlouhé době náznak světlé chvilky soudu, kterými nás ve školách straší dokonale.

http://praha.idnes.cz/student-skocil-do-melke-vody-a-ochrnul-dhd-/praha-zpravy.aspx?c=A151207_101717_praha-zpravy_rsr

Kritik společnosti řekl(a)...
7. prosince 2015 v 17:06  

Myslím, že by se našla ještě spousta dalších nesmyslů. Jako matematicky vzdělaného rodiče mě nedávno zarazilo, že je možné, aby matematiku na ZŠ učili učitelé humanitních předmětů. Opakovaně se nestačím divit tomu, jak je dnes možné na některých školách učit matiku - dokonce platí i nová pravidla pro sčítání zlomků vygenerovaná vynalézavými pančelkami, samozřejmě ve stylu "všechny výsledky blbě, ale nikomu to nevadí, v několika případech to dokonce vychází".
Čtu-li potom zde články, zda doženeme Finsko apod., nestačím se divit optimismu jejich autorů. Skutečně jde o nějaké dohánění? Docela určitě ne! Tak možná chytit stopu...
Zato článek "Invaze nesmyslů" dokresluje pozadí zkomírajícího veřejného školství naprosto dokonale.

Tlumočník řekl(a)...
7. prosince 2015 v 17:46  

Milý kritiku, kdo vás matematicky vzdělal? Nebyla to náhodou nějaká pančelka, jak urážlivě nazýváte učitelky? Když tu matiku tak umíte, proč ji nejdete na tu základku, kde ji učí učitelé humanitních předmětů, učit sám? Až nastoupíte, dejte sem vědět, rád se na vaše excelentní hodiny půjdu podívat.

Kritik společnosti řekl(a)...
7. prosince 2015 v 17:56  

Snaha z mojí strany byla (aspoň na částečný úvazek ve třídách mých dětí, ať se to doma nemusí přeučovat), ale prý by se muselo propouštět a někteří učitelé by zůstali bez práce. Tož tak.

Jirka řekl(a)...
7. prosince 2015 v 17:58  

Kritik zjistí, že dnes už ani tak nejde o to, kdo učí, ale spíše koho učí a v jakých podmínkách.

Eva Adamová řekl(a)...
7. prosince 2015 v 19:05  

Jenom, aby to nebylo tak, že tu inovaci si zavedly samy děti, které jsou v matice díky své nesoustředěnosti schopné inovovat kdeco. Zkuste tu inovaci nastínit, jako matikářku by mne to docela zajímalo.

tyrjir řekl(a)...
7. prosince 2015 v 19:28  

K matematice není cesty královské ani multikulturalistické. V matematice musí člověk myslet. A v tom je ten problém: Učit se myslet, to žvanily bolí. Žvanit nikoli.
Myslím, že soudní lidé by to měli umět multi-kulti žvanilúm spočítat.
J. Týř

Kritik společnosti řekl(a)...
7. prosince 2015 v 19:48  

Paní Adamová,
bylo toho vícero,jen namátkou vyberu některé perly ze 7.tř. - vylovené 2 sešity potomka (jevy pozorovány i v sešitech spolužáků): zlomky s různými jmenovateli se po několik hodin sčítaly stejně jako zlomky se jmenovateli stejnými, pomatené a nicneříkající odvození vzorce pro obsah trojúhelníka s následnými aplikacemi (hlavní je znát zpaměti vzoreček a dobře dosazovat), totální mr.ník s trojčlenkou (přímá a nepřímá úměrnost)- zavedení šipek a následná aplikace předepsaných vzorečků - z banální úlohy, kterou potomek hravě řešil již ve druhé třídě se rázem stal horor (jde opravdu o banální úlohy typu: 2 konzervy stály 54Kč, kolik zaplatíme za 8 konzerv)...Letos máme pokračování..., navíc přibyly úlohy ve fyzice i chemii, které předpokládají znalost postupů při řešení lineárních rovnic, toto ale budou žáci probírat v mat až někdy kolem pololetí; učitelky šílí, jak jsou žáci tupí.
Jak přínosné je to naše veřejné školství! Jako rodič děkuji pěkně!

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
7. prosince 2015 v 19:55  

Ve fyzice se v sedmičce počítá tak leda rychlost a spol., eventuálně podobné, nic složitějšího. Tedy nic, co by žák neuměl z prvního stupně.

Eva Adamová řekl(a)...
7. prosince 2015 v 20:34  

"Letos máme pokračování..., navíc přibyly úlohy ve fyzice i chemii, které předpokládají znalost postupů při řešení lineárních rovnic, toto ale budou žáci probírat v mat až někdy kolem pololetí; učitelky šílí, jak jsou žáci tupí."

Ano v tomto s Vámi souhlasím. Je to skutečně tak, že ve fyzice 8. ročníku, pokud se začne vyučovat v 6. ročníku, je potřeba matematický aparát, který děti v matematice ještě neprobírali. Tento, jak Vy říkáte, mrdník vznikl přechodem k osmileté docházce na ZŠ z devítileté na přelomu 70. a 80. let minulého století a zpětným přechodem k devítileté na konci 90 let. Při přechodu k osmileté se v podstatě učivo posunulo sakumprásk, jak to leželo a běželo, o jeden ročník níže, zatímco předtím se fyzika učila až od 7. ročníku na konci 70. let se začala vyučovat už v ročníku šestém, ale protože matematika byla také posunuta o rok níže, nevadilo to. Chaos nastal na konci 90. let, kdy se při zavedení devítileté docházky matematika posunula zpět o rok výše, ale výuka fyziky zůstala od 6. ročníku. A veškerá návaznost na matematiku byla v pyheli. Mně osobně se podařilo na škole v ŠVP doslova vybojovat posun fyziky až do 7. ročníku, protože vyučuji M i Fy a o tomto problému jsem leta věděla a leta s ním bojovala. Ovšem fyzikáři, kteří nejsou zároveň matematiky si tento problém nemusí vůbec uvědomit, nebo jim posun výuky fyziky do 7. ročníku při sestavování ŠVP nebyl vedením školy povolen, takže jsou v tom nevinně.

V každém případě je to jeden z důkazů, jaký je v našem školství s odpuštěním bordel.

Nicka Pytlik řekl(a)...
8. prosince 2015 v 1:01  

Test Informatika 1. ročník. Znění otázek:
1. Převeďte 01101011(2) do desítkové.
2. Převeďte 6B(16) do desítkové.
3. Vyjádřete B(16) dvojkově.
4. Určete šestnáctkovou číslici 0110(2).
5. Jaký násovbek množství informace představuje předpona Gibi?
6. Kolik bitů nejméně a proč je třeba k zakódování měsíců v roce?
...
7. Nepřehnal jsem to s těmi požadavky?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.