Český rozhlas: Inkluze nikdy nesmí být násilná, uklidňuje předsedkyně Společnosti pro inkluzivní vzdělávání

čtvrtek 10. prosince 2015 ·

Co je to inkluzivní vzdělávání? Jak by v Česku mělo vypadat? V inkluzivním přístupu jsou osoby s postižením zapojovány do běžných činností jako lidé bez postižení. Inkluze v českém školství má nejen příznivce, ale i odpůrce, kteří inkluzi odmítají jako násilné jednotné vzdělávání, jak ostatně i v dopise směřovaném ministryni školství napsali. Je důležité se bavit o tom, že ze strany ministerstva školství by měla přijít co nejrychleji intenzivní kampaň, která by inkluzi vysvětlovala, uznala Klára Laurenčíková.




Doprovodný článek na Rozhlas.cz

Foto: Petr Vilgus, CC BY-SA 3.0

10 komentářů:

Lexxa řekl(a)...
10. prosince 2015 17:12  

Za prvé: Co nás má co nějaká předsedkyně nějaké společnosti co uklidňovat??? To je jako uklidňovat lidi před tím, že v létě nebudou osmatřicítky, když ještě nebyly vánoce.
Za druhé: Cit: "...děti mají právo naplnit svůj vzdělávací potenciál, zažívat radost z učení a cítit se součástí dětského kolektivu a jednou také součástí společnosti."
Kdo dětem brání v právu naplnit svůj vzdělávcí potenciál? Učitelé, rodiče, politici??? Já tady žádneho bránitele nevidím a taky jsem přesvědčen o tom, že i učitelé mají právo zažívat radost z učení a to zejména při pohledu na výplatní pásku!!!
Za třetí: sekvence 21:27 - 23:17 je kulometnou palbou slov paní předsedkyně, která je ze sebe sypala takovou kadencí, že samopal vz. 58 je proti tomu zalamovací vzduchovka. A tato palba začala ihned, co paní Hrindová ještě ani nedodechla při vyslovování poslední hlásky. Ještěžě veřejnoprávní redaktorští jsou zvyklí skákat diskutujícím do řeči, jinak by mluvila ještě teď.
Za čtvrté: Je potěšující, že poslední slovo dostala paní Hrindová. Paní předsedkyně dostala už jen možnost říci nashledanou.
To mne fakt potěšilo.

luboš řekl(a)...
10. prosince 2015 17:18  

Ta Laurenčíková je ta pravá. Kam šlápne, tráva neroste...

Zdeněk Nutz řekl(a)...
10. prosince 2015 18:24  

Tak jsem založil společnost pro vyvraždění Slavníkovců. Jsem jejím samozvaným předsedou. Na vzdělání se mě neptejte. A hlavně nebojte, nebude to násilné........

tyrjir řekl(a)...
10. prosince 2015 20:51  

Paní Laurenčíková v tom rozhlasovém pořadu nevyvrátila důvodnost závažných připomínek a obav nejen paní Hrindové, že při současné koncepci tzv. společného vzdělávání v běžných třídách mohou být výchovně a zdravotně poškozeny děti s LMP, autismem apod.

V Británii mají zákon určující, že petici s min. 100 tisíci podpisy musí projednat Parlament. Británie má přes 60 mil. obyvatel. Kdyby v Česku platil podobný zákon např. pro petici s 50 tis. podpisy, musel by petici ASP s více než 60 tis. podpisy Parlament projednat, pokud by mu byla podána. V Česku takový zákon, bohužel, nemáme.

Pokud by došlo ke stavu, za kterého by evidentně hrozilo poškození veřejného zájmu na ochraně řádné výchovy a zdraví dětí tím, že MŠMT ČR nevzalo řádně v úvahu úředním postupem podané důvodné připomínky a podněty, je tu myslím možnost a důvod podat MŠMT nadřízeným orgánům a nezávislému kontrolnímu orgánu (MF, Úřad vlády ČR a NKÚ) Stížnost nebo / a Podnět k prošetření, zda postup MŠMT ČR (včetně pořadí priorit a efektivnosti jednotlivých kroků) odpovídá zásadám péče řádného hospodáře při přípravě a uskutečňování výchovně vzdělávací koncepce v ČR.

J. Týř

Viz též
http://www.ceskaskola.cz/2015/09/jiri-tyr-spolecne-vzdelavani-dostava.html
http://www.ceskaskola.cz/2015/12/jiri-tyr-podfinancovana-jednotna-skola.html

Petr Pan řekl(a)...
10. prosince 2015 21:19  

Začali s tím habartové v tísni, kteří zjistili, že je ve zvláštkách mnoho Romů. Šimáček z agentury navíc zjistil, že je tam mnoho krav – http://domaci.eurozpravy.cz/spolecnost/99209-vladni-urednik-oznacil-ucitelky-handicapovanych-za-kravy/ a že je třeba je zrušit, vláda mu schválila strategii, ale Chládek to nemohl strávit, tak se alespoň podepsal pod zrušení RVP(lmp) http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/apiv_2016_2018.pdf (A1. Zrušení přílohy RVP ZV-LMP a revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání)
A paní Klára Šimáčková je stále u toho, jednou jako vizionář, podruhé jako úředník MŠMT, jindy jako předsedkyně odborníků. Neberu jí vize o společném vzdělávání, ale když jí slyším, tak by mě zajímalo, do až jaké míry dokáže být, řekněme (slovy pytlíkovými), křivolaká až podlá.
Nu a nové zjištění lidí v tísni je, že tzv. komunitní školy brání rozvíjení potenciálu zde vzdělávaných dětí, jejichž dosažená úroveň vzdělání je podobná jako na těch školách praktických.
Návod už vidí koordinátoři. Cit: Se zrušením programu pro žáky s lehkým mentálním postižením bude nutné sledovat jiná kritéria, než počet žáků romského původu v tomto programu. Jednou z možností by mohlo být zjišťování segregace v běžných školách.
Štěpán Vidím Drahokoupil, koordinátor programu Vzdělávání dětí a mladých lidí v Nadaci OSF

Lexxa řekl(a)...
10. prosince 2015 21:19  

Pane Týř. 10 000 podpisů a jen je třeba podat petici tam, kam směřuje a kopie pdpisových archů odvézt do Práglu na Sněmovní 4 a adresovat to petičnímu výboru. Je to dřina, tahat ty balíky, ale na podatelnu jim to tam vrazíte, ty baby se tam xichtí šíleně, protože Ony to pak stejně dostanou spočítat protože musí a pak to musí projednat petiční výbor poslanecké sněmovny. Když už se nic nestane, tak s padesáti tis. a více podpisy aspoň vejdete do povědomí.

Josef Soukal řekl(a)...
10. prosince 2015 21:27  

Tahle citace CatCatherine25 by neměla zapadnout:

Ovšem, že nechci vylučovat lidi s postižením ze společenského života, ale vím, že do společnosti nepostižených se integrují jedině tím, co budou umět. Potřebují co nejlepší vzdělání, ale to jim určitě nemohou poskytnout nekvalifikovaní asistenti.

tyrjir řekl(a)...
10. prosince 2015 22:01  

http://www.aspcr.cz/asociace-specialnich-pedagogu-cr/2015-09-20-predseda-asp-cr-k-akcnimu-planu-inkluzivniho-vzdelavani.html

Tohle je myslím jeden mnoha kvalifikovaných dokladů, že varianta Akčního plánu IV 2016-2018 se zrušením přílohy RVP ZV má vážné nedostatky. Konference Budoucnost pro školu a další věci myslím ukazují, že důvodné připomínky ke zvolení jedné ze čtyř variant APIV 2016-2018 nebyly MŠMT vzaty řádně v úvahu.
J. Týř

Fanda Moudry řekl(a)...
10. prosince 2015 22:51  

A tak se tady všichni "těšíme" na 1.9.2016. PPP dostanou novou metodiku a školám praktickým nezbude ve třídách nikdo. Formálně je tedy nezavřou, ale zamezí tam přístupu postiženým dětem. Tady vůbec nejde o děti, tady jde o politické rozhodnutí. Připišme ho tedy vládě, která bude v Bruselu pochválena za bezvadně provedenou inkluzi. Dále dostane pochvalu za boj proti xenofobii, rasismu, segregaci,...a pan premiér hrdě oznámí, že kvóty jsou vlastně super věc a obohatí naši společnost ve všech směrech.

tyrjir řekl(a)...
10. prosince 2015 23:21  

Ten černý scénář může nastat, budou-li k němu Lidé lhostejní (viz 10. prosince 2015 22:51). Multikulturalistický tlak a lobbování na něm zainteresovaných osob jsou silné. Samotní politikové a MŠMT směřování k černému scénáři bez podnětů a podpory zdola myslím nemohou dost dobře změnit.
J. Týř



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.