Přečtěte si: Lži Martina Konvičky v přímém přenosu

pondělí 2. února 2015 ·

Martin Konvička mluvil v Hyde Parku České televize o projektu „Muslimové očima českých školáků“. Jeho tvrzení se ale nezakládají na pravdě. Konvička by se za ně měl omluvit.


Z článku Kláry Popovové v DeníkReferendum.cz vybíráme:

V pořadu Hyde Park z úst doc. Konvičky zaznělo, že do škol „přicházejí mladí muslimové a muslimky, ukazují těm mladým zranitelným lidem, jak je krásné si vázat hidžáb a nějaké ty vonné tyčinky a jak byl Muhammad super chlap“. Pokud pominu vonné tyčinky, které mě pobavily, ačkoliv nás jejich použití nikdy nenapadlo a nevidím v něm jakýkoliv smysl, zbytek vyjádření je lživý a poškozuje dobré jméno projektu.

Lektorky, které studentům představují jednotlivá témata v rámci interaktivního programu, nejsou muslimky. Debata s muslimem či muslimkou je v rámci projektu možná, ale pouze na výslovnou žádost školy, přičemž považuji za důležité zdůraznit, že ve většině případů si školy, zejména z časových důvodů, objednávají pouze interaktivní program bez následné debaty s muslimem či muslimkou (muslimové či muslimky se jako lektoři účastní výhradně seminářů a workshopů pro dospělé, a to opět jen na žádost objednatele).

12 komentářů:

Unknown řekl(a)...
2. února 2015 v 12:14  

Ty muslimské slečny fakt přicházejí do škol a vysvětlují žákům, že islám je vlastně docela cool náboženství.

Janek Wagner řekl(a)...
2. února 2015 v 12:57  

Tomáši, kdy a kde?

MM řekl(a)...
2. února 2015 v 15:58  

Vyjádření pana Konvičky je ve formálním rozporu s tím, co je dnes prezentováno na webových stránkách jako hlavní cíl projektu.

Všechna kurzívou uvedená slova jsem zdůraznil úmyslně.

Za prvé: Stránky se změnily. Ještě nedávno na nich bylo možné najít méně "úzkostlivě objektivních" a nenapadnutelných formulací. Neuložil jsem si je do archivu, ale při prvním prohlédnutí jsem si řekl, jak je možné, že například americká ambasáda podobnou ideologickou nalejvárnu podpořila. (Ne, důkazy poskytnout nemohu.)

A za druhé: Stránky (a celý projekt) se tváří jako absolutně objektivní snaha zprostředkovat mladým lidem skutečně nezkreslené informace. Přitom je však v podtextu (i zcela výslovně) zdůrazněno, že současný pohled české veřejnosti je zkreslený, zatížený negativními stereotypy a cílem projektu je tento stav změnit. Formálně proklamovaným cílem je "tolerance", z veškerých stránek (včetně ilustrační grafiky) však zcela jasně cítím, že konečným cílem má být potvrzení známé "multikulturní" teze: Islám je náboženství jako každé jiné, je plný mírumilovnosti a tolerance, zatímco agresivní radikalismus je jen naprosto minoritní (a zřejmě i nesprávně interpretovanou) verzí islámu.

Vnímáme-li islám jen jako náboženství a životní kulturu (podobně jako křesťanství, judaismus, hinduismus, budhismus ap.), zní to krásně, jasně, křišťálově. Kdo by nesouhlasil? Současná protiislámská hnutí v Evropě však právem upozorňují, že islám není jen pouhé náboženství, ale ucelený ideově-právní kodex, jehož důsledné dodržování v Evropě působí problémy. Z tohoto úhlu pohledu chápu, že upevňování bukolické iluze "islám = pouhý odlišný světonázor a trošku jiná kultura" je v kontextu s rostoucími negativními zkušenostmi vnímáno jako nežádoucí.

Ondřej Neumajer řekl(a)...
2. února 2015 v 20:56  

Bryskní analýza Islámu od Jiřího Hlavenky: http://www.bloc.cz/bloccz/art_409/islam-a-jeho-hlavni-otazka.aspx. Kdo nedočte celý text, ať zkusí rovnou souhrn na konci.

Jan Hučín řekl(a)...
2. února 2015 v 21:42  

Ad Hrabáč kapský: zkuste archiv webu.

MM řekl(a)...
2. února 2015 v 22:53  

Jan Hučín:
Děkuji za odkaz. Porovnáním starší a současné verze lze nádherně demonstrovat , jak pouhým vypuštěním několika vět či zjemněním formulací lze kontroverzní téma uhladit do naprosto bezproblémové podoby.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
2. února 2015 v 23:28  

"Bryskní analýza Islámu od Jiřího Hlavenky"

Tak každý má nárok na svůj názor. Ovšem řekl bych, že ten pana Hlavenky se nese v duchu školství - každý je odborníkem.

Proto bych slovo "bryskní" používal opatrněji.
Podobně bryskní analýzy má celá řada "!odborníků" i na školství.

Je dobře vidět, podle čeho si dokáží úředníci na ministerstvu utvářet pohled na svět...

Je rozumnější přečíst si články lidí, kteří v zemích, které jsou již více multikulturně obohaceny, žijí...

Haniczka řekl(a)...
3. února 2015 v 8:48  

Islám do škol? A proč ne třeba nacismus do škol? Vždyť je to to samé, jen tamti nosili hakenkreuz a tihle zase turbany... I když to skryjete pod nálepku náboženství, pořád to bude totalitní nástroj moci.

Unknown řekl(a)...
3. února 2015 v 16:09  

Přečtěte si: http://www.novinky.cz/komentare/360426-komentar-manual-pro-entomologa-vaclav-klaus-ml.html.

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
3. února 2015 v 22:53  

Islamistický terorismus je nebezečný, ale pitomost těch, kteří ztotožňují hákový kříž a turban také.

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
3. února 2015 v 22:54  

Funguje vám odkaz, který vložil ON?

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
4. února 2015 v 7:13  

Ne, zkopírujte to a pak to jede.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.