Rozhovor Haló novin se Zdeňkou Paterovou, bývalou učitelkou praktické školy v Horšovském Týně.
Z rozhovoru Radovana Rybáka se Zdeňkou Paterovou v Haló novinách vybíráme:
Jak vnímáte informace o tom, že jsou romští školáci diskriminováni?
Víte, pořád se mluví o tom, jak se ubližuje romským školákům, že by měli být v procesu základního vzdělávání, ale už nikdo nevidí podstatnou skutečnost, že školský zákon ukládá, že žák může na každém stupni základní školy opakovat ročník jenom jednou.
A dítě mnohdy přijde naprosto nepřipravené do první třídy, protože nechodilo nikdy do mateřské školy. Protože ve vesnici, ze které dítě pochází, prostě MŠ není a autobus tam jezdí jen dvakrát denně. Navíc v MŠ ve střediskové obci se za školku musí platit, tak rodiče mnohdy dítě do této školy prostě nezapíší.
Dítě, které opakuje například první třídu a opět není úspěšné, automaticky postupuje do další třídy věkem. Dostane se do šesté třídy a až teprve pak může opakovat šestou třídu, pokud nezvládá učivo.
Z mé vlastní zkušenosti můžu říct, že většina romských dětí, bohužel, má rozumový hendikep, protože nemají odpovídající rodinné stimuly a odpovídající rodinný model, podle kterého by dítě bylo vychováváno. Tyto děti bohužel žijí v rodinách, kde není priorita vzdělání, ale peníze. Nepřemýšlejí však nad tím, jak peníze vůbec v životě vydělají.
Přečtěte si: Inkluze poškodí základní školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
To je tedy jiste zcela ojedinely ohlas z praxe, ze? A jako takovy by mel byt takovy hlas umlcen, co? Vsichni ti inkluziste mi pripominaji ty spolecenske multikulturalisty. Vznesene ideje, ktere v praxi nefunguji, nebo spis funguji, ale opacne, nez si prejeme. Zemana nemusim, vybira si spolecenky citliva temata, k nimz nema k dispozici reseni, ale obcas nemusi byt jeho laicky nazor uplne mimo misu
Tady snad ani najde o to, co říká, ale o to, jak 'citlivě' to říká. Tu svoji posedlost bonmotickou ojedinělostí si může ponechat od cesty. Možná by mohl někdo z hojných poradců už konečně říci, že to nepůsobí místně.
Ačkoli, pořád lepší, než kdyby cválal na koni nahoře bez.
V tom se shodneme. Nechme to jezevce spat. Dulezitejsi je nazor zkusene ucitelky. A je tedy otazka, ze ac z jinych duvodu, proc se potkavaji ve svych zaverech?
proc se potkavaji ve svych zaverech?
Někdy se stává, že dva lidé, i když vyjdou z různých míst, různým směrem, z různých pohnutek k dosažení různých cílů, a v různém čase, mohou projít dřív nebo později stejným místem. Prože ty texty zase až tak moc nestuduji, mohu k tomu říci pouze svůj pohled na věc.
Nelíbí se mi ani dost málo překotná inkluze, možná i za každou cenu, a to ne proto, že by inkludované děti měly někoho brzdit, ale především proto, že jsem naše speciální školství vždy považoval za projev vnímavého přístupu k potřebám dětí, které speciální péči vyžadují. Za výdobytek českého školství, který by nám měl svět spíš závidět, než jej znectívat.
Jestliže ta naše hurá inkluze není řádně zabezpečena, jako že zjevně není, a ještě dlouho nebude, pak doopravdy spíš poškodí, a to snad i větší počet dětí, než je těch přesměrovávaných.
Pokud jsem se s někým v něčem sám potkal, pak je to spíš úkaz nahodilosti.
Okomentovat