Zpráva je rozdělena do čtyř oddílů:
- hráči – analýza učitelů podle toho, zda využívají hry,
- postupy – jaké postupy učitelé používají,
- profily – typy učitelů využívajících hry podle jejich přístupu ke hrám,
- poznatky – jak učitelé vnímají podmínky a překážky pro využití her ve výuce.
Mezi zjištění uvedená ve zprávě patří:
- 74 % dotazovaných učitelů uvedlo, že využívají digitální hry ve výuce, z toho 55 % využívá hry minimálně jednou týdně.
- U využití her nezáleží na tom, zda je učitel muž nebo žena, více hry využívají ti, kteří sami hrají.
- Většina učitelů využívá kratší hry zaměřené na konkrétní vyučovanou látku, jen málo jsou využívány hry komplexní, které umožňují hlubší ponoření do probírané tématiky.
- Integrace her do výuky je obtížná, učitelé si stěžují na nedostatek her provázaných s kurikulem.
- Učitelé se seznamují s využíváním her především neformálně, od kolegů, pouze 8 % učitelů se seznamuje s využitím digitálních her ve výuce v rámci odborné přípravy nebo dalšího vzdělávání.
- Ačkoli výzkumy poukazují na přínos her pro chápání složitých konceptů ve výuce přírodních věd, praktická zkušenost učitelů to nepotvrzuje.
Zdroj: JoanGanzCooneyCenter.org

1 komentářů:
Je to tak. Za největší brzdu považuji nedostatek kvalitních komplexních výukových her. Přitom motivační efekt je obrovský.
Těch prvků, které mají hry a často chybí při klasické výuce je hned několik. Ne každá hra, nebo výukový program to tak má, ale myslí, že tohle jsou prvky, které žáky motivují:
- okamžitá odezva, nemusím čekat až mi to někdo opraví, hned vím zda jsem to udělal dobře nebo ne
- vlastní tempo
- okamžitý přehled
- možnost rychle změnit činnost a přitom se stále věnovat danému tématu
- lákavé prostředí, animace, video, audio
- rozvoj komplexu znalostí / dovedností a jejich kombinované využití
- dění v souvislostech v příběhu
- pro některé žáky, možnost srovnání a soupeření s ostatními na své úrovni
Dovedu si představit krásná a propracovaná prostředí oplývající záplavou vzdělávacích aktivit čekajících jako šťavnaté a sladké plody až si je někdo utrhne a s chutí se do nich zakousne.
Ve srovnání s mou představou, je paběrkování typu http://minecraft.gamepedia.com/Minecraft_in_education jen rozšlapaným zbytkem trpké krmě ležícím v prachu na okraji cesty.
Jednou bude líp, pokud líp už nebylo :)
Okomentovat