Tablety v referenčních školách od Microsoftu slaví první narozeniny

čtvrtek 12. června 2014 ·

Národní ústav pro vzdělávání při příležitosti výročí představil výsledky svého pozorování zavádění tabletů do výuky, Microsoft vyhlásil novou referenční školu.


Je to právě rok, co Microsoft představil projekt Vzděláváme pro budoucnost - komplexní podporu pro zavádění dotykových zařízení do výuky určenou pro učitele, IT správce a ředitele škol. Přináší širokou nabídku různých druhů dotykových zařízení pro školy včetně klasických tabletů, ale také bohatý vzdělávací obsah, pomocnou ruku školám s cílem zvyšovat jejich připravenost na zavádění tabletů do výuky a rozvoj dovedností 21. století.

V první fázi projektu Vzděláváme pro budoucnost Microsoft finančně podpořil čtyři referenční školy. Na každé z nich byl zaveden jiný model využití tabletů ve výuce. Podle celoročního pozorování Národním ústavem pro vzdělávání (NÚV) se nejvíce osvědčil koncept, kdy mají děti k dispozici tablety neustále u sebe a mohou je průběžně využívat ve výuce všech předmětů. Efekty jsou viditelné i v případě mobilní tabletové učebny, kdy všichni žáci tablety sdílí a střídavě používají pro různé předměty. Budoucnost má jistě i hojně diskutovaný scénář BYOD – Bring Your Own Device (vytvoření infrastruktury, která umožní, aby si děti nosily do školy svá vlastní zařízení bez ohledu na platformu). Za nejméně úspěšný pak NÚV vybral scénář, kdy tablety dostali pouze učitelé. Je to dáno tím, že nedostatečně podporuje zavádění nových vyučovacích postupů a neumožňuje se odpoutat od klasické frontální výuky.

Scénář, který doposud v projektu Referenčních škol Microsoftu chyběl, je zavádění tabletů pro metodologii rozvoje dovedností 21. století. Právě proto jej nyní Microsoft ve spolupráci se společností Dosli, která stojí za výukovou platformou EduBase, podpořil na nové referenční škole - ZŠ Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem.

Popis jednotlivých scénářů z referenčních škol je k dispozici zde: www.vzdelavameprobudoucnost.cz.

O zkušenostech zástupců referenčních škol se pak dočtete na metodickém portálu RVP v blogu Vzděláváme pro budoucnost: http://vzdelavameprobudoucnost.blogy.rvp.cz/. Fotografie v tiskové kvalitě a další materiály najdete na http://1drv.ms/1kifeHi.

2 komentářů:

krtek řekl(a)...
13. června 2014 v 4:31  

Zajímavé, poučné. Technici řeší technické problémy, děti vytváří prezentace a sdílí dokumenty, natáčí emotivní scénky s hudbou. Víc jsem se ze zkušeností referenčních škol nedozvěděl. Přidaná hodnota? Všechny to asi baví. A to je dobře, koneckonců něco umět už buď přijde samo, nebo ne.

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. června 2014 v 11:52  

natáčí emotivní scénky s hudbou

Ještě nedávno jsem trousíval sarkastické poznámky o tom, kolik asi tak lida se jako bude živit natáčením a stříháním videí. V poslední době jsem ovšem zaznamenal několik nabídek pracovní příležitosti, kde kromě strukturovaného životopisu požadovali i, jak by řekl pan Hrabáč, epesní vídeo.
Před lety jsem tyto aktivity s nedostatku časové dotace utlumil. Nezbude zřejmě, než přehodnotit priority.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.