Na základě školních známek rovněž nelze usuzovat na úspěch žáka v dalším vzdělávání a v práci. V řadě kanadských škol a školských obvodů přistupují ke slovnímu hodnocení a nepoužívají známky. Žáci na základních školách v provincii Ontario dostávají formální hodnocení se známkami pouze na konci roku, ve školách v Calgary plánují zrušit známky až do 9. třídy, což vyvolalo mnoho námitek ze strany rodičů. Středoškolská učitelka angličtiny L. Samson v Surrey známky pro hodnocení v hodinách nepoužívá a učí žáky, aby si svou práci hodnotili sami nebo navzájem mezi sebou. Vede žáky rovněž k tomu, aby sami definovali, kde se jim daří a s čím mají problémy. Ústup od známkování souzní s požadavky zaměstnavatelů, kteří hledají zaměstnance připravené kriticky hodnotit informace, komunikovat, řešit problémy, spolupracovat a myslet kreativně. Žádnou z těchto důležitých dovedností tradiční známkování nepostihne.

1 komentářů:
Žádnou z těchto důležitých dovedností tradiční známkování nepostihne.
Aha. A co takhle
'informace hodnotí výborně, komunikuje chvalitebně, problémy řeší dobře, spolupracuje dostatečně a myslí na hloupostě'.
Ústup od známkování souzní s požadavky zaměstnavatelů
kteří hodlají zaměstnancům platit podle toho, jak svou práci ohodnotí sami nebo mezi sebou navzájem.
Učitele, kteří ponižují děti tím, že je nutí, aby se veřejně hodnotily, bych vyrazil na hodinu. A mohli by být rádi, že bych na ně nepodal trestní oznámení pro šikanu. Propagátory takového ponižování bych nechal chodit po náměstí s cedulí na krku:
'Větší pako, než jsem já, se tu nenarodilo už dobrých sto let.'
Okomentovat