Odstartovala druhá generálka plošného testování žáků 5. a 9. tříd. Měla by přinést možnost srovnání dnešních výsledků s výsledky minulého testování. Podle ústřední školní inspektorky Olgy Hofmannové se tak bude lépe vymezovat takzvaný referenční bod na uzlových bodech dráhy žáka ve zmíněných třídách. Zaměří se i na identifikaci úspěšných škol. Více než tisícovka rodičů ale proti testování protestuje. Ministerstvo školství i školní inspekce trvají na tom, že testy jsou povinné, i tak se jich ale zhruba tisícovka žáků zřejmě nezúčastní. Testovat se má více než 3,5 tisíce škol, registrováno je přes 170 tisíc žáků.
Z článku had, aha v ČeskáTelevize.cz vybíráme:
Olga Hofmannová, ústřední školní inspektorka
"Cílem dnešní akce je ověřit skladbu a nastavení školního kurikula školního vzdělávacího programu a jeho soulad s požadavky rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání. To je hlavní účel, testování je pouze nástroj. Ověřujeme technické možnosti elektronického testování na úlohách nového typu. Ověřuje se také nastavení podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami."
Přečtěte si: Školní inspekce: Chceme ověřit školní programy, testování je pouze nástroj
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Ověrujte si s pánem bohem, co chcete, ale na tvorbu testů si zaměstnávejte lidi, kteří dané problematice rozumí. Nemohlo by pak dojít k tomu, že postup do vyšší obtížnosti je u matematiky a českého jazyka nastaven na stejném procentu úspěšnosti. Takže zatímco v česštině se do vyšší obtížnosti na většině škol dostala většina žáků, tak v matamatice se tam nedostal téměř nikdo. kdo alespoň trochu rozumí rozdílnostem v hodnocení v matematice a v češtině by takovou pitomost nemohl v životě udělat. Prostě to svědčí o nekompetentnosti tvůrců celého NIQES testování.
Vzdělávací systém řízený školními inspektory (když ministr se svými boys and girls nic neřídí a jen "uvážlivě" kecá, zatímco inspektoři jsou bohužel natolik mimo mísu, že se jako jediní řízení toho chlíva troufli chopit) dopadne přesně stejně, jako by dopadla ekonomika řízená berními úředníky.
Také by stálo za to, překontrolovat zadání testů, aby se v nich neobjevily chyby. Přece jenom...za ty peníze...
Jaké chyby například?
V testu z matematiky nalejeme vodu cm čtverečních!!!!!!!!
Bylo by dobré synchronizovat poslech se zadáním testu anglického jazyka. Ztratili jsem 15 minut tím, že jsme zjišťovali kde je chyba. :-(
možnost srovnání dnešních výsledků s výsledky minulého testování
Jaképak srovnání? Vzpomínáte si, když inspekce vloni ubezpečovala, že jde pouze o technickou zkoušku a obsah není relevantní, tudíž z něj žádné závěry činit nelze? (Hledat se mi to nechce.)
ověřit skladbu a nastavení školního kurikula školního vzdělávacího programu a jeho soulad s požadavky rámcových vzdělávacích programů
To ale přece žádný test neověří?! Navíc se právě na to zaměřuje podstatná část pozornosti inspsektorů při inspekci na školách...
Okomentovat