Rozhodli jsme se něco udělat se stavem českého školství. Přidáte se?
Sledujte nás na Facebooku nebo se přihlašte k odběru našeho kanálu na YouTube!

Za školu!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
No, přetrpěl jsem to nakonec celé.
Pan Štefl mýlí, když doufá, že několikaminutovým blbnutím středoškolských studentů dodá důraz či naléhavost svému už celkem známému jednovětnému sdělení, že institucionalizované vzdělávání je nereformovatelné a je třeba ho co nejrychleji nechat umřít a konečně i v této oblasti nechat vše v rukou neviditelné ruce trhu.
Nevím, jestli se po téhle dávce trapných keců v kleci dokážu odhodlat ke shlédnutí dalších dílů, přestože nevylučuji, že se v nich tu a tam něco zajímavého nebo podnětného objevit může.
Jako... dobrý. Fakt dobrý. Má to šmrnc, ftip, děcka to určitě zaujme. Jestli autorský tým nastaví zrcadlo dobře, třeba se někdo i za nos chytí.
Předpokládám ale, že se myslí nejvýše tak "Za střední školu!"
Doopravdy bych se nerad dočkal situace, kdy se v ordinaci lékař podívá na výsledky testů, půjde vedle a já uslyším rozhovor:
"Ty vogo, hele rakovina, fakt rakovina!"
"No nekecej, vokaš! No jo fakt."
"Hele, pocem. Zírej na ty játra!"
"No jó, voe. Co říkali na fakultě, vo těch játrech, do pytla!"
"Hele, kdybys mi zabil, brácho, fakt už nevim."
"No, to je dobrý, teda. To sem zvědav, co s tím ten strejda bude dělat."
Jako názornou ukázku, jak to dopadne, když děti ve škole nejsou vedeny k srozumitelné mluvě, je to skvělé. Fakt je rozumět tak jedno slovo ze tří, fakt dobrý, děcka.
No a jako - co vy víte o tom ŠKOLSTVÍ? Mám dojem že zlámanou grešli. Vidíte si tak na práh vlastní třídy, maximálně klíčovou dírkou do té sousední.
Nemohli byste nám pro začátek sdělit, co jako konkrétního vás na tom školství naštvalo - štve - ?
Jinak dobrý, ty slunečnice, a tak.
Proboháááá!
Umělecký dojem pro mě skvělý, obsah sporný. Beru, že je to vyjádření názoru tří mladých lidí v maturitním věku, z toho plynou radikální nesouhlasné postoje. Ale věcně mám nějak potřebu s tím polemizovat.
Škola žáky nebaví.
Do nějaké čtvrté třídy ZŠ to většinově není pravda. Škola žáky přestává bavit s nástupem puberty, mj. kvůli tomu, že žáky nějak omezuje. Je to vhodná autorita, vůči které je možné se bouřit a vymezovat.
Máme romantickou představu, že to jde zařídit tak, aby se žáci vzdělávali tak nějak bezbolestně, nejlépe aby si toho sami nevšimli. V něčem to jde, ale ne ve všem. Pokud si žák vytvoří dojem, že mu vše musí dávat okamžitě perfektní smysl, jevit se mu jako využitelné a osvojitelné bez námahy, může mít v pracovním životě nečekané potíže.
90 % toho, co umím, jsem naučil mimo školu.
Když je člověku přes padesát a je tedy ze školy nějakých třicet let pryč, bylo by divné, kdyby se za tu dobu naučil výrazně méně.
Ve škole se člověk učí obecné (protože do nějakých 18 ještě pořádně neví, co bude dělat) a mnoho z toho v životě nevyužije. Představa, že se dá mezi 15 a 18 lety vzdělávat dokonale univerzálně, je podle mě naivní. Např. teď si myslíme, že je velmi praktické učit se anglicky, umět vyhledávat informace pomocí počítačů a porozumět psanému textu; ale před rokem 1990 jsme si to mysleli o ruštině a němčině, o orientaci v katalogu knihovny a o schopnosti pamatovat si historická data.
Škole chybí vize.
To jako že by měla škola předvídat, co bude potřeba za deset, dvacet, třicet, padesát let? Takové školy bych se skoro bál, protože dobře víme, jak dopadly různé vize (bezpapírová kancelář, virtuální realita, skoro mám chuť do toho zahrnout 3D filmy). Promiňte, ale o zítřku předem nikdo nic neví. Jediné účinné je všestranně cvičit lidský mozek, stejně jako cvičíme tělo v posilovně. Škola to může dělat modernějším způsobem, to je pravda, ale když to dělat nebude, nikdo to za nás neudělá.
90 % toho, co umím, jsem naučil mimo školu.
Je na světě nejméně jeden člověk, který všechno, co opravdu potřebuje znát, se naučil v mateřské školce.
Škola to může dělat modernějším způsobem
Ale dělat by to měla způsobem účinnějším.
Koukejte se raději na tu maturu pořádně NAUČIT a neplkat o věcech, kterým nerozumíte. Jak povídáte,jste amatéři.
Okomentovat