První reakce z ankety k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd

úterý 22. května 2012 ·

Z prvních odpovědí respondentů včera vyhlášené ankety jsme vybrali vyjádření k testování.


Prosíme učitele a školy o laskavé vyplnění Ankety k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd, v případě potřeby či zjištění nových poznatků můžete dotazník vyplnit opakovaně.

Testování neskutečně narušuje výuku v období, kdy je to vzhledem k tomu, že jsme sotva dali žáky dohromady po volných dnech, nevhodné. Pro nemotivované deváťáky v tomto období naprosto nevhodné. Ankety před a po testování testování nesmyslně prodlužují a komplikují práci. H.D.

Aplikace by mela byt dodana jako distribuovatelny balicek msi nebo i samotna, ale umoznujici silent instalaci pomoci startovacich skriptu. (...)
Pustit aktualizaci aplikace tyden pred spustenim testu je taky neodpovedne. Neni vyresene chovani programu, pise, ze je spatne heslo, pritom se nemuze dobrat informaci ze serveru. Kdyby to napsalo, ze se nepodarilo kontaktovat server, spravcove by vedeli, na cem jsou a ne pak overovat s podporou, jestli maji spravne redizo.
P.N.

Vůbec nejhorší je celý program a instalace na lokální disky - pracné a dnes zbytečné.

Jinak pár postřehů:

  1. Testy pro nás byly až ve čtvrtek odpoledne
  2. Strašlivý formát hesel. Proč jsou tak zoufale složitě distribuované? Když se v pondělí ráno přihlásím na náhradníka a prohlédnu zadání, tak mám pondělí, úterý a část středy, abych to opičky naučila, než test ve středu napíší.
  3. V pátek se stáhl jiný počet testů než v pondělí
  4. V testu se na některých PC nezobrazovaly obrázky se zadáním, Na PC je aktuální verze a stejné testy jako na ostatních
  5. Úvodní anketa spíše žáky zmate než instruuje
  6. V pondělí nešly testy spouštět. Komunikovaly s přetíženým serverem, když jsme vše nainstalovali na lokální počítače?
  7. Výsledky žáků jsou stále nedostupné
J.R.


Testování samotné podporuji, účastnil jsem se i prosincového. To proběhlo bez sebemenších zádrhelů. Nyní je to příšerné. Aplikace nestabilní, prodlevy mezi otázkami, nenačítá se obsah. (Toto nemůže být dáno přetížeností serveru).
V.N.

Akce podceněná, aplikace měla obrovské prodlevy při testování, nevěděli jsme, co se děje (zda se zasekl počítač nebo aplikace). Takhle si akci za spoustu peněz nepředstavuji. Testy byly pro všechny žáky stejné, jen úlohy v jiném pořadí. V pondělí ráno byla přístupná hesla na celý týden, pak se někdo vzbudil a hesla stáhl.
V.M.

Šílené spojení při testování první den - z 15 účastnících se žáků jen 8 se podařilo test po skončení zaslat.
M.J.

Při prvním testu 21.5. od 9:00 se nepodařilo napoprvé otestovat ani jednoho žáka. Jedenkrát se stalo, že žák prošel celým testem až na šestý pokus. Nedovedu si představit, že by dozor vykonával běžný učitel. V 10 hodin už byla situace lepší, aplikace sice nepracovala ideálně, ale pády už se téměř nevyskytovaly.
J.J.

Aplikace zjevně nesplňují to, co bylo deklarováno. Místo využívání serveru školy (proč v tom případě na něj bylo něco instalováno?) probíhá evidentne on-line komunikace při spouštění i ukládání testů. Zbytečné prodlevy pak narušují harmonogram, který sami autoři nastínili a ze strany žáků pak desetiminutové čekání na načtení testu vede jedině ke strátě koncentrace. Testovací aplikace by si, stejně jako HW zabezpečení testovatele, zasloužilo zcela jistě profesionálnější přípravu.
I.Š.


Poznámka: Zvýraznění redakce. Respondenti jsou redakci známi.

33 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 10:29  

Cílem této generální zkoušky testování je ověřit, zda bude možné zjišťovat prostřednictvím plošného testování, co žáci umějí.
Píši svou reakci v pracovní době, protože jsem právě přišel o hodinu na přípravu, když jsem kolegyním a žákům dodával odvahy poté, co jsme se pustili do prvního testu - Čj 9.

Už známe odpověď na zásadní otázku této generální zkoušky: NELZE!
Nelze testovat pokud:
1)Aplikace nefunguje a testování při čekání na předání informací serveru a řešení kolapsů trvá i 90 minut. Což takhle zkusit webové rozhraní, se kterým nemáme léta žádné problémy. Narozdíl od pořadatelů jsem nedostal za realizaci ani korunu, a proto mohu být "chytrý" a kritický.

2)V otázkách budou faktické chyby, protože to naše žáky naštěstí neučíme. O tom bychom samozřejmě mohli diskutovat předem, kdyby učitelé směli vidět zadání testů. Pokud nám ČŠI nevěří, pak uvítáme brigádníky, kteří testování například v rámci veřejně prospěšných prací provedou. Konečně "odborník", se kterým jsem včera řešil problémy na 800 409 999, byl jistě brigádník, protože každý můj dotaz musel konzultovat s kolegy.

A na závěr perlička. Jak zabránit odeslání výsledků žáka, který nemůže v důsledku zdravotních problémů dokončit test? Odpojit počítač od internetu, nebo ho vypnout. Kdo nevíte, jak se to v rámci NIQES dělá, pak vzpoměňte na Cecilku ze Slunce, seno...
Jirka

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 10:41  

Toto testování hlavně zkouší mou trpělivost. Po instalaci a stažení všech potřebných prográmků, testů a aktualizací, po teatrální motivaci letně letargických žáků nyní desítky minut čekáme na reakci systému, načtení otázek a odeslání výsledků. Tak děkujeme soudruzi z NDR, hlavně hrozte inspekcí. Starý, ale nyní notně nazlobený praktik.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 10:48  

Podle informaci ze vcerejska ve Zlinskem kraji snad jen 4 ZS zacaly s testy (my mezi nimi), da se ocekavat, ze vcerejsi vypadky byly nic proti tomu, at rozjede vice skol.
Dnes to bylo znastelne, vetsina zaku cekala cca 10 minut, nekteri i vice, u tri jsem asi po 20 minutach aplikaci proste shodil, spustili to znova (vetsinou jiz bez velke prodlevy).

Taky jsem poprve vypozoroval hlasky, ze se aplikace nemuze spojit se serverem, at to zak nahlasi dozoru.

PN

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 11:07  

Jako bychom všichni testovali hackerský útok na nepřipravené servery. Útok tisíců žáků začíná denně v 8 hodin a funguje to - server neodpovídá... Z 15 žáků se 2 vůbec nepřihlásili, další dva skončili u ankety a PC byly po dvou hodinách na reset. Odeslalo výsledky 7 žáků. Nepoužitelné, demotivující...
Ještě aby se někdo chopil iniciativy a testoval od 6 hodin ráno s přestávkou přes den a pokračoval od 20 hodin. Pak bychom systém vytěžovali rovnoměrněji :). Dobrá práce soudruzi. ZH

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 11:16  

U nás na škole (Olomoucký kraj) bez jakýchkoli problémů, vše jelo rychle, žádné čekání, výsledky se odeslaly v pohodě. Děcka si testy chválily, byly pro ně jednoduché a docela je to bavilo. Takže za nás takto.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 11:42  

u nás hrůza, někdy i 30-ti minutové odezvy na kliknutí... neodeslané výsledky... chválím žáky (páťáky) za převelkou trpělivost!! (Zínský kraj)

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 11:56  

Dnes opět nebyly na některých PC obrázky, tentokrát na jiných, aby byla změna.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 12:07  

Je to strašný. Začínali jsme v 10 hod. a o 45 minut později, kdy někteří žáci končili, další se ještě nedostali k samotnému testu přes úvodní otázky. Jak máme zítra pouštět všem najednou poslechové cvičení z Aj, když připojení 18 žáků trvá více než vyučovací hodinu? To si fakt dělají pr....

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 12:16  

My jsme čekali 40 minut na načtení.No to pěkně děkuju!!!!!!!!!!!

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 12:28  

V Plzni krátce po obědě bez větších problémů. Že by soudruzi konečně posílili co mělo být od začátku?

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 12:38  

Nám to taky moc nejelo, ale tak dá se pochopit, je to zkouška. Ale musí se ty mouchy vychatat, pokud by to tak mělo být příště, byla by to katastrofa.

krtek řekl(a)...
22. května 2012 13:27  

Jak to tak vypadá - zkouší se levnější alternativa ke státním maturitám a nejde to. Za chvíli budeme moci říkat: zlatá společná část maturity!

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 13:33  

A teď se ptejme, co bude dál, když to evidentně nefunguje tak, jak má.

Firma za to vyinkasovala (či vyinkasuje) 92 miliónů. Práce není odvedená dle požadavků, protože takto si funkčnost aplikace zřejmě ČSI nepředstavovala. Jak bude dotyčná firma postižena? Aplikaci bude opravovat? V tom případě se však dá očekávat další technický test. To nás s tím zase budou otravovat? Nebo to nechají k otestování až za rok? Co když to zas při tom náporu testujících za rok nebude fungovat? Nebude už na nějaké opravy pak málo času? Je to prostě šaškárna.

U nás nabíháme až zítra. Zachránit nás snad může jenom to, že první hodinu začínáme na rozdíl od jiných škol v 7:40, takže vstupovat do systému a odesílat testy k vyhodnocení budeme jindy než většina ostatních. No uvidíme.

Nicméně už teď je jasné, že nám na škole naskočí 30 suplovaných hodin navíc, protože nemůžeme v PC učebně kvůli nižšímu počtu PC testovat celou třídu, ale vždy jen půlku. Kdo nám pošle peníze navíc za tyto odsuplované hodiny? Máme poslat fakturu ČSI nebo na MŠMT?

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 14:04  

Taky doufám, že ta firma Sapcon to na své náklady upraví a zfunkční. Toto samozřejmě není chyba ČŠI, ale doufám, že si inspektoři na lidi z té vývojové firmy došlápnou. Nejelo to ideálně, ale zrovna u nás to zas taková hrůza nebyla.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 16:12  

Tento nebetyčný zmatek je dílem jmenované firmy ale také papalášů z ČŠI? Jak je možné, že server byl přetížený? Jak to mají technicky vyřešeno? Na podzim byla technické ganerálka a mě by zajímalo co si z ní ČŠI odneslo. Za to co předvedli včera a dnes by někdy měl nést odpovědnost. Naše škola podporuje testování, ale tento diletantský přístup může všemu zlomit vaz. Steve

6. B řekl(a)...
22. května 2012 16:23  

U nás po dvou dnech 0 otestovaných tříd - ztraceno 10 vyučovacích hodin.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 18:00  

Právě jsem zjistil, že z 15 otestovaných žáků, jen 6 testů ohodnocených.Ostatní zřejmě nedorazily.Nehorázný bordel.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 18:11  

Kladno bez problému.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 21:37  

Tak díky za takový pokus, něco je špatně soudruzi. Odborníci před tímto systémem varovali, měli pravdu. Nějak je nikdo nevyslyšel a potvrdilo se, že miliony od daňových poplatníků jsou v háji.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 21:39  

22. května 2012 18:11
Někde ano, někde ne !

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 21:54  

Vzhledem k tomu, že celkem se jedná o nějakých 3600 škol, je těch pár škol, kde se o z nějakého důvodu nedařilo, celkem slušný výsledek. I z tohoto fóra, které vzniklo díky neobjektivní a cíleně manipulativně vytvořené anketě páně Wagnera, je jasné, že většina škol normálně funguje.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 21:56  

Na co inspekce sáhne, tam tráva neroste.

Ostatně - cílem není v ZŠ cokoli z centra zjišťovat. Na to by stačil statisticky relevantní vzorek, logistika, která zajistí objektivitu a zveřejněná základní anonymizovaná data o výsledcích. Následně by mohly být testy poskytnuty školám k volnému využití a třeba i ke srovnání se se zjištěnými daty.

Vlastním cílem je ale "mít projekt" a čerpat. A to se jinak neužitečné inspekci povedlo. Takže úspěch...

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 22:00  

Testujeme na 40 počítačích a to celkem 75 žáků v 5. a 9. třídách a stále narážíme na mnoho problémů:

1. Testovací SW se má automaticky aktualizovat, ale toto nefunguje. Je nutno se přepnout do účtu administrátora a spustit testovací SW - což činíme denně!! Zkontrolujte si vpravo dole verzi SW nyní je tam verze 2.5.2.xxxx

2. Odesílání testů trvalo v extrémním případě 1,5 hodiny.

3. Start testovacího programu až do fáze testování dnes (22.5) trval v průměru 1 hodinu !!!! Extrémní případ trval 1,5 hodiny na obrazovce s kódem a heslem.

4. Po prvních 10 otázkách z ČJ se program "sekne" a cca 5 minut žák čeká na další sadu testových otázek. Čas se mu samozřejmě odečítá - kde jsou rovné podmínky pro všechny žáky?

5. Sečteno a podtrženo - slušný výkon za 296 milionů :-))

Janek Wagner řekl(a)...
22. května 2012 22:08  

Re Anonymní 21:56

1. Máme podklady z desítek škol.

2. Výsledky svědčí o naprosto pitomě navrženém systému.

3. Evidentní je i neschopnost problémy přiznat, natož řešit.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 22:10  

ČŠI i dodavatel se projevili jako neschopná banda idiotů.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 22:19  

"že celkem se jedná o nějakých 3600 škol, je těch pár škol, kde se o z nějakého důvodu nedařilo, celkem slušný výsledek."

Tak POZOR, v zadnem pripade nemuzete napsat, ze se ucastnilo 3600 skol. Naopak, kdyz se podivam na vysledky M a CJ, vidim (pokud system nelze) odtestovanych cca 3000 zaku za 2 dny. Na matematiku (pokud dobre chapu) zbyva stale jeste vice nez 100 000 zaku!!!

Potvrdil se predpoklad, ze pokud vcera (pondeli) to drhlo, bude to dnes horsi. Jestli rada skol vyckava se zapocetim testu, viceleta gymnazia mozna davaji prednost maturitam, ocekavam, ze to bude jeste horsi.

Anketa se snazi posbirat informace, na rozdil od CSI nebo dodavatele reseni (ti myslim moc dobre vidi na serverech, ze system nestiha).

PN

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 23:38  

to "Anonymní 22. května 2012 21:54 ... že většina škol normálně funguje" - díky za tuto reakci, hned jsem si vzpomněl na exprimátora Němce a jeho památnou větu za povodní, když půlka Prahy byla pod vodou, že situace "je nadmíru výtečná" a ještě teď se za břicho popadám (muhehe). Nadmíru výtečná situace byla teď i na naší škole, tedy z pohledu těch asi 2 žáků z cca 70, kterým test na desítky minut nezatuhnul hned při přihlašování. Opravdu skvělá práce páně Dobešových kamarádíčků (150 blinkacích smajlíků)

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 23:48  

Celý tento proces ukazuje jen na to, jaké absolventy produkuje naše školství (nemyslím základní, ale vysoké). Všechno je easy, všichni jsme happy, ale naše školství produkuje vysoce titulované nedouky. Naproti tomu stojí také nedouci na straně zadavatele, kteří nejsou schopni zkontrolovat funkčnost aplikace. Když si někdo nedovede spočítat, kolik přístupů bude potřeba, aby podle toho dimenzovat servery a připojení, tak si určitě zaslouží spoustu peněz z fondů EU. Celé školství a jakékoliv používaní a zavádění výpočetní techniky (pardon ICT) je jeden obrovský tunel, který začal INDOŠem pod vedením Petry Buzkové a pokračuje stále. Když naše školy nejsou schopny vychovat odborníky, jak může vypadat ministerstvo (nebo je to naopak, jaké ministerstvo, takové školy?) Ve školství není málo peněz, jen je jedni (vysmátí) nedouci přesunují jiným (vysmátým) nedoukům.

Anonymní řekl(a)...
22. května 2012 23:53  

Pardon, ještě dodatek: mimochodem, těžko si dokážu představit snadnější zadání pro dimenzování serverů nebo pronájem kapacity v cloudu, než: ve dny ABC se bude připojovat cca XYZ uživatelů, kde údaj XYZ je díky registru škol známý a jasně daný. Jestliže není ČSI (potažmo dodavatel služby) schopna poradit si s takto jednoduchým zadáním budí to dojem, že je někdo neschopný za hranicí únosnosti nebo kolaps vyvolává záměrně, aby měl argumenty pro nákup dalšího železa (od vhodného prodejce).

Anonymní řekl(a)...
23. května 2012 7:11  

22. května 2012 21:54
Jste na omylu, velká část škol naopak problémy měla a má. Tak špatný projekt, za tolik peněz, za peníze daňových poplatníků z EU a ČR. To tak zpackat nějaká škola nebo nějaký učitel nějaký projekt, to by inspekce řádila.

Anonymní řekl(a)...
23. května 2012 11:18  

No dneska to běží jak víno. Taky jsem je včera proklínal, ale je čestně třeba přiznat, že to dokázali opravit. Dělám v ICT už 15 let a na druhou stranu zase musím smeknout - spustit tohle za půl roku od chvíle, kdy si to Dobeš vymyslel a nařídil. Ruku na srdce, kdo z diskutujících má s něčím tak velkým nějakou zkušenost?

hana magdalena řekl(a)...
23. května 2012 11:26  

Anonymní řekl(a)...
Vzhledem k tomu, že celkem se jedná o nějakých 3600 škol, je těch pár škol, kde se o z nějakého důvodu nedařilo, celkem slušný výsledek. I z tohoto fóra, které vzniklo díky neobjektivní a cíleně manipulativně vytvořené anketě páně Wagnera, je jasné, že většina škol normálně funguje.

V ČEM PŘESNĚ JE TATO ANKETA NEOBJEKTIVNÍ A CÍLENĚ MANIPULATIVNĚ VYTVOŘENÁ - PROSÍM O VĚCNÉ ARGUMENTY

Anketa k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd
pondělí, 21. května 2012 ·
Štítky: anketa, testování
Vzhledem k řadě ohlasů k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd jsme připravili jednoduchou anketu pro učitele a školy, kde se mohou vyjádřit k případným zjištěným problémům i k testování samotnému.


Jaké problémy se vyskytly při přípravě a v průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd?

Instalace testovací aplikace na počítače.
Zadávání žáků do systému.
Stahování testových úloh (dostupnost, doba stahování, kopírování).
Dostupnost portálu IDM.
Průběh testu (prodlevy v aplikaci, pády aplikace apod.).
Dostupnost nástěnky.
Dostupnost hotline při přípravě..
Dostupnost hotline při vlastním testování.
Jiné:


Kolik testujete celkem žáků?




Na kolika počítačích testujete?




V kolika učebnách testujete?




Jakou celkovou dobu vám zabrala příprava všech počítačů pro testování (v hodinách)?




Kolik hodin suplování potřebovala vaše škola pro dozor při testování?




Další vyjádření k testování




Jméno




E-mail




Typ školy
* Povinné pole

Jen 1. stupeň ZŠ

Víceleté gymnázium.
Jiné:

Anonymní řekl(a)...
23. května 2012 15:18  

Promiňte, ale nějak mi chybí ještě informace, kdo UHRADÍ tuto akci školám, možná by se to mohlo zařadit také do ankety.
A teď jako ICT metodik mluvím o tom, kdo a z čeho mi za práci zaplatí? I když vím, že rozpočet na tuto akci je velice napnutý ...
:(



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.