Děti z vesnic budou dojíždět do školy až dvacet kilometrů do větších měst, často i z míst, kam jezdí autobusy velmi málo a doprava může být velmi komplikovaná. Domů se vrátí pozdě odpoledne. Třetina učitelů skončí bez práce. To je cena za navýšení platů učitelům. Obce se bouří. Děsí se toho, že by musely kvůli plánované reformě regionálního školství zavírat své školy.
Z článku Petra Kupky v ParlamentníListy.cz vybíráme:
„Dělali jsme si průzkum a z deseti úplných základních škol Mikroregionu Hranicko jich zmizí sedm. Zbývající tři jsou městské školy Hranic,“ říká pro ParlamentníListy.cz Eduard Kavala, předseda Spolku pro obnovu venkova a starosta obce Bělotín. A dodává: „Máme tu i sedm malotřídek. Těch by se to zatím nemělo dotknout, ale to je podle mě jen chytristika ze strany ministerstva, aby nás rozdělili na dvě části, a tak nás na dvě etapy zlikvidovali. Za 22 let starostování je to tak průhledné, až je mi z toho na nic.“

Přečtěte si: Třetina učitelů bez práce. Starostovi se zvedá žaludek. Ministerstvo: Nesmysl
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Školy v tom nejsou samy. Zavírají se i malé nemocnice v okresech. Prostě prázdná lůžka nikdo neproplatí.
Holt se zavedou i u nás školní autobusy, jako všude jinde.
Ale to opravdu není jen o školních autobusech. Jestli tohle projde, budeme se všichni za pár let divit, co se stalo s venkovem.
A máme nechat být, aby se na polovině (nevím, možná třetině, možná víc) venkovských škol děti vzdělávaly jako za krále klacka? K nám na spádovou chodí děti z okolních vesniček 2 - 3 km vzdálených, kde mají jen 1. stupeň. Některé předměty se tam vůbec neučí, a přesto z nich mají na vysvědčení známky. Ví o tom ČŠI?
Doplácejí na to samy děti, a to dost hustě.
Ale pokud to sledujete měli byste si všimnout, že ohrožené nejsou malotřídky, ale malé úplné školy kolem pod cca 160 žáků, které přijdou o 2. stupeň audělají z nich malotřídky!!
"A máme nechat být, aby se na polovině (nevím, možná třetině, možná víc) venkovských škol děti vzdělávaly jako za krále klacka?" Tohle je slovo do pranice, podle zjištění ČŠI je pravý opak pravdou.
Uveďte konkrétní školy a můžeme se podívat do jejich inspekčních zpráv.
Takhle to je jen hloupé tlachání.
18.10
Kde jste sebral tenhle údaj- na polovině venkovských škol? Já znám venkovské školy, kde je mnohem lepší atmosféra než na velkých městských, děti se tam cítí bezpečně a díky individuálnímu přístupu se toho spoustu naučí. Na středních školách potom většinou nemají problémy.
4. února 2012 17:47
A kdo ty školní autobusy zaplatí, propočítejte si náklady a zjistíte, že neušetříte vůbec nic.
Holt se zavedou i u nás školní autobusy, jako všude jinde.
Kde jinde ? V USA a Austrálii ?
Rozbourání zavedené sítě úplných základních škol je začátek našeho konce.
Naopak by se měla rozbourat břebujelá síť škol středních. Pokud se dokážete vrátit o 30 let zpátky a vzpomenete si, jak vypadala síť středních škol tenkrát, dáte mi za pravdu. Copak tehdy byl učňák za každým rohem? Ani náhodou, většina středoškoláků dojížděla na internáty. V této věkové kategorii už to má i svůj smysl.
Ale ono to spíš vypadá, že internáty zavedou velké městské základní školy pro děti z vesnic.
Ono zase na druhou stranu je pravda, že na některých malých venkovských školách v okolí měli aprobovaného fyzikáře naposledy před 30 lety. Praxe, že by učitelé učili půl úvazku na jedné a půl úvazku na druhé škole není zavedená, takže to učí každý, kdo ví, jak vypadá žárovka a vypínač.
takže to učí každý, kdo ví, jak vypadá žárovka a vypínač.
Vy nesledujete vývoj ve školství ? Nyní je přece úplně jedno, zda učí vystudovaný učitel F nebo maturant. Učitelé byli tabulkově zařazeni mezi nekvalifikované a navíc těm maturantům, kteří učí víc jak 10 let bylo vzdělání prominuto. K tomu není třeba co dodat. Tak se klidně může stát, že až v roce 2013 dojdou školství peníze bude mít VŠ vzdělaný učitel s 30 letou praxí stejně jako začínající učitel s VŠ vzděláním a stejně jako nekvalifikovaný dejme tomu maturant odborného učiliště s maturitou a to všichni 20 000,- Velkým předpokladem k tomuto postupu bude nevyčerpání evropských dotací, které bude muset zacvakat náš státní rozpočet ( maturity,...).
To rozhodnutí má i další dimenze. Dobře, máme školu o devíti třídách. Protože nesplní Dobešovy limity, zavřeme na ní druhý stupeň. Ty třídy zůstanou prázdné, ale co s nimi? Půl školy bude fungovat a v druhé půlce bude co? Takovýchto souvislostí se dá najít mnoho. Opravdu Dobeš zešílel, nebo má nařízeno zlikvidovat školství. A proč? Inu proto, že tyto kroky vedou přesně k tomu, aby i v ČR mohly vzniknout soukromé základní školy, za které se bude tvrdě platit. Druhou motivací je výhodnost mnoha budov. Dají se móc dobře zpěněžit. A v vo to to je....
Řešení 1: Spojit dvě školy, každá jede na polovičních počtech žáků, do jedné. U nás jsou dvě úplné ZŠ naplněné z 60% vzdálené od sebe 10 km. A z učitelů si vybrat - toho lepšího.
Řešení 2: Omezit odchody dětí z 5. tříd na VG, zlepšením základek. Sousedi mají tři děti, všechny tři dali na vzdálené 8G, ačkoli úplná ZŠ je přímo v obci. Kvůli kvalitě výuky. Špatné výsledky jsou u nás i v testech Scio, jsme silně podprůměrní. A to nejsou sousedovic děcka žádní geniové.
5. února 2012 20:14
Oni Vaši sousedi nebudou až tak úplně blbí. Asi si občas něco přečtou, protože pak se dozvědí něco o tom, že do tříd na ZŠ budou přeřazeny děti s IQ 70 a to dozajista nezvýší úroveň ZŠ.
Okomentovat