Nová platová tabulka pedagogických pracovníků 2012

čtvrtek 10. listopadu 2011 ·

Stupnice platových tarifů podle platových tříd a platových stupňů pro zaměstnance uvedené v § 5 odst. 5.




POZOR: Nová tarifní tabulka pro pedagogy schválená 15. října 2014 vládou.

59 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
10. listopadu 2011 v 8:32  

Není to nijak závratné, ale v době, kdy celý kontinent šetří, platy klesají je to příjemná jistota.

Tomáš Houška řekl(a)...
10. listopadu 2011 v 11:35  

Na té tabulce je špatná jedna podstatná věc: Že existuje. Stanovovat platy podle tabulky namísto podle kvality, možnství a náročnosti práce, je setrvávání v 19. století.

Anonymní řekl(a)...
10. listopadu 2011 v 11:44  

Mně bohužel klesne plat o 520 Kč, protože v současné době mám plat podle 12. platové třídy, ale dle návrhu pana ministra dát kvalifikované učitele do 11. platové třídy, klesne mnohým plat. Je to nehoráznost. Zajímalo by mě, jak se s tímto my učitelé smíříme. U lékařů by toto jistě neprošlo.

Anonymní řekl(a)...
10. listopadu 2011 v 16:04  

Tušení mě nezklamalo, tabulkově sice plat roste, ale člověk půjde do nižší tabulky a tím i nižšího platu.
Proč mě to nepřekvapuje?

Anonymní řekl(a)...
10. listopadu 2011 v 19:58  

Pochopte kolegové: kdyby nám nesnížili platy, kde by vzali na své statisícové odměny? A taky je třeba vyzkoušet, kam až mohou zajít a co vše si necháme líbit! Víte, jak potom budeme šťastní za každý drobeček (hozený pod stůl)? Myslím ale, že ponižování a ústrků sneseme ještě dost, až přijde skutečná krize a poslední křeče evroamerického kapitalismu...

Luděk Blaha řekl(a)...
10. listopadu 2011 v 20:24  

Stanovovat platy ... podle kvality, množství a náročnosti práce

No konečně a no výborně.
Pokud je ředitelům, rozhodnutím vůlí lidu ustavených zřizovatelů, dána pravomoc posuzovat kvalitu práce učitele, co by jim to udělalo, kdyby pár kritérií dali na papír a nemusely by se konstituovat komise.
Nebo třeba množství práce. Který ředitel pravidelně na konci klasifikačního období přeměřuje výšku stohu opravených písemek?
A co takhle náročnost práce, pane Houško! Schválně kdo to má těžší tělocvikář nebo chemik?

Tomáš Houška řekl(a)...
11. listopadu 2011 v 12:21  

Kritéria posuzování kvality už měla dávno dávno v nějaké podobě existovat. Aspoň jako vodítko.
A jde-li o náročnost, asi spoustu lidí naštvu: Je těžší vystudovat MatFyz nebo FTVS? Koho jako ředitel seženu snáz - dobrého matikáře, dobrého angličtináře nebo dobrého tělocvikáře či výtvarkáře? Asi mě pošlete k šípku s mojí japonskou zkušeností - ale oni na nějaké tabulky kašlou. A když potřebují angličtináře (v Japonsku je o ně ještě větší neouze než u nás), tak mu klidně dají dvojnásobek toho, co učiteli mateřštiny. A když mají učitele matiky, který žáky vede k tomu, že je to baví a vyhrávají mu soutěže, pak bere odměny, které jsou klidně vyšší než základní plat. Rozdíly mezi platy v jedné sborovně jsou i několikanásobné - a určuje je ředitel. A toho zase hlídá zřizovatel a běda, kdyby kvalita školy klesla. Výsledek je, že toho kvalitního učitele mají.

Luděk Blaha řekl(a)...
11. listopadu 2011 v 13:41  

k šípku s mojí japonskou zkušeností

Nu dobrá, nezbude tedy, než obléci české ředitele do japonského kimona.

poste.restante řekl(a)...
11. listopadu 2011 v 14:15  

než obléci české ředitele do japonského kimona

Pochopitelně.
Protože na ušití kimon můžeme vypsat výběrové řízení a zaplatit jej z fondů EU.

Zatímco systémově vložit do resortu školství ALESPOŇ stejné procento HDP, jako mají země OECD, to už je perspektiva uvažování, která dalece přesahuje délku jednoho funkčního období kterékoliv vlády.

Anonymní řekl(a)...
11. listopadu 2011 v 17:18  

A co myslíte, že by si počali kvalitní japonští učitelé, kdybychom je postavili před české žáčky?
Vsadím se, že by nevydrželi ani měsíc.

poste.restante řekl(a)...
11. listopadu 2011 v 19:18  

Anonymní 17:18
Není, myslím, důležité, jak dlouho by vydržel japonský učitel s českými žáky.
:-)

V učitelích totiž rozhodně hlavní problém není.

Anonymní řekl(a)...
11. listopadu 2011 v 21:33  

"A když mají učitele matiky, který žáky vede k tomu, že je to baví a vyhrávají mu soutěže, pak bere odměny, které jsou klidně vyšší než základní plat."

Tomáši Houško, Vy si z nás děláte prču. Viděl jste někdy, jak vypadají prospěchově žáci II. stupně ZŠ ? Po vysátí osmiletými gymnázii zbudou ve třídě vesměs trojkaři, čtverkaři a pětkaři. Do tohoto stavu přijdou žáci, kteří patří do bývalých zvláštních škol. Co myslíte, jak dopadnou v MO ? Tím snad chcete potrestat ty učitele, kteří mají ve třídě 30 žáků a snaží se je naučit základy matematiky. To Vám ujelo, přiznejte si to ! Ignorant

Anonymní řekl(a)...
11. listopadu 2011 v 21:39  

To je pěkné, přijdu o 1900,- Kč a ředitel mi přidá za dobrou práci 1500,- Kč. To se v práci "strhám".

Anonymní řekl(a)...
12. listopadu 2011 v 23:11  

Myslím, že by bylo na místě, aby pan ministr Dobeš vysvětlil zařazení kvalifikovaných učitelů do 11. platové třídy. Nyní jsem placena ve 12. platové třídě a po zařazení do 11. platové třídy by mi plat klesl o 1200,- Kč. Pokud by zůstala 12. platová třída, pak je tam navýšení o 750,- Kč. Jak to tedy vlastně je?

Anonymní řekl(a)...
13. listopadu 2011 v 16:19  

To je nehorázný výsměch ? Čekala jsem navýšení v řádu tisíců, aby to člověk konečně na té pásce pocítíl, ale tohle ? Pan ministr je asi zcela mimo.Zavřete ho do věznice mezi jeho bývalé klienty! Tam patří ! Amatér, co v životě neučil....

Anonymní řekl(a)...
19. listopadu 2011 v 15:30  

Jsem, zatím, nekvalifikovaná učitelka. Mám 11. platovou třídu, teď mě "šoupnou" do 9. platové třídy a plat budu mít vyšší skoro o 3400 Kč. Státnice mě čekají již v květnu, takže pak se mi plat zvýší už jen o 350 Kč. Nechápu, jak může mít nekvalifikovaný učitel jen o 350 Kč méně než kvalifikovaný, který pět let "potí krev" na VŠ, stojí ho to spoustu času a úsilí, taky peněz...Tohle by mělo být striktně finančně odděleno....a chudáci učitelé, co učí již dlouho, těm se platy zase sníží...takže nejlépe na tom budou ti nekvalifikovaní..Mělo by se spíše uzákonit, aby od roku 2012 nastupovali do školství pouze kvalifikovaní učitelé. Spousta kvalifikovaných učitelů je bez práce a já neustále poslouchám, jak nejsou učitelé...Taková pitomost!!!!

Anonymní řekl(a)...
20. listopadu 2011 v 8:49  

naopak nekvalifikovaným třeba jen (vyučeným bez SŠ) učitelům odborného výcviku plat stoupne a to až o tři tisíce to je paráda, asi roztrhnu bakalařský diplom.

Luděk Blaha řekl(a)...
20. listopadu 2011 v 12:35  

Jsou-li peníze, nechť platy rostou.
Někdy si tak lehnu na koberec, zahledím se do stropu a představuji si, jaké by to asi bylo v jiných profesích, které pracují s lidmi.
Namátkou třeba, nekvalifikovaným řidičům autobusů a nekvalifikovaným lékařům budou dorovnány platy na úroveň jejich kvalifikovaných kolegů. Nebo spíš naopak.
Tak si říkám, jsem zodpovědný svoje čtyři osobní pasažéry vozím se vší péčí. Desetkrát víc bych jich uvezl taky. Nebo, životosprávou a různými potravinovými doplňky si většinu běžných chorob léčím sám už mnoho let. Vzhledem k tomu, že pořád ještě žiju, jsem utvrzen v úspěšnosti svého počínání a uvažuji, že bych si otevřel praxi. Lidi mám vcelku rád a také jim rád pomáhám.
Jsou-li pro výkon učitelské psedoprofese určujícími kvalifikanty láska k dětem a klaunský nos, pak tedy proč ne.
Osobně trvám na tom, že čím je dítě menší, tím musí být vyšší pedagogické vzdělání a tím i vyšší plat.
Za současného stavu se nedivme, že se naše školství dlouhodobě ubírá do hvozdů.

Anonymní řekl(a)...
23. listopadu 2011 v 20:59  

Teď to vážně nechápu. Učím v mateřské škole a jsem nyní řazená v 9. třídě. Jsem ještě příští rok nekvalifikovaná (Mám Bc.na pajdáku, ale ne MŠ) Má se mi tedy teď navýšit plat o nějakých 5500, nebo mě ředitelka vklidu může hodit dolů do 8. třídy a zvedne se mi plat cca o 500? A musim si počkat na zvýšení do státnic? Takže o tom rozhoduje ředitel? Protože pokud to ředitelka může udělat, jsem si jistá, že mě ze závisti hodí do 8. ať se snažím jak chci a udělám cokoli..

Anonymní řekl(a)...
5. prosince 2011 v 20:09  

tomu tedy moc nerozumím…znamená to, že pokud „nekvalifikovaná“ učitelka MŠ se střední pedagogickou školou která je teď v 9.platové třídě, bude brát 20.tisíc, stejně jako bakaláři?

Anonymní řekl(a)...
6. prosince 2011 v 15:34  

Tak tomu bych moc nevěřila,půjde určitě do osmičky.

Anonymní řekl(a)...
10. prosince 2011 v 9:17  

přesně souhlasím, myslím si tosame, protože jsem v 9. mám střední pedagogickou a pracuji v Mš druhým rokem a určitě je hloupost, abych měla 20...

Anonymní řekl(a)...
19. prosince 2011 v 14:13  

No to je úžasné, tak po 26-ti letech praxe jde v poslední době můj plat jen a jen dolů. Opět další ,,přidávání" a já budu mít -540 a to ještě budu doufat , že se mi neseberou roky - děkuji pana ministře !!!!!!!!!

Anonymní řekl(a)...
27. prosince 2011 v 13:14  

Kde najdu info o novém zařazení do platové třídy popřípadě novelu školského zákona 2012?

jarka řekl(a)...
28. prosince 2011 v 11:06  

Cituji z jiné diskuze:

1. Karolína říká:
05.12.2011 v 20:08:47
tomu tedy moc nerozumím…znamená to, že pokud „nekvalifikovaná“ učitelka MŠ se střední pedagogickou školou v již 9.platové třídě, bude mít 20.tisíc, jako bakaláři?
2. Petra říká:
06.12.2011 v 17:10:11
pokud má střední pedagogickou školu, tak je plně kvalifikovaná pro práci učitelky MŠ a proto ano, bude mít 20 000.

10. mila říká:
14.12.2011 v 17:03:34
Učitelka MŠ se Střední pedagogickou školou je přeci plně kvalifikovaná a měla by být v 9.třídě.Bakalář je taky kvalifikovaný,tak proč by nemohli mít oba 20.000,-???Ptala jsem se na ministerstvu a když jsem jim sdělila můj případ /učitelka v 9.tř.se SPGŠ s 19 letou praxí/,odpověděli mi že skutečně budu mít od r.2012 o 3.680,- Kč tarifu navíc.Nyní mám 16.300,-!!!

Anonymní řekl(a)...
29. prosince 2011 v 21:48  

Tak na to jsem sama zvědavá, pracuji v MŠ s nejmnšími dětmi a myslím, že v dnešní době bychom si to zasloužili, vždyť to nedosahuje ani prům.platu, že ? A ta zodpovědnost za děti kdy jsme jednou nohou v kriminálu.... co říkáte ?

Anonymní řekl(a)...
30. prosince 2011 v 17:51  

Největším problémem ředitelů při stanovení nových platových výměrů je skutečnost, že zatím nejsou známy normativy pro příští rok, ty se objeví někdy koncem března. I když by většina ředitelů s nadšením zvýšila svým zaměstnancům platy, které skutečně mají do průměrné mzdy daleko, bojí se, že prostě nevyjdou s rozpočtem. V minulých letech byly poměrně často ve školství upravovány platové tabulky, vždy směrem nahoru, ale nárůst rozpočtu na platy těm navýšením bohužel neodpovídal, bylo nutno snížit nebo zcela odebrat osobní ohodnocení a nebylo na odměny. Čas od času byl rozpočet vylepšený rozvojovými programy, aby se účetní nenudili. Takže zvýšení platových tarifů je pěkná věc, problémem zůstávají příslušné finanční prostředky.

jarka řekl(a)...
30. prosince 2011 v 21:18  

Ještě jsem našla toto:

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rozepisuje prostředky státního rozpočtu na jednotlivé
kraje prostřednictvím republikových normativů a počtu dětí, žáků a studentů v daném kraji.
Základním principem pro stanovení výše republikových normativů pro rok 2012 je dosažení
takového stavu, aby v kraji, kde nedošlo ve školním roce 2011/2012 oproti předchozímu školnímu
roku ke změně výkonů, byl normativním rozpisem finančních prostředků na rok 2012 pro
pedagogické pracovníky zajištěn objem mezd vč. příslušenství na úrovni skutečnosti roku 2011
(včetně zdrojů realizovaných v roce 2011 rozvojovým programem „Hustota a specifika“ a
rozvojovým programem „Posílení mezd pedagogů“), zvýšený o předpokládaný dopad zvýšení
platových tarifů pedagogů v roce 2012, v souvislosti s novou tarifní tabulkou platnou od 1. 1.
2012.
Obdobným principem by se měl krajský úřad řídit jak při stanovení krajských normativů pro
příslušné jednotky výkonu v roce 2012 ve svém kraji, tak i při normativním rozpisu rozpočtu na
jednotlivé právnické osoby vykonávající činnost školy a školského zařízení. Tzn., že i Vaše škola,
pokud v ní nedošlo oproti předchozímu školnímu roku ke změně výkonů, by prostřednictvím
normativního rozpisu rozpočtu z KÚ měla mít zabezpečený nejen nárůst platových tarifů, který byl
škole finančně pokryt již v roce 2011 RP „Posílení mez pedagogů“, ale i nárůst tarifů, který vyplývá
ze změny tarifní tabulky pro pedagogické pracovníky platné od 1. 1. 2012. Z hlediska disponibilních
rozpočtových zdrojů na platy pedagogů RgŠ pro rok 2012 tedy rozhodně není žádný důvod, proč
by pedagogickým pracovníkům nemohly být od 1. 1. 2012 vystaveny nové platové výměry na
tarifní platy odpovídající vládou schválené novele nařízení vlády č. 564/2006 Sb. O platových
poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě.

S pozdravem

Ing. Vlastimil Finke, ředitel odboru financování MŠMT

poste.restante řekl(a)...
31. prosince 2011 v 0:50  

Použití podmiňovacího způsobu je v podobných sděleních více nežli na místě.

Obvykle to znamená, že kdyby nastaly podmínky, které jsou nereálné, pak bychom se měli všichni dobře.

Anonymní řekl(a)...
1. ledna 2012 v 17:18  

Z tiskové konference 9.11.2012
Dotaz novináře: „Rozumím tomu správně, že pracovníci zařazení např. v mateřské škole v 10. platové třídě té staré tabulky pro nekvalifikované, tak nebudou v té nové tabulce v 10. třídě, ale o něco níž, např. v 8. či v 9. třídě.
Odpověď Ladislava Němce, náměstka pro regionální školství: „ Ne. Ta situace, ke které dochází úpravou této tabulky, eliminuje právě problém v mateřských školách, protože tam právě byl rozdíl mezi kvalifikovanou učitelkou se středoškolským vzděláním, která brala výrazně méně, než kvalifikovaná učitelka s vysokoškolským vzděláním. Teď budou zařazeni ve stejné platové třídě, nebude tam ten velký platový rozdíl............ Zařazení je ještě dáno katalogem prací a vzděláním, ale ten propastný rozdíl, ten už není.
Josef Dobeš, ministr školství: „ Ten rozpočet už počítá s tím, že těch kvalifikovaných bude výrazně více. S tím v té tabulce počítáme......“

Anonymní řekl(a)...
2. ledna 2012 v 19:30  

Jak jsem tedy pochopila, nemá téměř význam studovat učitelství pro mateřské školy na VŠ, protože rozdíl mezi učitelkou s maturitou nebo diplomem na vysoké je platově zanedbatelný, NENÍ TO PARADOX?

Anonymní řekl(a)...
4. ledna 2012 v 19:42  

Není, studujete proto, abyste byla chytřejší, ne pro peníze...Ne?! :-)

Anonymní řekl(a)...
5. ledna 2012 v 20:26  

"protože rozdíl mezi učitelkou s maturitou nebo diplomem na vysoké je platově zanedbatelný, NENÍ TO PARADOX?"
ano, toto za paradox povazuji, dneska jsme o tom zrovna mluvili s kolegyni, jeji dcera - bez VS uci v materince - tak se posune v tabulce, zvysi se ji plat na 20000.
coz si teda myslim, ze je slusne,kdyz vezmu, ze ja mam s jazykovou aprobaci a plnym uvazkem z AJ plat stejny.

a o te narocnosti... opravdu mam pocit, ze ucitel, ktery ma nekolik hodin tydne jiste predmety "clovek a svet prace" atd, kdy deti pobihaji po skole a zalevaji kytky, je nadhodnoceny oproti nekomu, kdo ma veskery uvazek napr. vyplneny AJ (coz mam treba ja, a mam docela co delat).

Anonymní řekl(a)...
7. ledna 2012 v 19:07  

Jsem vychovatalka ve šd,se SUV ped.škola,plat mi stoupne o 3150Kč,
takže po 33letech práce,tak že,OK.

Anonymní řekl(a)...
9. ledna 2012 v 22:08  

jsem jako učitelka zaměstnaná od 1.9.2011, skutečně budeme mít 20000? už je to na 100 % ? nevěřím! Je mi 22 a tato částka je fantastická...

Luděk Blaha řekl(a)...
10. ledna 2012 v 0:18  

Na sto procent je i to, že budete-li dostatečně výkonná, můžete mít podle nových pravidel klidně i tisíc dvacet pět. Plus osobní hodnocení, odměny, příspěvky z fksp ...
Kdybyste se uchytila na ministerstvu, mohla byste počítat například s odměnou několikanásobně překračující údaje z prvního odstavce.
Přeji Vám i další krásné sny.

Anonymní řekl(a)...
11. ledna 2012 v 20:08  

Učitelům v MŠ přidání peněz přeji, protože tato práce není opravdu jednoduchá. Co je ale zarážející je to, že rozdíl mezi středoškolskou učitelkou u vysokoškolákem na ZŠ nebo SŠ je do 6 let praxe 600 Kč. Považuji to za naprostou DEGRADACI vzdělání!

Anonymní řekl(a)...
12. ledna 2012 v 11:47  

Dobrý den, měl bych jeden dotaz ohledně platových tabulek. Nevím jestli jsem pochopil správně, ale bylo mi řečeno, že zařazení do platového stupně není jasně dáno tabulkama(odučených let), ale že ředitel může třeba učitele s dvouletou praxí dát klidně do 4 platového stupně. Jsem učitelem na gymnáziu, učím pátým rokem, tudíž jsem zařazen do 1. platového stupně (12. platová třída). Kamarád, který učí na jiné škole (také gym.) stejnou dobu, je zařazen do 4. platového stupně. Může takto ředitel postupovat?? Děkuji Filip T.

Anonymní řekl(a)...
13. ledna 2012 v 20:08  

Bezva, tak at nejsem nastvana sama. Co rikate na vzdelani vyucena svadlena, nyni asistentka pedagoga, zarazena do 9/2?

Anonymní řekl(a)...
15. ledna 2012 v 20:18  

Tři roky se "flákám" po práci ve škole a na zkouškách, jen proto abych ještě před státnicema měla stejný plat jako moje nová o pět let mladší kolegyně s maturitou,pro kterou je všechno samozřejmostí a nehne brvou navíc. Přidávám se k ostatním, jsem krajně znechucena.

Anonymní řekl(a)...
15. ledna 2012 v 21:53  

Je to nespravedlive. 2 asistentky na stejnem miste a rozdil 5000. Jedna bez vzdelani, druha ho ma a bere min. Jak je to mozne?

Anonymní řekl(a)...
15. ledna 2012 v 21:59  

Nechapu, co je fascinujiciho na platu 20000?

Pytlik Blaha řekl(a)...
16. ledna 2012 v 1:05  

Je to tak, je to tak.
Doktor nevím čeho, odborník na slovo vzatý na sklonku svojí pedagogické kariéry může být v prvním stupni, bez osobního, bez odměn.
Diplomovaný specialist nebo dokonce čerstvý maturant, pablb non plus ultra může být přijat a zařazen do stupně pátého, pak tuším až padesát procent osobního, odměn co hrdlo ráčí.
Záleží na řediteli školy. Nakonec, proč ne.
Problém je ten, že to ředitel nemusí nikomu, ani těm zaměstnancům vůbec nijak zdůvodňovat. Natož, aby se na to třeba někdo s nějakou autoritou čas od času podíval a ředitele se na důvody pozeptal. Proč taky.
Nikdo si nestěžuje. Ten druhý si lebedí a ten první o tom neví.
U soukromé firmy tomu rozumím. Kritérium zisku a přínosu zaměstnance je snadno ověřitelné.
Ale ve škole? Co je kritériem úspěchu? Prostá, bezproblémová existence školy. Pokud stojí, má žáky a sepsaný švp ...
Nebo se v něčem pletu?

Anonymní řekl(a)...
16. ledna 2012 v 15:43  

Jsem učitelka v MŠ s praxí 32 let a bylo mi oznámeno(a nejen mně,ale všem mým kolegyním se stejnou délkou praxe),že od ledna máme plat jako začínající učitelky....tedy 20 000 Kč.To je pak opravdu po tolika letech chuť pracovat:o)

Anonymní řekl(a)...
19. ledna 2012 v 18:37  

Jsem vychovatelka v DD, mam 12 let praxe, stredni pedagogickou skolu s maturitou a dvouleti studij učitelstvi s diplomem-kteri me neuznali -studovala jsem v Chorvatsku a v tu dobu byl system 2 roky (učitel,ing. a pod) + 2 roky (prof, dipl.ing), což je podobne jako dnes 2 roky Bc + 2 r Mgr. Nemužu zato že v tu dobu stačilo 2 roky a dnes už ne. Jsem v devate tride a nevim proč bych nemela mit plat kvalifikovaneho ped. když v roce 1990 moje kvalifikace stačila i na školu, ne jen na DD. K tomu jeste studuji vychovatelstvi, program OPVK na UK v Praze.

Anonymní řekl(a)...
20. ledna 2012 v 19:49  

Poradil by mi někdo, jak to je s plat. tabulkami na soukromých MŠ? Měla by se pí.ředitelka nimi řídit, nebo může určovat výši platu jak se ji to zlíbí? Po 25 letech mám plat podle starých tabulek 17600 Kč, ale nově příchozí uč., která má maturitu, ale ne na ped.škole. Letos si dodělává Bc. z logopedie. Už nyní má stejný plat jako já i když pracuje teprve 4. rokem. Přitom už druhým rokem pracuji sama pouze na ranní směně a k ruce mám dopoledne paní uklizečku a odpoledne se promění na pěstounku? Naše pani řed. o nových tabulkách ještě ani nemluví, takže se mě to opět nebude týkat. Hodnocení podle katalogu práce se ji netýka? Poraďte, prosím!

Anonymní řekl(a)...
24. ledna 2012 v 15:27  

Je to výsměch. Učitelkám v Mš se střední školou přidali nějakou tisícovku a tím se jim srovnal plat s učitelkou, která studovala na VŠ speciální pedagogiku nebo učitelství pro MŠ. Je to k pláči a středoškolákům jsme k smíchu-všichni máme stejné peníze. U nás nám museli vzít osobní příplatky, aby měli na platy pro středoškoláky.

Anonymní řekl(a)...
25. ledna 2012 v 18:04  

Jsem kvalifikovaná učitelka v MŠ, dálkově studuji při práci ještě dvouleté NMgr., honím se a stresuju jako blázen, jen abych měla 9. platovou třídu bez osobního příspěvku a tudíž stejný plat jako učitelka středoškolačka! Je to opravdu trapné a totálně demotivující. Navíc to zcela popírá jakýkoli smysl systému vzdělávání!!! Na ministerstvu školství by se měli vzpamatovat a aspoň pro jednou přemýšlet, než něco schválí!

Anonymní řekl(a)...
28. ledna 2012 v 16:52  

Chápu rozhořčení VŠ vzdělaných učitelů,učitelů na ZŠ.Platový rozdíl by měl opravdu odpovídat vzdělání,praxi apod.Rozdíly by měly být znatelné.
Teď,ale za uč. MŠ:
Kdo připravuje děti pro ZŠ-"Mateřinky" -jsou nedílnou součástí vzděl. procesu dítěte.MŠ není jen hlídárna jako v Americe.I my pracuje dle RVP,zpracováváme tř.plány...a přepracováváme to, co už dávno bylo v předšk.výchově dobře vymyšleno.Vždyť jsme měli nejlépe propracované předškolní vzdělávání v Evropě.Bohužel vše se smetlo ze stolu "šmahem" po revoluci.
Jakápak "nekvalifikovaná" uč. MŠ s maturitou na SPgŠ.Stále platí(vyhláškami MŠMT),že mi toto studium postačuje k práci v MŠ.Konečně i nám pl.tabulka upravuje platy(jednou to vydaly,tak tedy i pro nás mateřiny) k naší spokojenosti,ale jen na papíře!!!Je to krásný sen!!!A tak se stalo,že v jednom kraji má uč. se stejně dl.dobou praxe,se stejným vzděláním odlišný plat-někdy v různých městech a vesnicích-i o 3500,-Kč.Nechtěl pan ministr původně zvýhodnit uč.MŠ s dlouholetou praxí???Domnívám se,že nám byly již jednou kráceny roky praxe neoprávněně a nyní jsme opět postiženy.Byla vydána pl.tabulka,která neplatí!!!Je diskriminační.Pokyny ministra Dobeše jsou protichůdné,vzájemně si odporují a dělají zle mezi lidmi a kolegy.Ředitélé MŠ a subjektů si nás mohou "šoupnout" kam chtějí.U nás jsou studované,zasloužilé uč(i ty 2-3 roky před důchodem)i nováčci ve stejné 9.tř a 1.pl.stupni-praxe do 6 let.Ato, by prý měli být rády,že nejsou v 8.pl.třídě.Odvolání nikde.Je to smutné v našem "právním státě".
Ze strachu o práci-anonym.

Anonymní řekl(a)...
29. ledna 2012 v 13:36  

Dobrý den, souhlasím plně s anonymní co napsala 28.ledna v 16.52.h. U nás je to naprosto stejné. Uč.MŠ s krátkou praxí, ale i nad 2O a 30 let praxe i vysokoškolsky vzdělané jsme byly všechny dány do 9.tř. a 1.plat.stupně.Samozřejmě i bez osobního ohodnocení. Doporučující dopis ministra Dobeše řed.škol zřejmě nic neříká.Cituji: "Žádám Vás,abyste i přes zrušení uvedené výjimky (tkz.věkový automat) nadále zařazovali pedagogy do platových stupňů především podle délky jejich praxe.Věřím, že budete postupovat odpovědně a možnost zařazení do jiného stupně využijete s rozvahou a především jako motivační prvek."konec citace. Bohužel toto naše zařazení je spíše demotivační prvek než motivační.Z jakého důvodu figuruje v tabulce praxe od-do? Vůči nám úplně zbytečně.Jak je možné,že jinde jsou uč.MŠ zařazeny tak jak ministr Dobeš doporučuje a nevymlouvají se na to, že nebyl navýšen rozpočet?? Je to doopravdy velice smutné. Možná jsou tu porušena i diskriminační pravidla...

Anonymní řekl(a)...
9. února 2012 v 20:17  

Dobrý den, je mi z toho smutno... vysokoškolák, středoškolák, kvalifikovaný, nekvalifikovaný, starý, mladý... každý se snad mohl svobodně rozhodnout, čím chce být, co chce studovat. Pokud někomu šlo o peníze, hromadu peněz, ale zapomněl se podívat na platové tabulky ve veřejné správě, školství, zdravotnictví má stále šanci studovat jinou školu, obor, odejít ze školství, nedělat učitele.
Závist, zloba... viníky dnešního stavu hledejte.

carlo řekl(a)...
18. února 2012 v 16:45  

V praxi to také vypadá následovně: na střední škole, jejíž součástí je DM bude mít vychovatel (aniž bych chtěl znevažovat práci vychovatele, ale povětšinou vykonávají pouhý dozor nad ubytovanými žáky) po ukončení střední školy 20. tisíc a učitel s VŠ, který připravuje žáky k maturitě, vymýšlí nové metody práce, připravuje prezentace, opravuje haldy sešitů apod., bude mít o 6OO,- Kč více.
Bezva motivace pro začínající mladé kantory!!Středoškolákům narostly úplaty o 3-5. tisíc , učitelům o 3-6. stokorun. Neuvěřitelný paskvil

Anonymní řekl(a)...
19. února 2012 v 16:52  

22 000Kč? OK, MÁM SŠ VZDĚLÁNÍ,JSEM VYCHOVATELKA ŠD NA MALÉM MĚSTĚ.PRAŽÁKŮM SE TO ZDÁ MÁLO?MŮJ PLAT PATŘÍ K NEJVYŠŠÍM V OBCI.
BOHUŽEL,
JE TO SMUTNĚ VESELÉ.

Anonymní řekl(a)...
1. dubna 2012 v 13:58  

Po škole jsem nastoupila jako kvalifikovaná učitelka MŠ a měla jsem 9500Kč. Pak jsem byla na jedné mateřské, druhé mateřské (celkem 8 let) a nyní chci opět nastoupit do MŠ a nestačím se divit. Nevěřím prostě tomu, že mi opravdu dá někdo plat 20 tisíc hrubého.

Anonymní řekl(a)...
11. července 2012 v 18:45  

Skončila jsem na spec.škole,mám bakaláře spec,ped.pro MŠ a přestupuji na mateřskou školu.Ve spec.škole jsem byla ve 12/4 a ted mi pani reditelka sdelila,ze v MŠ budu 9/1 -to je tedy opravdu děs.

Anonymní řekl(a)...
11. července 2012 v 18:48  

Skončila jsem na spec.škole s platem 12/4 .Nastupuji do MŠ , mám bakaláře spec.ped.pro MŠ a zde budu placena v 9/1 .Jsem opravdu znechucena!!!!!!Na !stará kolena " si opravdu finančně polepším.!!!!

Anonymní řekl(a)...
12. prosince 2012 v 22:57  

Ano, i já jsem na tom podobně. Po letech práce pro školství jsem klesla na stejný základ jako moje navě nastupující mladinká kolegyně. Za celý rok žádná odměna a ted před vánocemi celých tisíc korun hrubého.... no to se rozšoupnu. je to demotivující a bezohledné vůči starším učitelkám. protože ty se nemůžou sebrat a jít dělat něco jiného, jako mladé. Z mého pohledu to je diskriminace. Zvlášt, když uklízečka na poloviční úvazek dostala stejnou odměnu. Vedení nás asi považuje za takové horší uklízečky :(

Anonymní řekl(a)...
7. března 2013 v 22:15  

To je teda prča, bakalářský diplom, ten si klidně roztrhej :-) nebo s ním jdi k šípku. Pokud mají Tví kolegové maturitu, cca do konce osmdesátých let, pak věz, že úroveň Tvého vzdělání je bohužel nižší. O současnou pedf.cuni.cz jsem jen letmo zavadil a jen doufám, že už tam nic horšího není (mladý PhD. suvenýr vykládal takové blbosti, že by dostal kuli i na základce).

Anonymní řekl(a)...
11. června 2013 v 19:38  

Nedá mi to a musím bohužel dát za pravdu v jedné věci, a to - že dnešní učitelky MŠ s Bc. vzděláním zdaleka nedosahují kvality učitelek MŠ na SPgš. Rozsah znalostí učitelek se střední školou je několikanásobně větší a jistě si zaslouží být ve finančním ohodnocení minimálně na stejné úrovni jako ty s titulem Bc.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.