MŠMT: Chybně vyhodnocené testy z maturitní generálky

středa 3. listopadu 2010 ·

Při dnešním zpřístupnění výsledků testů maturitní generálky jednotlivým školám se objevily případy chybného vyhodnocení testů.


Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím Cermatu zatím registruje tři případy, u kterých došlo ke nesprávnému načtení vyplněného testu, což následně způsobilo chybné vyhodnocení testu. Celkem může jít o několik desítek podobně chybných výsledků. Přesto je toto číslo v porovnání s celkovým počtem digitalizovaných formulářů, kterých bylo celkem 1 400 000, zanedbatelné.

Maturitní generálka proběhla právě proto, aby se na takovéto a další chyby přišlo a mohlo dojít k jejich odstranění před spuštěním ostré verze státních maturit na jaře 2011.

19 komentářů:

Puďa řekl(a)...
3. listopadu 2010 v 20:28  

Přesto jsou z těchto chybných dat vytvářena správná politická rozhodnutí, např. "Školství je nemocné" apod.

Anonymní řekl(a)...
3. listopadu 2010 v 20:51  

Populistická strana VV zmizí do voleb 2004 z povrchu, úplně obdobně dopadla Unie Svobody, ODA, KDS,...on ten pan ministr školství nejdříve mluví a potom přemýšlí ! A až vyrukují od ledna s novými tarify, potom je nebude milovat vůbec nikdo !!

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 7:11  

Puďa:
Ale školství JE nemocné!

Úterní stesk podnikatele na serveru http://viditelny-macek.cz:

"...V dřívější době totiž učeň s výučním listem uměl pracovat, maturant ho uměl řídit, a vysokoškolák uměl vymýšlet, co a jak dál.
Nyní bohužel učni nejsou, a maturanti neumí ani řídit, ale bohužel ani pracovat.
A tak celá jedna generace skončí na pracovním úřadě, protože neumí ani pracovat, ani myslet. A to do doby, než z neúspěšných maturantů se opět stanou pracující, a z úspěšných maturantů buď úspěšný střední článek v továrnách a v kancelářích, nebo vysokoškoláci s možností dalšího profesního růstu.
Zůstává jen otázka: koho mám do té doby zaměstnávat?"

Petr S.

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 8:33  

To tak dříve skutečně bylo - model I. republiky, třeba dotat i tu definitivu státních zaměstnanců. Přešli jsme definitivně na globální model pouhé spotřeby a recyklace ( jak výrobků, tak pracovních sil ). Tedy o tomto dříve fungujícím systému si můžeme nechat jen zdát. Potom se divme, že zedník bere s instalatérem 300,- Kč na hodinu.

Luděk Blaha řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 9:45  

zedník bere s instalatérem 300,- Kč na hodinu

Dohromady?
Promiňte, to měl být vtip.

Pořád dětem opakuji: učte se, studujte, ať neskončíte jako chudáci zedníci.

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 12:21  

Až mě za ty moje kecy propustí ze školství, tak mě čeká asi pěkná "potupa". Budu zametat před svými žáky ulici. Oni se popukají smíchy, pač jim říkám "učte se, ať z vás něco je". Opak je pravdou. Řemeslníci skutečně berou pěkné peníze, protože je jich málo.

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 13:15  

Fandím všemu, co se v téhle zanedbané zemi, v níž toho plno nefunguje, snaží o nápravu. Fandím ministrovi školství i Věcem veřejným, za to, že se snaží hnijící vody rozhýbat. A kdo by to uměl líp (a přece to zatím nezkusil!?!), ať si třeba založí další stranu.

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 14:06  

Puďovi:
Školství je nemocné. Ne-mocné je opakem slova "mocné". Takže to platí. Naše školství je mocno tak akorát produkovat nicneznalé absolventy a nemakačenky. Diagnóza zní - všichni chtějí certifikát, ale málokdo vzdělání. Prvním krokem k ozdravění stavu musí být redukce počtu 8letých gymnázií, aby přestaly slízávat smetanu všem ostatním a dělat z ostatních škol učňovky. Dále - při fakultách by se měly zřídit fakultní školy skutečně propojené s fakultami, protože podle současného stavu se budoucí kantoři dostanou do školy jen na měsíc praxe.
Zatím to ještě není zhoubné, ale nádor už je hodně velký.

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 17:34  

4. listopadu 2010 14:06

Osmiletých gymnázií je na počet narozených v současné době obrovské množství. Redukce o 40-50 % by školství prospěla. Osmiletá gymnázia pouze pro "nadané děti". Nyní berou běžně dvojkaře a vyjimkou nejsou trojkaři. Na druhém stupni a zbytku SŠ je potom vyluxováno . Toto je jeden z velkých problémů českého školství. O tom pan ministr nemluví nebo nechce mluvit ? Toto jsou základy, tady musí přijít ten nepříjemný řez a toho se Dobeš bojí !

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 18:55  

Pro anonymní 14:06:
Tohle jsou jen babské tlachy!!! Doložte to nějakými čísly a ještě lépe výzkumy!
Pavel

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 19:02  

Lidi, co to tu "plácáte"?
Statistiky jsou sice jen přesné součty nepřesných čísel, ale také dovedou být neúprosné:

Nezaměstnaných absolventů škol systematicky přibývá od podzimu 2008. Nejhůř jsou na tom mladé švadleny nebo zedníci, nejméně nezaměstnaných je naopak mezi gymnazisty. Vyplývá to ze zprávy Národního ústavu odborného vzdělávání.

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 21:07  

4. listopadu 2010 18:55

Doložte to nějakými čísly a ještě lépe výzkumy!

Přípravná část maturity. Matematiku by neudělalo 48,4 %,....atd. To stačí úplně. Na gymnázia jdou "i dvojkaři a trojkaři" a na ostatní SŠ čtverkaři a pětkaři. To je špatně. Nemůžou existovat pouze gymnázia a učňovky ! To by nic nefungovalo, protože by chyběl střední personál ve stavebnictví, strojírenství, ICT, ...Osmiletých gymnázií je opravdu moc. Zvedám také ruku pro redukci !!

Anonymní řekl(a)...
4. listopadu 2010 v 21:48  

Pro anonymní 18:55
Tohle jsou zase jen babské tlachy!!! Doložte to nějakými čísly a ještě lépe výzkumy!
Přesně takhle se u nás školství řeší. Žádné podklady, žádné studie, žádné argumenty, jen samé dojmy.
Podíl všech gymnazistů na odpovídající věkové kohortě je např. v našem kraji 20%. (Republiková čísla nemám čas hledat. Najděte si je sám. Žádné drama to asi nebude.)
Chcete tvrdit, že 80% žáků u nás v kraji jsou čtyřkaři a pětkaři? Zdá se Vám, že 20% podíl gymnazistů ve společnosti je příliš velký? Postavte vedle sebe 10 lidí. Myslíte, že dva z nich by neměli být např. lékař (zde je oborů nepočítaně), právník, učitel, psycholog, herec, úředník, programátor, architekt, jaderný nebo jiný fyzik, genetik, astronom, statistik, matematik, historik, novinář, spisovatel, atd ...? Jistě ještě něco vymyslíte.
Pavel
PS: To nebyla žádná přípravná část maturity, ale maturitní generálka, test logistiky!!!

Anonymní řekl(a)...
6. listopadu 2010 v 17:34  

4. listopadu 2010 21:48

Tak předně - na gymnaziální studium má podle psychologů pouze 15 % žáků. Těch 5% je tedy naprosto zbytečných. Současný stav gymnaziální třídy : 1/3 kvalitní, výteční žáci, 1/3 žáci průměrní a 1/3 studenti, kteří nemají na gymnáziu naprosto co dělat. Možná to bude o něco lepší ve velkých městech, ale tady skutečně píší to, co vidím každý den. Nabereme do třídy 30 žáků a po čtyřech letech jich zbude 17 - 22 ve třídě. je to ta pověstná 1/3, která se svým IQ patří na ZŠ. My se je však snažíme udržet za koždou cenu - jde přece o naše živobytí a o naše peníze. A kvalita ?

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2010 v 10:44  

Jestliže statistiky říkají, že nejméně nezaměstnaných je mezi absolventy gymnázií, není už toto samotné dobrým vysvědčením pro existenci gymnázií v množství, ve kterém se nacházejí?
Můžeme tady plakat, jak úroveň studentů klesá, ale ona je bídná i na učilištích, kde je to jako sázka do loterie, kolik žáků vůbec do školy dorazí a bude se účastnit výuky!
Paní ministryně Buzková měla kdysi záměr, aby ve všeobecném vzdělávání vydrželo co nejdéle co nejvíce populace. A o tom to je. Práce je málo a bude čím dál tím méně. Věk odchodu do důchodu se bude stále prodlužovat. A aby se nám mládež neválela a neflákala, není lepší, aby ten čas co nejdéle trávila aspoň třeba i pasivně ve školách?

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2010 v 16:43  

Pravda. A co s těmi 80%?

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2010 v 19:30  

Pro anonymní 21:48
Nesmíte psychologům všechno věřit! Stačí se podívat na našeho pana ministra. :-)
Můžete mi prosím dát odkaz na studii, která Vaše tvrzení o 15% podepře? Nebo jste to zase jen někde slyšel(a)?
Jestli je to u Vás tak špatné (opravdu jste přesvědčen(a), že jste žáky dobře diagnostikoval(a)?), jak píšete, je asi někde chyba. Ale v těch 5% to nebude. A hlavně to neznamená, že i všude jinde je to stejné.
Pavel

prérie řekl(a)...
7. listopadu 2010 v 20:02  

7. listopadu 2010 10:44

"A aby se nám mládež neválela a neflákala, není lepší, aby ten čas co nejdéle trávila aspoň třeba i pasivně ve školách?"

Chápu tyto pohnutky, ale pasivní válení se ve školách je přesně to, co nám už dnes v hojné míře školství paralyzuje. Škola přece nesmí dopustit pasivní povalování se! Pokud ano, tak snad jedině v té verzi, že by byly "školy nebo třídy ´na válení´, a ty druhé - na aktivní práci a studium" - děsná představa, kdo by asi dobrovolně učil v těch prvních?? - Ale odmítám, aby tou první skupinou byly myšleny základky, a tou druhou osmiletá G. Bohužel mám ale pocit, že to tam tak nějak spěje...

Anonymní řekl(a)...
7. listopadu 2010 v 20:57  

v posledních letech se začínají válet i ti z té druhé skupiny a jejich úroveň ( především logické myšlení), klesá geometrickou řadou. Pamětně se dokážou naučit několik stránek, ale vypočítat několik příkladů - hotová pohroma.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.