CERMAT: Zpřístupnění protokolů o výsledcích žáků v MAG´10

čtvrtek 4. listopadu 2010 ·

Ve středu byly školám zpřístupněny výsledky žáků z projektu Maturitní generálka 2010.


Vedení škol obdrželo následující informační e-mail:

Vážená paní ředitelko,
vážený pane řediteli,

dovolte mi informovat Vás o několika důležitých skutečnostech souvisejících s maturitní generálkou a ostrou maturitní zkouškou v roce 2011.

Protokoly o výsledcích žáka z MAG´10

Během dnešního dne budou školám zpřístupněny Protokoly o výsledcích maturitní generálky žáka. Upozorňujeme, že je na protokolech uveden termín konání jaro 2011 a to proto, že se jedná o generální zkoušku maturitní zkoušky na jaře 2011.

Protokoly naleznete v informačním systému CERTIS (https://certis.cermat.cz třetí odkaz na stránce) ve všech knihovnách dokumentů, tedy jak v Knihovně obecné v základním levém menu, tak v Knihovně projektu po vstupu do projektu (odkaz v levé liště Registrace a vstup do EP, výběr projektu MAG´10 a stisk tlačítka Vstoupit do Projektu) a následným zvolením odkazu Knihovna projektu v levé liště. Ve zobrazené tabulce vyhledejte položku Protokol o výsledcích maturitní generálky žáka (měla by být uvedena jako první) a na daném řádku stiskněte odkaz Stáhnout.


V případě, že bude u některé písemné práce úspěšnost vyšší než 100 %, jedná se o identifikovanou chybu hodnotitele, který zaškrtl větší počet bodů, než byla stanovena maximální hranice.


V případě, že se Vám během dnešní dne Protokoly o výsledcích žáků v Knihovně projektu neobjeví nebo bude soubor s protokoly neúplný, kontaktujte písemně CERMAT na e-mailové adrese mag10@cermat.cz. Jako předmět zprávy uveďte Chybějící či neúplné protokoly.

Interpretace výsledků z MAG´10

Pro lepší orientaci v zaslaných výsledcích uvádíme níže vysvětlení pojmu Úspěšnost žáka v % a percentilové umístění.

Úspěšnost žáka v % = Relativně vyjádřené skóre žáka vzhledem k maximálnímu počtu bodů, přičemž skóre je dosažený počet bodů v daném testu, tedy součet všech bodů, které žák získal za řešení jednotlivých úloh. Úspěšnost je počítá jako podíl získaných bodů žáka a maximálního počtu bodů, které lze v testu získat.
Percentilové umístění = Percentilové umístění poskytuje přehledným způsobem porovnání žáka s ostatními. Uvádí se podíl (v procentech) žáků v daném souboru (všichni žáci, kteří zkoušku konali), kteří dosáhli horšího výsledku (tj. 100 = nejlepší umístění, 0 = nejhorší umístění).

Podrobné výsledky pro školy z MAG´10

Škola obdrží v průběhu dnešního dne e-mailem (na adresu ředitele a koordinátora MAG’10) datový soubor ve formátu CSV obsahující podrobné výsledky zpracované na úroveň dílčí zkoušky a žáka.
V IS CERTIS bude školám k dispozici soubor (EXCEL 2007) a návod na jeho využití pro účely přehledů a případného přepočtu výsledků na probranou látku.

Odpovědi na nejčastější dotazy z 2. dne přihlašování k MZ 2011

1.     Jak máme přihlásit žáky, kteří přestali být žáky školy 30. 6. 2010 a nyní si teprve budou dodělávat maturitu?Maturitní zkouška podle nového právního předpisu platí pouze pro žáky, kteří mají ukončit střední vzdělávání maturitní zkouškou až po 1. září 2010. Všichni ostatní konají maturitní zkoušku dle předchozích právních předpisů. (Danou problematiku upravuje školský zákon § 185 odst. 8.)Žáky, které již vzdělávání řádně ukončili a pouze jim chybí maturitní zkouška, proto do informačního systému CERTIS nezapisujte a pracujte s nimi jako doposud.
2.    Jak přihlásit žáky, kteří už jednu maturitu mají?V případě, že žák získal maturitní zkoušku již na jiné škole a nyní si doplňuje druhou (např. na konzervatoři), přihlásí se pouze k profilovým zkouškám. (Danou problematiku upravuje školský zákon v § 81 odst. 6.) Aby Vám informační systém nehlásil chybu v neúplnosti přihlášení ke zkouškám, je třeba v detailu žáka zadat „Ano“ do položky „Neúplné portfolio zkoušek“. (Detail žáka si otevřete například zvolením odkazu Žáci v levé liště, označením řádku s požadovaným žákem a kliknutím na tlačítko Detail. Detail žáka po provedení změny následně uložte stisknutím tlačítka Uložit.)
3.    Máme rozdílné formy maturitní zkoušky profilové části mezi denní a dálkovou formou studia – pro profilovou zkoušku je stanovena forma ústního zkoušky, zatímco u denní formy byly pro profilovou zkoušku stanoveny formy – ústní zkouška a praktická zkouška?
Uvedený problém lze vyřešit tak, že zadáte dvě profilové zkoušky a jedna bude mít formu ústní zkouška a druhá formu ústní zkouška a praktická zkouška.
 
4.    Jak postupovat při zadávání nových profilových zkoušek (PZ), nebo při opravě údajů v již zadaných PZ? Nelze nám údaje změnit.Profilové zkoušky je nutné zadávat s jedinečným číslem pořadí, to znamená, že nelze zadat více zkoušek se stejným číslem pořadí. Pokud již máte profilové zkoušky zadány a chcete provést opravu údajů, opravte pořadí zkoušek v odkazu Škola, klikněte na tlačítko Přečíslovat pořadí PZ a očíslujte PZ tak, aby každá měla jedinečné pořadové číslo.
S přáním hezkého dne

Ing. Jiří Zíka

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.