MŠMT: Konference Muži do škol

čtvrtek 9. dubna 2009 ·

Dne 10. března 2009 se na MŠMT konala zajímavá konference Muži do škol. Nepotkali jste náhodou na ulici nějakého Kenyho Spence, koordinátora organizace Man in Childcare ze Skotska, a neslyšeli jste ho, jak nenabízí na ulicích businessmanům práci s dětmi v předškolním věku? Neviděli jste, jak je přesvědčuje, ať jdou pracovat s dětmi, že je to stejně naplňující kariéra, jako ta v bance a může být i slušně zaplacena? Ne? Správně. Keny Spence přijel totiž teprve nedávno k nám do Čech, aby nás podpořil v plánu zesílení přítomnosti mužů na školách.

Na konferenci, kterou pořádalo Ministerstvo školství, Keny Spence odprezentoval v přeplněném sále kompletně celé know how své organizace a popsal výhody práce mužů mezi dětmi. Muži v celé Evropě chybí na školách. „Muži budou pracovat s dětmi, ale musí je někdo nejdřív pozvat, ženy by měly dát více najevo, že je ve školství potřebují“ řekl Keny a dodal, že děti potřebují oba, muže i ženu, výchova obou povah a energií je pak výsledně velice důležitá pro celou společnost.

Keny se také dříve živil „normálně“, když začal s projektem pro muže, využil svého kreativního přemýšlení - získal sponzory, věděl, že muži jsou a budou živitelé. Následně pak získal prvních 6 mužů na svůj počáteční vzdělávací kurz pro práci s dětmi a pár odborníků. Muži v procesu studia práce s dětmi ubývali, nakonec to byl jen jeden muž, který dostudoval.

Neúspěchy na začátku jsou normální, člověk nemůže změnit všechno hned. Po této tragédii a dalším úsilí, nakonec získal podporu ministryně školství ve Skotsku, ta ho zaštítila, protože si uvědomovala velkou společenskou ztrátu, pokud by muži na školách a v centrech pro děti chyběli.

Podle posledního průzkumu jeden z padesáti mužů by šel pracovat do školství. Nikde v Evropě není pedagogická práce dobře placena, snad jen v Norsku. Kenyho organizace Man in Childcare postupně získala muže zase přímo z ulice a po velkém úsilí a trpělivosti, se stala nejúspěšnějším projektem svého druhu na světě.

Spencyho přikázání:

* Motivace mužů dobrou reklamou, kurzy musí začít hned po kampani
* Organizace musí udržet dobrý vztah s univerzitami
* Kurzy musí nabídnout plnou podporu, pravidelné schůzky se studenty, univerzitními lektory a mentory
* Kurzy jsou pouze pro muže, jsou zpočátku pořádány pouze jednou večer v týdnu
* Základ je dobrý školící program, komunikace s muži, čas na řešení jejich problémů a obav z profese
* Certifikát jen pro muže, kteří chtějí pracovat v předškolním věku
* Další vzdělávání zájemců na univerzitách ve speciálních programech
* Sponzoři garantují úhradu veškerého školení pro muže
* Musí fungovat Vládní podpora
* Organizace vždy nabídne pomoc s hledáním a umístěním na trhu práce
* Členství v organizaci, výhody
* Podpora mezi kolegy
* Vlastní speciální knihovna

Změna původní profese-kariéry, připadá mužům bláznivá, je tu sociální bariéra: „Muži obecně dle průzkumů nechtějí pracovat v institucích pro děti, protože přijdou pak do hospody a kdo je bude poslouchat, jak mluví o dětech?“ směje se Keny.

Model Kenyho organizace se po několika letech plně zalíbil státu. První certifikáty získalo 1 200 mužů. Projekt nakonec naprosto přesáhl své původní cíle. Postupným vzděláváním mužů pro práci s dětmi, se začaly řešit i problémy žen, které vychovávají děti samotné, děti těchto žen nyní mají muže ve školkách, školách a dětských centrech. Stejně tak muži, nevlastní otcové dětí, díky vzdělávání v organizaci získávají kompetence a nové možnosti v běžném životě ve vlastní rodině. Nejsou otčímové jen s povinnostmi, ale i s právy. Projekt přinesl spolupráci s BBC, s vládou ve Skotsku i se soudci v zemi.

MŠMT v ČR pod záštitou náměstkyně ministra školství, Mgr. Kláry Laurenčíkové, touto konferencí ukázalo našim odborníkům pracujícím s dětmi, že je pro ně prioritou co nejpestřejší rozvoj dětí potažmo učitelského sboru. Klára Laurenčíková představila nový profil-standard dobrého učitele/ky, který tkví v aktivním přístupu samotných pedagogů, v rovných příležitostech, otevřenosti k inkluzi, individuálním přístupu k vzdělávání dětí, bez rozdílu na věku, pohlaví a národnosti mezi pedagogy. MŠMT pozvalo další významné hosty z Česka, a tak Keny Spency mohl vidět, jak si Češi, jako třeba Václav Šneberger –Liga otevřených mužů, o.s., zatím poradili s programy pro muže, kteří pracují, nebo chtějí pracovat s dětmi. Konaly se krátké workshopy pro všechny účastníky konference.

Petr Naske, učitel informatiky na II. Stupni pražské ZŠ, přednesl v další části konference vynikající příklady dobré praxe ze svého vlastního života pedagoga mezi dětmi. S lehkostí pojmenoval klíčové myšlenky o nezastupitelnosti mužů i žen v normálním procesu vývoje dětí:

Petr Neske mj. pomáhá českým mužům zbavit se ostychu vůbec přijít např. na schůzku rodičů do školy, zapojit se, zajímat se, co dělají s dětmi na škole. Nemyslí si, že muži mají větší, nebo přirozenější autoritu v pedagogické profesi než ženy. Dodal, že muž učitel, umí lépe pochopit klučičí svět a pomáhá jim i vytvořit si obraz pohledu na dívky. Muž si hraje s dětmi jinak, než žena. Poukázal na to, že muži mají často horší přístup k dětem v předškolním věku, protože jsou i oni odmalička zvyklí, že neměli mužskou podporu, staraly se o ně hlavně ženy. Děti zkrátka potřebují oba.

(autorkou článku je Andrea Hutková z PR oddělení NIDM)

Diskuse ke článku

Autor: ignorant (62.240.190.xxx) Datum: 10. 4. 20:58
Titulek: znám lék

Vidím jediný lék pro celou Evropu, jak získat učitele - muže do škol. Tím lékem jsou peníze.Když zaplatím 5 000,- inkasa - kolik zbude pro mou rodinu na sport, kulturu a další potřeby ? Mám snad žít jako člověk II. kategorie a šířit myšlenku "učit je poslání" ? Pouze však do doby, kdy se z nedostatků financí manželka s vámi rozvede a najde si kolegu - učitele, který pracuje mimo školství za 2 krát tolik. Pak asi muže do škol nedotáhneme, protože většina má pořád zdravý selský rozum.

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 10. 4. 21:7
Titulek: Re: znám lék


Já tento argument nemůžu brát za věrohodný. Když za ty peníze můžeme pracovat my ženy a mnohdy uživit celou rodinu včetně dětí i s nezaměstnaným manželem, tak vám to, chlapi, nevěřím, že toto je ten jediný důvod.

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 10. 4. 21:37
Titulek: Re: Re: znám lék

Jeden z nekolika duvodu, velmi podstatny.

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 10. 4. 23:46
Titulek: Re: Re: Re: znám lék

No, hlavně, že se máte na co vymlouvat. Já myslím, že v tom je spíš něco úplně jiného. Chlapi totiž na výchovu nahlíží většinou s despektem. A tak pravděpodobně největší pedagogové v dějinách museli být ve své podstatě "ženy".

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 11. 4. 11:3
Titulek: Re: Re: Re: Re: znám lék

Proc vymlouvat? Ja se na neco vymlouvam? Mit zakladni plat, proste ve skole nebudu. A je to uplne stejne u vetsiny kolegu. Zeptejte se tech chlapu co Vam reknou. Za takovy penize nastoupit do skoly s vyhledem, ze do 10 let bude mit o 2000 vic? To je smesne.

Vetsina lidi, co znam s ucnovskym vzdelanim, kteri delaji jako delnici (nebo jen po zauceni), ano dejme tomu na smeny ( i kdyz taky ne vsichni), uznavam, maji stejny nebo o dost vyssi plat, nez ucitel, ktery nastoupi do skoly.

To je nejaka motivace zustat ve skole?

Autor: Loockey Fish (85.207.71.xxx) Datum: 11. 4. 9:38
Titulek: Re: Re: znám lék

Vážená paní jak dlouho ve školství pracujete a na jaké pozici? Máte byt/dům již z hypotéky zaplacený nebo vlastní? Kolik je dětem?
Také jsem učil dva roky. Jako mladý absolvent jsem dostal tolik, že mi to sotva vystačilo na stravu,dopravu a navazující studium. Bydlel jsem u rodičů,protože na bydlení mi už nezbývaly peníze.
Na druhou stranu taková stoletá rachejtle má odučeno řekněme 30let a podstatně více peněz? Nechápu.

Nyní již ve školství nepracuji. Dělám u mezinárodní firmy kde mám 4x tolik a zaměstnavatel se o mě stará i po stránce vzdělání.

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 11. 4. 13:14
Titulek: Re: Re: Re: znám lék

Začínala jsem za 1900,- Kč hrubého. Je pravda, že nemám auto a na dovolené nejezdím, učím i doma po odpoledních. A pořád čekám, kdy to bude lepší, ale lidé kolem mne musí vyžít z mnohem nižších mezd. Já nežiji v Praze, tady na periferii patřím opravdu k těm lépe placeným.

Autor: Zdenka (88.101.171.xxx) Datum: 11. 4. 16:19
Titulek: Re: Re: Re: Re: znám lék

Ojeté auto jsem musela prodat, zahraniční dovolenou jsem naposled finančně zvládla před 12 lety, kupuji ve slevách, občas nějaký ten sekáč ,dcera pracuje včetně sobot a nedělí a po večerech se učí, aby mohla dál studovat, dovolenou trávíme doma, já jsem VŠ vzdělaná a pracuji-no jak jinak-ve školství,mnoho let jsem dělala všelijaké vedlejšáky,ale zdraví už, bohužel ,nemám stoprocentní,takže jsem mnoho ubrala.Umíme se velmi uskrovnit, levně vařit-v rámci možností-a vůbec velmi skromně žít, dá-li se to tak nazvat.Splácím maličký byt, který postupně vylepšujeme, jak to jen jde.Rodiče mi odkázali starou garáž, kterou alespoň pronajímám, ale zlatý důl to rozhodně není.Pokud budu živa a zdravá, chtěla bych si pořídit malinkou zahrádku,pokud vůbec někdy na ni dám dohromady peníze.Horší je, když se ohlédnu za sebe, co jsem vše musela nastudovat a kolik let jsem musela strávit na VŠ.Nezáleží na tom, máte-li jednu či deset vysokých, ale jak jste placeni.Mnoho let studia a práce, po jedné fakultě druhá a třetí . Když se srovnám s uklízečkou, jsem na tom dobře.Pokud se ale srovnám s ostatními VŠ vzdělanými zaměstnanci, tak jim můžu s tím platem tak akorát pucovat boty.Někdy si říkám, jestli by nebylo lepší to školství zcela zrušit,.

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 11. 4. 22:51
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: znám ....

Paní Zdenko, mluvíte mi z duše. Celý život se též uskrovňuji a hledám vedlejší příjmy a moje jediné dovolené jsou teď výměnné pobyty v zahraničí s našimi studenty. A v dnešní době neuznávám argument, že je muž živitelem rodiny. Já znám spíše ty případy, i když je rodina úplná, že všechno utáhne žena sama, protože její partner je v tomto smyslu nefunkční (bez práce, dluhy, podléhání hráčským vášním, milenky, ...). A to jsme jen na 75% platu mužů. Jak já bych to chtěla někdy zažít, že mě někdo bude živit! Ale bohužel si to nemůžu dovolit, a tak mi připadají argumenty zdejších pánů směšné.

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 11. 4. 23:31
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

"a tak mi připadají argumenty zdejších pánů směšné."

No nezlobte se, my pouze uvadime, ze jednim z dulezitych duvodu jsou penize, pokud to chcete popirat, mozna mate delsi vedeni a pak se nedivim, ze i mene penez...

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 0:7
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Pane Netušile, já pořád reaguji na ten ignorantův argument, že muži jsou živitelé rodiny. To už nejmíň 20 let neplatí. A když si vzpomenu, kdo z mých spolužáků na gymnáziu zatoužil jít na studium učitelského oboru, na nikoho si nevpomenu. A když už jen tak někdo naznačil, že by snad náhodou, všichni ostatní si o něm začali myslet, že není v pořádku. A mí spolužáci na VŠ? To byli opravdu takoví podivíni, když se už nějací vyskytli. 95% bylo studentek a jen asi 5% bylo studentů. Jeden můj spolužák, bohužel, to po roční praxi psychicky nezvládl a vzal si raději život. Přestože to jsou většinou velmi chytří a inteligentní lidé, tak mi připadají pro praktický život nepoužitelní. Což se nedá říci o kolegyních učitelkách, které si poradí opravdu se vším samy.

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 12. 4. 0:16
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

1. Nevim jak Vy, ale ja kdyz byl na skole (1990 nastup) bylo kluku minimalne polovina. Ono asi zalezi, jaky obor/skolu studujete.

2. Muz, pokud pominu vyjimecne pripady, je stale zivitelem rodiny a projevi se to hlavne v letech jejiho zakladani. Predpokladate, ze si pujde lehnout do porodnice a nasledne byt s malym deckem doma a manzelka bude vydelavat?

3. Jste velmi, ale velmi zaslepena a nemate muze rada, se da snadno vycist z Vasich textu. Vetsinou tak pisi/mluvi (i kdyz se nemusim trefit) rozvedene zeny (pozor, z me vety nelze dovodit, ze kazda rozvedena zena takto hovori, to jen pro poradek).

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 0:31
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Nechci být osobní a nechci zde sdělovat intimnosti ze života svých kolegů, ale nemohu souhlasit s tím, že nemám ráda muže. Myslím, že několik mi jich vděčí za to, že je tahám z louže. A ani jejich životní partnerky neví o nich to, co vím já. V mé třídě mám radši některé své studentíky, děvčata dovedou být někdy velmi protivná a mám s nimi větší problémy (údajná šikana a krádeže peněz!) než s chlapci.

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 12. 4. 0:59
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

"V mé třídě mám radši některé své studentíky, děvčata dovedou být někdy velmi protivná a mám s nimi větší problémy (údajná šikana a krádeže peněz!) než s chlapci."

To je zajimave, kde je ten zlom, kdy se ze studentiku stavaji uknuceni ucitele a z problemovych devcat samostatne ucitelky, novodobe "ekonomicke Amazonky" zivici svym ucitelskym platem rodinu?

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 1:5
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

To je právě to, že holky už ve 12 letech ve škole podnikají a prodávají kosmetiku, o kterou nestojím, ale když už nevím, jak je odbýt, tak si něco koupím, co vlastně vůbec nepotřebuji. A z těch studentíků nechce být ani jeden učitelem, bohužel. Mají naprosto jiné ambice.

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 12. 4. 1:26
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

"A z těch studentíků nechce být ani jeden učitelem, bohužel. Mají naprosto jiné ambice."

Jiste, daleko lepe zaplacene a pak si je veme mlada pani ucitelka a budou vsichni spokojeni, nakonec kapesne pohybujici se mezi 15 - 20 tisici neni spatne, kdyz manzel vydelava podstatne vice...

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 1:49
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

A můžete mi prozradit, která jsou ta volná lukrativní a dobře placená místa? Pokud nepodnikáte ve svém, tak nevidím, že by se nabízela volná manažerská místa ve firmách. Asi máte pravdu, kluci každou přestávku paří hry na počítačích, zatímco holky každou přestávku hledí, kde by si vydělaly nějakou kačku, aby už byly finančně nezávislé. A děvčata skončí jen u té kosmetiky, ale z kluků pak jednou budou počítačoví programátoři. Ale do třiceti závislí na mamince, než se osamostatní. Od několika maminek jsem slyšela nejeden nářek nad synem, který do zmíněné třicítky raději nečinně okouněl doma a čekal až na svou příležitost. Dnes jsou to například piloti, kteří lítají na zámořských letech, ale museli si počkat. A už je jim 40 let, vydělávají nad poměry, ale žádnou rodinu ještě nezaložili!

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 13. 4. 23:51
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Proc chcete delat managoromonta soudruzko ucitelko? Kdyz mate malo penez, muzete jit delat treba oilera - pokud vim, v teto branzi se dlouhodobe nedostava kvalifikovaneho personalu - pokud mate dokoncene vyssi, nez bakalarske vzdelani, tak muzete pocitat i s vice nez 2 mil CZK rocne - k tomu na nekterych pozicich i doprava na pracoviste vrtulnikem - pokud chcete, poslu vam seznam vice nez 2 000 volnych mist v teto branzi - navic byste mohla mit opravneny pocit, ze svou praci zachranujete tuto konzumni civilizaci - tedy na rozdil od role ucitelky......

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 14. 4. 0:2
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....


Vy učíte? S takovým češtinem! Co to je bakalář? Za našich studií nic takového neexistovalo.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 14. 4. 1:3
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Ale existovalo soudruzko ucitelko - staci si zajit do skolni knihovny a podivat se na 30-40 let stare ucebnice Anglickeho jazyka.

A pro Vasi informaci - neucim.

Bachellor of science se udeluje v civilizovanem svete uz po mnoho desetileti - jeste se rozlisuje mezi honours a pass - podle prospechu - tak to alespon v tech ucebnicich stalo -

P.S. Vy nemate ukoncenou maturitu? A jestli mate, tak kde, ze jste se to neucila?

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 13. 4. 23:44
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

To je právě to, že holky už ve 12 letech ve škole podnikají a prodávají kosmetiku,

Vida, vida - (redakci odstraněny urážky), muzete mi rici, ktera zakona norma opravnuje dvanactilete deti zenskeho pohlavi podnikat?

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 13. 4. 23:48
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Nemůžu nereagovat. Samozřejmě žádná, ale holky jsou prodloužená ruka svých matek, takže mě obtěžují kosmetikou AVON nebo ORIFLAME.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 13. 4. 23:57
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....


Jiste - a kdyz chlapci pracuji mimo skolu, pro soudruzku ucitelku znamena, ze nepracuji, ponevadz to nema dolozeno podpisem od rodicu ze? Jiste....takze otravovani, a jeste ve skole nazyvate praci - to mimochodem ukazuje na "pracovitost" tech matek - vetsina chlapu totiz na rozdil od vetsiny zenskejch svou praci vytvari hodnoty........fertig.

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 14. 4. 0:14
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

No, já pochybuji o tom, že by chlapci dělali něco mimo školu, protože celé dny vysedávají jen u počítačů a hrají hry. To vím od nich, ale holky honí body za kosmetiku, protože z prodeje mají bonusy. A ať se vám to líbí nebo ne, v dnešní konzumní společnosti se žádné hodnoty nevytváří, je to vše jen o tom, jak prodat a vydělat. A když hledám i na internetu, kde si přivydělat, tak každý nabízí jen MLM, čili dealerství. Nevím, kde vy žijete, ale já pozoruji kolem sebe, jak se nikomu nedaří, krize už zasáhla spoustu lidí a i já jsem přišla v KB o své úspory na rekonstrukci bytu. Nepláču a budu zase šetřit a třeba v důchodu pak svépomocí byt sama vylepším.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 14. 4. 1:21
Titulek: Smazáno pro porušení diskusních pravidel, Parabellum, zde jste skončil.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 13. 4. 23:41
Titulek: Smazáno pro porušení diskusních pravidel, Parabellum, zde jste skončil.

Autor: Zdenka (88.101.171.xxx) Datum: 12. 4. 9:33
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

to "bába"

Paradoxně se nám daří o něco líp, i když jsem už léta rozvedená.jako tzv. vdaná s manželem podnikatelem jsme fakticky kolikrát žily z ruky do úst, to ještě starší dcera bydlela s námi.a chodila do školy. Já jsem prostě nebyla schopna z tohoto platu uživit dvě děti,matně si vzpomínám, že poslední nemocenskou jsem si "dovolila" v r. 2OO2, od té doby se držím jak to jde a hodné sázím na prevenci.Ostatně nic jiného mi nezbývá.Muž už dávno není živitelem rodiny, i když připouštím, že v některých rodinách to stále takto funguje,avšak ve společnosti, kde se rozpadá skoro každé druhé manželství ,leží drtivá většina starosti, péče a financování na samoživitelkách, sv. matkách, ev. vdovách, i když zde zpravidla funguje institut sir. a vdovských důchodů -tím ovšem tragičnost takto postižené rodiny nijak nechci bagatelizovat..A to, jak píšete, děláme za 75% platu muže.Ostudné.Jinak jen jako doušku uvádím, že ex na studium své mladší dcery již více jak 2 roky nepřispívá-takže proto dcera šla do práce, aby si na studia vydělala a kromě jiného se s ex otcem a podnikatelem -soudí a soudí a soudí.Je už zletilá.Ta druhá je již vdaná a její manžel se celkem vzorně stará, tak jí mohu jen přát, aby jí to vše vyšlo. Já s ostatními, školstvím a ubohými platy postiženými kolegyněmi musím bojovat, jak se dá.Je krize, není z čeho vybírat.

Zdravím Z

Autor: Petr (85.13.104.xxx) Datum: 13. 4. 17:33
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Nezlobte se, ale já neznám školu, kde by měly ženy 75% základního platu učitele - muže. Že by nové tabulky, které mi v záplavě ministerských nařízení unikly? A nebo to těm 5 chlapům, kteří ještě ve školách pracují tolik zvedá osobní (u nás průměrně 1500)? A jinak znám i veliké množství šikovných ženských, které už dávno ze škol utekly. Poměry ve státě jsou pokřivené a lepší je prodávat finanční produkty, dělat uvařkavky (pardon asistentky) různým manažerům a nebo třeba za přepážkou v pojišťovně

Autor: bouda (88.103.155.xxx) Datum: 12. 4. 13:48
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Jste ta stejná bába, která o něco výš říká, jak z toho vyžije celá rodina?

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 16:55
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Ano, jsem a mohu vám prozradit, v čem to vězí. Já si kolem sebe všímám, za co utrácí muži a co financují ženy. Muži především uspokojují své potřeby tak, že si dopřávají drahé koníčky, zatímco ženy myslí nejprve na potřeby rodiny, a když jsou šikovné a vyšetří si něco pro sebe, tak pak uspokojí ještě nějakou svou drobnou potřebu. Muži jsou ve své podstatě sobci, ale za to snad ani nemohou, protože takovými je vychovaly jejich matky. A tak, jak to už asi 60 let funguje v rodinách, že tím hlavním vychovatelem dětí a tím, kdo obstarává rodinu po hmotné stránce, jsou převážně ženy, tak se to odráží i v povolání učitelů, respektive učitelek. Muži toto povolání považují za něco podřadného, a proto také rozhodli o tom, že není potřeba být za toto povolání dobře finančně ohodnocen. A mě se pak hrubě dotýká, když se čas od času ozveme, že by bylo potřeba ve školství trochu zvednout platy, že za tím stojí nějací odborářští bosové, kteří se potřebují zviditelnit.

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 12. 4. 17:53
Titulek: Jedna perla za druhou...

"Muži především uspokojují své potřeby tak, že si dopřávají drahé koníčky"

"Muži jsou ve své podstatě sobci,"

"A mě se pak hrubě dotýká, když se čas od času ozveme, že by bylo potřeba ve školství trochu zvednout platy, "

Prvni dve citace bez komentare - snad jen: ekvivalentem by bylo "Zeny jsou kravy, slepice..." nebo "....y" - coz NENI muj nazor, podotykam.

K te posledni: Proc zvedat platy, kdyz za ne porad nastupuje dostatecne mnozstvi zen a navic se z toho da uzivit cela rodina?

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 18:59
Titulek: Re: Jedna perla za druhou...

Pane Netušile, to se ale pořád točíme v naší debatě v kruhu. Ve školství nebudou vyšší platy, pokud tam bude pracovat převážná většina žen. Muži tam ale nepřijdou, protože podle vás je argument číslo jedna, proč se tam nehrnou, nedostatek financí. Tak ať to chvíli vydrží a nechají se "vydržovat" svými partnerkami, dokud se jim nepodaří ve školství prosadit adekvátní a jim odpovídající finanční ohodnocení! Až jich bude ve školství pracovat aspoň 60% , tak tam i já ráda budu pracovat za těch 75% jejich platu, který si vymůžou, a my učitelky si polepšíme s nimi a zajistíme tak svým rodinám konečně vyšší standard. A možná, že si časem pořídíme i auto a zajedeme si opět na nějakou dovolenou a odložíme si i něco na důstojný důchod.

Já s vámi ale stejně pořád nesouhlasím, že jsou v tom především ty peníze. Já si totiž myslím, že chlapi nesnáší tu buzeraci, která ve školství pořád panuje. A o tom svědčí i debata o zavádění jakéhosi standardu učitele. Jakoby nestačila osobnost člověka, který se buď osvědčí a vydrží a nebo ho okolnosti donutí, aby zavčasu utekl.

Autor: skeptik (85.160.64.xxx) Datum: 12. 4. 20:27
Titulek: Re: Re: Jedna perla za druhou...

Já si totiž myslím, že chlapi nesnáší tu buzeraci, která ve školství pořád panuje.

V tomto se s babou shodnu, ano buserace ucitele je pro me tizivejsi problem nez nizky plat. A co mi vadi nejvice, je, kdyz se mnou fotrik nejakeho decka mluvi na tridni schuzce jako s ucitelkou. Mam mu chut rict, ty vole, ja jsem jenom chlap jako ty, nehrajme tu komedii a divadelni predstaveni. Nejhorsi je, ze muz ve skolstvi nemuze byt muzem, pac se stane podezrelym, prilis tvrdym, bubakem. Cili pestuji se feminni rysy u muzu ucitelu, desetileti pobytu ucitele v zenskych kolektivech z nich udela polomuze, je to velmi smutne, nedustojne, ponizujici. Jaky pak vzor pro kluky, to tedy nevim...

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 20:2
Titulek: Re: Jedna perla za druhou...

Muži především uspokojují své potřeby tak, že si dopřávají drahé koníčky"

"Muži jsou ve své podstatě sobci,"

Pane Netušile, tyto teorie jsem převzala, tuším, od pana Humhala.

Autor: Parabellum (78.136.149.xxx) Datum: 13. 4. 23:9
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Vazena pani babizno, ja myslim, ze to, je otazkla terminologie - bohuzel, statistiky co se tyce financovani pozitku hovori velmi silne v neprospech zen - problem je ten, ze zeny sve pozitky nazyvaji zivotni nezbytnosti - staci jenom porovnat, kolik prumerna zena utrati za kadernika, proti prumernemu muzi za holice, za kolik maji na sobe zeny sperku oproti muzum, kolik zeny utrati za osobni kosmetiku v porovnani s muzi, kolik utrati za modni doplnky a obleceni vubec v porovnani s muzi, kdo tvori prevaznou klientelu na solariich, kdo vyuziva sluzeb kosmeticke chirurgie, kvuli komu existuji kosmeticke salony a studia, a x dalsich pozitku, pro ktere tu ani neni misto....a nejhorsi, je, ze pak se najde baba, ktera s posetilou aroganci bude poukazovat na to, kdo financuje chod domacnosti.......pokud ma s tim nektera zenska problem, tak je to ciste a pouze jeji vec, ze si debila, kterej se neobtezuje prispivat na chod domacnosti poridila jako partnera - vim, ze ted se tu ozve spousta Netusilu a podobne, kteri budou blabolit neco o 15-20ti tisicovem kapesnem, ponevadz si mysli, ze pred sebou maji zaky 2.stupne nebo kolegy, kteri nevystrcili nos ze skoly, a kteri budou opet s posetilou aroganci typickou pro pancelaky tvrdit, ze kdyz odejdou ze skoly, vyrazne si polepsi - obzvlast v nejakem prdelakove na Kromerizsku.

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 13. 4. 23:19
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....

Mi zaci jsou chytrejsi nez Vy, a to uz je co rict, kdyz jsou ze zakladni skoly, take (ac jim rikam opak), umeji daleko lepe chapat napsany text (nebo reagujete, aniz byste cetl, ale i to je pro takove pitomce jako jste Vy typicke).

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 13. 4. 23:34
Titulek: Smazáno pro porušení diskusních pravidel, Parabellum, zde jste skončil.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 13. 4. 23:37
Titulek: Smazáno pro porušení diskusních pravidel, Parabellum, zde jste skončil.

Autor: Pavel Netusil (90.179.19.xxx) Datum: 14. 4. 0:30
Titulek: Opravdu nectete a pouze se snazite urazet, zrejme jste dnes hodne pozil...

S Vama to fakt nema smysl, protoze to opravdu nectete, ja tam napsal, ze si to nemyslim, ale to uz byla asi moc dlouha veta a stejne muzu napsat cokoli o mem studiu v r. 1990 - UCITELSTVI Mat-fyz - prir. fak, UP OL. Kdyz studujete ucitelstvi, kdo myslite, ze bude vysledkem? Ucitel, ne? Proc bych mel teda lhat?

Mel byste vystrizlivet, nez se pustite do cteni a hlavne odpividani v diskusi.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 14. 4. 0:56
Titulek: Re: Opravdu nectete a pouze ....

Pane Netusile je uplne sumafuk, jestli jste studoval ucitelstvi nebo neucitelstvi - studoval jste na fakulte, jejimz PRIMARNIM POSLANIM NENI pripravovat absolventy na budouci profesi ucitele - to je asi tak, jako kdyz si treba na CVUT nekdo dodelava ucitelstvi, jinak tez zvane pedagogicke minimum, a pak by s posetilou aroganci poukazoval na to, ze 98 procent jeho spoluzaku bylo muzskeho pohlavi, a on jediny sel ucit..........

Autor: jenda (88.101.100.xxx) Datum: 14. 4. 22:14
Titulek: Re: Opravdu nectete a pouze ....

"nebo reagujete, aniz byste cetl, ale i to je pro takove pitomce jako jste Vy typicke"

Toto opravdu nestojí za cenzuru, že? Takto "pan učitel " zřejmě běžně komunikuje se svými žáky, tak proč by se nemohl obdobně prezentovat v diskusi na školském webu?

Autor: jenda (88.101.100.xxx) Datum: 14. 4. 22:5
Titulek: Re: Smazáno pro porušení ....

Žádám cenzora, aby buď do diskuse zasahoval spravedlivě a vyváženě, tedy pokud možno v poměru 1:1 Parabellum vs Netusil, nebo raději nezasahoval vůbec. Stávající způsob cenzury se bohužel vyznačuje značnou podjatostí vůči zástupci mimoškolního resortu. Pokud by cenzura měla postihovat přispěvatele podle úrovně intelektu, projevujícího se v příspěvcích, musel by být poměr zcela opačný.

Autor: Luděk Blaha (81.90.173.xxx) Datum: 11. 4. 22:38
Titulek: standard

Kdo potřebuje dostat muže do škol a hlavně proč? V čem jsou muži lepší zkompetentňovači než ženy? Čeho se ženám při výchově a vzdělávání dětí oproti mužům nedostává?
Opatrně při hledání odpovědí, moji milí konferenčníci, neboť návrh standardu kvality učitele praví
Učitel: projevuje respekt k žákům a žákyním bez genderových předsudků.
Abyste pak nepůsobili poněkud směšně. Má-li se škola, dle bývalého ministra, přizpůsobit bezpohlavním žákům, musí být i učitel bezpohlavní. A kdo ví, jestli nejlépe i impotentní.

Autor: ignorant (62.240.190.xxx) Datum: 12. 4. 19:29
Titulek: Hele babo "bábo"

To oslovení neberte jako urážku. Jinak já svým názorem bojuji za všechny učitele - učitel, učitelka. Tedy přidat všem učitelům a je jedno jestli část tarify a část nadtarify. Nebylo by dobré přidávat jen nadtarify, protože naši ředitelé ( ředitelky ) ještě nedospěli ke spravedlivému odměňování. Těžce se tady projevují osobní vazby - kdo s kým chlastá, souloží ( mělo by platit, co je v domě, není pro mě ). Morálka společnosti je všeobecně špatná. A naši ředitelé ( ředitelky ) mají tendenci kopírovat . A prosím - moc to slovo " učení je poslání" nikde nevykřikujte. Exekutor, či exekutorka na to neslyší. Tedy je pravda, že pomocný stavební dělník má 15 000,- , ale ten školu zabalil již v 15 letech. Dále se nevzdělává. A nyní počítejte - elektrika, voda, plyn, 2 děcka ve věku 16 a 18 let, opravu domu nemůžete šulit, pak by vám teklo do domu, auto pro cestu k lékaři,... Těch věcí je tolik, že aby člověk nevypadal před okolím jako socka chodící v jedněch kalhotách, tak si musí přivydělávat. Nežeňte prosím učitele a učitelky svými názory do mzdové propasti ( vždyť ještě máme peněz dost a ušetříme ). Mohla by jste mi prosím přiblížit to, že učitelka bere 75 % platu učitele ? Čirý nesmysl.

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 19:42
Titulek: Re: Hele babo "bábo"

To není můj výmysl, ale řeč statistických čísel. Já jsem donedávna byla tak naivní, že jsem si myslela, že to ve školství neplatí, ale byla jsem svou nadřízenou vyvedena z omylu, že je to holý fakt. V tarifech se to samozřejmě neprojeví, ale v osobních ohodnoceních a především v odměnách ano. A ona to musí vědět, protože o tom s ředitelem rozhodují.

Autor: ignorant (62.240.190.xxx) Datum: 12. 4. 20:14
Titulek: Re: Re: Hele babo "bábo"

Já jsem byl zase na 75% platu učitelek na minulé škole. Jinak je to případ od případu. Zřejmě a to nevím zcela určitě se do průměru započítávají i platy ředitelů, ředitelek a co já vím ještě - ano uklizeček - jsou ve stejném balíku jako my - učitelé. Tak potom je to úplně jasné - učitel 20 000, uklizečka nyní ( po přidání nepedagogickým pracovníkům škol ) - 10 000,- A že jde vesměs o ženy - uklizečky. Tak potom Vám vychází těch 75 %

Autor: "bába" (89.235.12.xxx) Datum: 12. 4. 19:50
Titulek: Re: Hele babo "bábo"

Pane "ignorante", z toho, že je má práce poslání, mě kapitalisté už dávno vyléčili, trh to vyřešil za mě. Takže to jste tady ode mě nemohl číst. A když se tu bavíme společně s vámi, pánové, pláčeme na špatných hrobech, protože vy jste ti, co si s námi necháváte s prominutím "kálet na hlavu". Já se vám omlouvám, jestli jsem se vás dotkla.

Autor: ignorant (62.240.190.xxx) Datum: 12. 4. 20:21
Titulek: Re: Re: Hele babo "bábo"

ale vůbec - 20% učitelek jsou ženy podnikatelů, doktorů,státních úředníků, živnostníků,... chodí kvalitně oháknuté a plat mají jako kapesné na benzín do svých Audi. Ty z principu přeci nebudou stávkovat a bojovat potažmo proti svým živitelům. Samozřejmostí je, že tyto dámičky odvádí na škole tu nejmenší práci. Vždyť manželé jsou činni i politicky a pana ředitele ( ředitelku ) může odvolat zřizovatel. Vedení jim jde z pochopitelných důvodů na ruku. Nedivte se jim, vrátit se zpátky mezi kolegy na plný úvazek, nejsou přeci blázni.

Autor: skeptik (85.160.84.xxx) Datum: 13. 4. 15:19
Titulek: Jak to resi v zahranici

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/166283-britske-skoly-si-na-studenty-najimaji-byvale-policisty-a-vojaky.html

Autor: ignorant (62.240.190.xxx) Datum: 13. 4. 21:48
Titulek: Re: Jak to resi v zahranici

Teda nevím jak by to vypadalo v českém prostředí. Ale už vidím, jak pláčí rozmazlená děvčátka a chlapečci zbohatlíků. Vidím to tak na týden pobytu, potom hromadná mediální kampaň proti "těmto zločincům" a spoustu odvolaných ředitelů. Škoda. Nevím - ale VB je snad jedinou zemí EU, kde učitelé nemají VŠ vzdělání a ono to jejich veřejné školství je nic moc.

Autor: skeptik (85.160.81.xxx) Datum: 14. 4. 7:29
Titulek: Re: Re: Jak to resi v zahranici

Ja vim, to je silene, do skoly povolat vojsko nebo polismany, aby se vubec mohlo ucit. To jsou dusledky bezbreheho liberalismu, pedocentrismu. Stale nechapu vubec to zbozstovani deti. Juvenilni nedochudcata jsou pry rovnocennymi partnery dospeleho, ucitele, skolni parlamenty apod. Ta pravidla ve skolstvi nastavuji dospeli, uz mnoho let mam podezreni, ze pedocentrismus ma puvod v pedofilii jeho zakladatelu a propagatoru. Nedelam si srandu. Silne emoce a pudy - tomu verim, na uslechtile pohnutky jiz opravdu ne. Cili tito lide nastavili parametry pro skolstvi, a kdyz se to zvrhava v total chaos, pak to koriguji dalsim extremem, vojaky... Proc se radsi nejde zlatou stredni, cestou zdraveho rozumu, nevim. I u nas. V CR.

Autor: zeman (80.188.178.xxx) Datum: 13. 4. 22:11
Titulek: diskuse?

Autor: Tomáš Jurčík (217.117.216.xxx) Datum: 13. 4. 23:14
Titulek: Tam, kde budou učitelé dále nedoceňováni,

budou muset mít k ruce asitenty podle onoho anglického vzoru. Rozhodně efektivnější bude ty dva platy investovat do jednoho učitele s všestrannou autoritou, než do dvojice slabý učitel + asistent drsňák. Je to v rukou celé společnosti. Zatím se ve většině zemí národohospodáři chovají jako hlupáci.

Sledování diskusí k této věci nejen na České škole působí až depresivně. Místo aby se učitelé jako jeden "muž" dožadovali oprávněného oceňění své práce, hádají se mezi sebou o tom, zda se z platu dá či nedá vyžít. Úroveň školství se začne zvedat tehdy, až průměrný učitel bude brát dvarát víc než kolik činí průměrný plat.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 14. 4. 0:13
Titulek: Smazáno pro porušení diskusních pravidel, Parabellum, zde jste skončil.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 14. 4. 0:22
Titulek: Re: Tam, kde budou učitelé ....

Jinak pane Jurciku: Diky tomu, ze tahle technicka civilizace toho tolik umi, tak to se take odrazilo v patricnem vycerpani prirodnich zdroju - zdroju, ktere budou chybet uz tem stavajicim generacim v produtivnim veku - to neni otazka nejake velmi vzdalene budoucnosti - ta budoucnost je uz ted - a lide, kteri kormidluji velke koncerny a staty velmi dobre vedi, ze tento zpusob fungovani civilizace neni udrzitelny ani generaci, a ze do zhruba roku 2065 je potreba, aby se pocet jedincu Homo Sapiens Sapiens na tehle planete zredukoval asi tak na jednu petinu az ctvrtinu soucasneho stavu, pac tolik cini overshoot svetove populace nad trvale udrzitelny stav - takze problem budoucnosti pane Jurciku neni nedostatecna vzdelanost, ale samotna existence tech lidi, pac ti uz samotnou pouhou existenci zanechavaji ekologickou stopu - a paradoxne, cim jsou v prumeru vzdelanejsi, tim je ta ekologicka stopa vetsi.

BTW, kdyz mate urodu napadenou skudcem, tak se jej budete snazit vyhubit a nikoli vzdelat.

Autor: Parabellum (78.136.174.xxx) Datum: 14. 4. 0:3
Titulek: Polozil si nekdy nekdo otazku:

1) Kolik procent pozic reditelu skol je zastavano zenou?

2) Jake procento muzu je ochotno akceptovat jako nadrizeneho zenu?

Prosim o odpoved a nasledne vyhodnoceni.

Autor: Luděk Blaha (81.90.173.xxx) Datum: 14. 4. 0:40
Titulek: položil

1) Kolik procent pozic reditelu skol je zastavano zenou?
0% - neboť, pozice ředitelů škol zastávají výhradně muži. Ženy zastávají zpravidla pozice ředitelek škol.

2) Jake procento muzu je ochotno akceptovat jako nadrizeneho zenu?
Tak otázka, pane Parabellum, nestojí. Je třeba se zeptat, jaké procento mužů je ochotno akceptovat jako ředitele/ ředitelku školy bývalého mizernerného učitele/učitelku, který/která jim pak vypráví, jak se to má dělat správně.

Autor: bouda (88.103.155.xxx) Datum: 14. 4. 22:27
Titulek: Ztráta času

Celé školství, ministr, půtky učitelů, jejich neschopnost si říci o peníze nebo jednotně vystoupit, většina diskuzí a jiných projevů učitelů na internetu i veřejnosti je pouze ztrátou času. Ti opravdu schopní učitelé ve školství už dávno nejsou, protože se dokáží uživit jinde a lépe. Ve školství zůstávají pouze neschopové nebo ti, kteří berou ten plat jako nutné zlo a jistý příjem (jako já například). Myslí si své a vydělávají symsluplně jinde. Pak to vypadá, jak to vypadá. Chyba je ve společnosti? Ano, je příliš liberální a současná reforma školství dopadne jako kuponová privatizace v devadesátých letech - slušní ostrouhají a zvěř zvítězí a bude sice hloupá, ale bude se mít dobře. Stále více se ale setkávám s rodiči, kteří říkají "kdy se už konečně začnete učit"? Příhodná otázka v době, kdy tři čtvrtiny pedagogické rady se místo prospěchu, nároků na děti a chování řeší projekty, partnerské návštěvy, hrátky různého charakteru a výstupy za takové rady připomínají stále více výstup z plánu městského kulturního střediska. Bohužel na ni nejsem schopen odpovědět, protože ředitelem nejsem a ani v případě takového cirkusu nechci být. Hledám si práci jinde. Bohudík, jazyk, který vyučuji se z výuky ztrácí, zájemci mizí, ale to je nakonec dobře, protože se už začíná projevovat neodstatek překladatelů daného jazyka a to je i moje šance, že práce bude. Práce smysluplná, v oboru, který jsem studoval a chci dělat a i lépe zaplacená.

Takhle moje mise ve školství ale neměla končit. Bohužel živím rodinu a opravuji bydlení, takže "větší bere".

Autor: Vážný (85.160.39.xxx) Datum: 15. 4. 14:33
Titulek: Chci muže do škol

Jsem rodič a mohu říci, že se nám poštěstilo, že co se týče třídních mých dětí jsme měli samé muže (1. stupeň). Ti tři byli na svých školách naprostý unikát, projevilo se to tím, že jeden je už zástupce ("pro práci", jak říkáme), takže na svoji třídu nemá čas a druhý je zřejmě korunní princ na jiné škole, takže se bojíme, že o něj dítě přijde. Čtvrtý byl pitomec k pohledání, kombinace neschopnosti, nafoukanosti, nekvalifikovanosti, nekompetentnosti; tento typ jsem zažil pouze v armádě a v rolích hodně špatných obchodních zástupců firem.

Ale 3:1 to byli nadšenci a zapálenci, minimálně do doby než začali stoupat po školském žebříčku.

Problémy začnou mít, když se ožení a musí se postarat o rodinu. Tam začnou problémy, protože pokud manželka má vyšší, nebo srovnatelný plat, tak učitel nastupuje na paragraf, manželce vadí že za ten pakatel se věnuje dětem cizím atd.

Řešením je buď zakázat mužům ve školách se ženit a mít dětí (zrcadlově k první republice), a nebo platy ve školství posunout tak, aby byly nad dolní hranicí srovnatelného vzdělání v soukromé sféře.

Autor: ignorant (62.240.190.xxx) Datum: 16. 4. 22:45
Titulek: Re: Chci muže do škol

Pane Vážný - něco na tom bude. Problém je, že nemůžeme diskriminovat ženy - učitelky. Tedy : musí se přidat všem.

Autor: Luděk Blaha (81.90.173.xxx) Datum: 17. 4. 0:48
Titulek: diskriminace?

O nějaké dikriminaci nemůže býtpane ignorante, ani řeči. Je-li například nedostatek kvalitních učitelů cizích jazyků, láká je vedení školy na vyšší nenárokové složky a lepší podmínky. A na pocity třeba češtinářů se kašle. Pocítí-li vedení školy v pedagogickém sboru fatální nedostatek mužů, bude se chovat obdobně.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.