Jan Wagner: Školní statistická ročenka 2008: výborný zdroj informací pro výuku

čtvrtek 18. září 2008 ·

Školní statistická ročenka přináší v tištěné i online podobě, případně na CD-ROM, kromě samotných statistických údajů také odlehčené a přístupné komentáře.

Podle letošních anket Českého statistického úřadu (ČSÚ) tvoří studenti 16  % a kantoři 3  % uživatelů všech služeb ČSÚ, na internetových stránkách ČSÚ je tento podíl dokonce 55,5  % a 4,1  %. Studentům je na internetových stránkách ČSÚ k dispozici speciální stránka s řadou doporučených odkazů na data vhodná pro studentské práce. ČSÚ si je vědom, že každoročně vydávaná Statistická ročenka České republiky obsahuje uživatelsky poněkud nepřívětivé statistické údaje pouze ve formě tabulek, kartogramů a grafů a proto pro potřeby škol je vhodnější právě vydaná Školní statistická ročenka 2008. Ta přináší kromě samotných statistických údajů také odlehčené a přístupné komentáře, které cílové skupině studentů i pedagogů lépe prezentují data v souvislostech. Její možné použití je velmi široké a má šanci se stát oblíbenou pomůckou. Podívejte se na prezentaci z středeční tiskové konference k uvedení titulu:

 

Školní statistická ročenka 2008 bude na CD-ROM distribuována zdarma (obsah je volně použitelný pro nekomerční použití), část nákladu tištěné publikace bude distribuována vybraným školám (propagace@czso.cz), další prodej bude zajišťovat nakladatelství Scientia. Ve formátu PDF je již Školní statistická ročenka 2008 volně dostupná buď celá (17MB) nebo po kapitolách. Tematických kapitol je na 190 stranách jedenáct:

  • Státoprávní uspořádání a území ČR
  • Životní prostředí
  • Obyvatelstvo
  • Zaměstnanost a nezaměstnanost
  • Životní úroveň
  • Kultura a sport
  • Zdravotnictví
  • Vzdělávání
  • Informační společnost
  • Národní hospodářství
  • ČR a svět

Pod každou tabulkou a grafem Školní statistická ročenka 2008 je uveden internetový odkaz na zdroj dat, kde lze také zjistit aktuální údaje. Závěr jednotlivých kapitol je věnován kvízovým otázkám, případně doplňovačce – v nich je potřeba vyhledat konkrétní údaj nebo pojem v předchozím textu. Kvízy nutí studenta samostatně vyhledat potřebnou informaci a nabízejí ověření, zda student porozuměl tématu a „významu čísel“.

Tvůrci ročenky jsou přesvědčeni, že statistické informace mohou být vhodným doplňkem k učivu jak přírodních, tak společenských a ekonomických věd. Plně s nimi souhlasím a všem školám ročenku jednoznačně doporučuji!



Jan Wagner

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.