Vyhlášení pokusného ověřování kombinovaného vzdělávání v základních a středních školách

úterý 27. října 2020 ·

Ministerstvo školství vyhlašuje na období od 1. 2. 2021 do 31. 8. 2022 Pokusné ověřování obsahu, metod a organizace kombinovaného vzdělávání v základních a středních školách. Obsahem pokusného ověřování je plnění povinné školní docházky v základních školách a ve školách s využitím kombinovaného vzdělávání, tedy s využitím technických prostředků pro vzdělávání na dálku bez osobní přítomnosti žáků v části vyučovací doby ve škole. 


Hlavním cílem pokusného ověřování je připravit kvalitní podklady pro rozhodování MŠMT o tom, zda začlenit kombinované vzdělávání v období plnění povinné školní docházky v základních školách a ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona a v rámci vzdělávání ve středních školách do systému vzdělávání ČR i pro běžnou situaci a připravit podklady pro případnou právní úpravu. 



Další informace naleznete zde

17 komentářů:

Petr Portwyn řekl(a)...
27. října 2020 8:22  

Nedostatek kvalifikovaných učitelů vyřešen.
Geniální.

Eva Adamová řekl(a)...
27. října 2020 12:19  

Nemyslím si, že by na to teď byla vhodná doba. Teď totiž čímsi takovým zrovna procházíme ve školách všichni, a to zcela bezprecedentně, a kdoví, jak dlouho tím ještě procházet budeme. Asi by bylo vhodnější počkat a vyhodnotit, jaké bude mít dálkový způsob výuky důsledky, a pak nás možná přejde chuť cokoliv podobného zavádět. Ministerstvo by teď mělo začít řešit úplně jiné věci, např. co s dětmi, které tento rozbombardovaný školní rok v návaznosti na loňský rozbombardovaný školní rok, nezvládnou.

Petr Portwyn řekl(a)...
27. října 2020 19:55  

Paní Adamová
Jenže oni to potřebují co nejvíc rozvrtat, dokud mají lidi jiné starosti, jinak by se někdo mohl začít zajímat, proč likvidují školství. Teď je ideální čas na destrukci.

Michal Komárek řekl(a)...
27. října 2020 20:06  

Pane Portwyne, už zase začínáte s těmi absurdními konspiračními teoriemi? Kdo jsou to "oni"? A opravdu si troufnete někoho konkrétního obvinit z toho, že využívá této krizové situace, aby likvidoval školství?

Nebo si jako obvykle netroufnete a budete pouze mlžit a vykrucovat se?

Petr Portwyn řekl(a)...
27. října 2020 22:16  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Petr Portwyn řekl(a)...
27. října 2020 22:17  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Petr Portwyn řekl(a)...
27. října 2020 22:21  

No ministr Plaga, kdo jiný, pane Komárku.
Plus lidé, kteří otevřeně nemají rádi učitele a kterým pan Plaga naslouchá - jako třeba lidé spříznění s EDUin. Proč si myslím, že nemají rádi učitele? Ony pošklebky pana Feřteka stačí. Nebo páně Kaderkovo ponoukání proti zvýšení našich platů (jo, vím, že teď s tou koronovou sekerou to bude těžké, ale to je jiná pohádka).
A ty "konspirační teorie" jsou třeba řeči pana Veselého o polovině zrušených znalostí. Takže Česká škola, kde také byly publikovány, je konspirační server.

A ty řeči "jako obvykle" si nechte. Já taky nepsal, že "jako obvykle" zasáhnete do diskuze, kde jste navíc.

Michal Komárek řekl(a)...
27. října 2020 22:31  

Pane Portwyne, píšete tedy, že ministr Plaga, Eduin, pan Veselý, pan Feřtek, pan Kaderka... využívají současné krize, aby zničili české školství?

Uvědomujete si, že to je velmi vážné obvinění?

A umíte ho nějak doložit, dokázat?

Nebo jen tak pomlouváte, špiníte a křičíte?

Petr Portwyn řekl(a)...
27. října 2020 22:32  

No a co pokud vím, my dva jsme se nedávno shodli, že distanční výuka je méně vhodná, než výuka "normální".
Když na to přijdeme my dva, tak to jistě zjistil i tým ministerstva - přece nejsou úplní idioti.
Takže ministr Plaga chce cosi, o čem patrně ví, resp. měl by vědět, že je to k ničemu, zavádět místo toho, co je lepší. Nevím, co si o tom myslíte Vy, ale mně z toho vycházejí dvě možnosti:
a) je to do bubliny přikyvovačů uzavřený politik bez ochoty zjišťovat skutečný stav věci
b) škodí záměrně - "proč" je mimo tuto diskuzi.

Petr Portwyn řekl(a)...
27. října 2020 22:39  

U všech zúčastněných musím připustit varianty a) i b).
Ano, připouštím, že si třeba někdo myslí, že když budou děti umět méně, tak to bude lepší. Ovšem dopad těch opatření bude destruktivní. V každém případě dotyční škodí a nejde o izolovaný náhodný počin.

Že nikdo z nich neví, co dělá, tomu nevěřím.
Ale ještě musím připustit jednu možnost - že někdo z nich cynicky obětuje školství výměnou za politické či hmotné zisky.

Eva Adamová řekl(a)...
27. října 2020 23:59  

"... využívají současné krize, aby zničili české školství?"

Ano, je to tak, někteří opravdu zneužívají současné situace a tlačí ministerstvo do věci, která potřebuje čas, klid a pořádné analýzy. Nastartovat pilotní ověřování čehokoliv v situaci, kdy jsme pořádně neukončili loňský školní rok, kdy jsme letošní pořádně nezačali a netušíme, zda ho nějak rozumně ukončíme, a klidně se může stát, že v příštím školním roce se to bude opakovat, je zhovadilost. Myslím si, že ministerstvo má teď k řešení podstatnější věci a že se jen znovu ukazuje naprostá nekompetentnost pana ministra. Ten člověk nemá v ministerském křesle co pohledávat.

Petr Portwyn řekl(a)...
28. října 2020 7:21  

Abychom si rozuměli:
Já nekritizuju to, že někdo chce distanční výuku zkoumat a porovnávat s výukou prezenční. To je naprosto v pořádku a bylo by selháním, kdyby to MŠMT dělat nechtělo.
Ale zavádět distanční výuku místo výuky prezenční i v dobách, kdy to nebude třeba, bez důkladné analýzy dopadů (taková analýza trvá léta, protože je třeba nechat děti projít vzdělávací cyklus) už silně zavání buď vědomou devastací resortu, nebo naprostým diletantstvím.
A že plány na zavedení distanční výuky v době "normální" existují, je vidět např. zde
http://www.ceskaskola.cz/2020/07/vyuka-na-dalku-s-koncem-krize-nezmizi.html

Silvie A. řekl(a)...
28. října 2020 8:29  

A umíte ho nějak doložit, dokázat?

Pane Komárek, jste ochoten připustit, že Eduzměna chce české školství změnit?

Silvie A. řekl(a)...
28. října 2020 8:37  

Ten člověk nemá v ministerském křesle co pohledávat.

Subjektivní dojem. Z pohledu takového Babiše je to IDEÁLNÍ ministr. Nesnaží se nic řídit, nezasahuje do partajní politiky, neprotiví se velkému šéfovi, dobře vychází s neziskovými aktivisty.
Budoucnost patří nekňubům!

Pavel Doležel řekl(a)...
28. října 2020 12:26  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Pavel Doležel řekl(a)...
28. října 2020 12:32  

"V reprodukci chudoby skrze vzdělávání jsme mistři světa." Bohumil Kartous

"Žijeme v jedovatém luxusu a škola vede děti k totalitnímu myšlení." Bohumil Kartous

"Všichni si mysleli, že se vzdělávací systém přemění sám." Bohumil Kartous

"Problém je v nastavení systému i učitelích, ale hlavně prý v přístupu ke vzdělávání obecně." Bohumil Kartous

"Žebříčky a srovnávání jsou cestou do pedagogického pekla." Tomáš Feřtek

"Způsob, jakým přijímáme žáky na střední školy, se míjí s reálnou schopností rozeznat jejich talenty a zájmy." Tomáš Feřtek

"Obsah vzdělávání (pěti či devítiletého) redukujeme na testy z češtiny a matiky."

Atd.

Sakra, a kdo jsou to ti "my"? My redukujeme obsah vzdělávání na testy z češtiny a matiky? My jsme mistři světa v reprodukci chudoby? My žijeme v jedovatém luxusu? Mimochodem luxusu, který nám zajistili absolventi těch zpátečnických, na frontálu a biflu založených škol, aniž by do nich někdo nahustil ty ideologické masírky, či trivialitky typu mediální výchova, či ekologická výchova. A opravdu jsme mistři světa v reprodukci chudoby, když máme jednu z nejvíce rovnostářských společností na světě pokud jde o rozdíly v příjmech a jsme jednou ze zemí s nejštědřejším sociálním a zdravotním systémem, které jsou plně srovnatelné třeba se skandinávskými zeměmi? A kdo jsou to ti "všichni", kteří si údajně mysleli, že se vzdělávací systém přemění sám?

Proč jste mlčel k těmto žvástům, pane Komárku, když teď tady zase kádrujete a obviňujete z konspiračních teorií lidi s opačným názorem? To najednou není konspirační teorie, že škola vede děti k totalitnímu myšlení, nebo že učitelé mají diplomy ze skanzenu a řídí se kvazipozitivistickou tradicí z doby Marie Terezie a pruských kadetek? Jo, já už vím, když se to svede na nějaké ty učitele, tak je to v pořádku. Když se to svede na Eduin, ČOSIV a další "obecně prospěšné", tak to se netoleruje. To je hnedle henten onen konspirace, fake news, propaganda šířená ruskými servery a agenty GRU, viďte? Máte siderické kyvadélko?

Mimochodem, tajnej, jakou známkou byste ohodnotil toto:

"Supervision and ensure of corporate media communication, processing of media plan, analyse of media market, processing of own corporate media titles (printed matters, web matters), building of permanent relationships with several media representatives, analyse and sequential processing of corporate image conception and important corporate products, corporate representation in media, consulting and participation on creating of marketing conception."

Já nejsem žádný jazykovědec, ani angličtinář, ale tohle mi tedy přijde jako angličtina na úrovni ZŠ. To já jen abychom viděli důsledky toho progresivismu v praxi.

Michal Komárek řekl(a)...
28. října 2020 13:16  

Pane Doležele, to nedává smysl, co píšete. Možná byste se mohl trochu zklidnit a zkusit to znovu.

Pomohu: Někde jsem psal o ruských serverech a GRU?

A to, co citujete z pana Kartouse, se snad objevilo v diskusi na ČŠ, pan Kartous sem s tím vstoupil?

A návodná otázka na závěr: Myslíte, že mám na starost diskusi na ČŠ, nebo diskusi v médiích obecně?



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.