Školy k hodnocení dětí při výuce z domovů přistupují různě. Některé známkují, jiné jen opravují úkoly. Každého tak napadne otázka – jak bude vypadat vysvědčení? MF DNES udělala průzkum mezi řediteli třiceti základních škol po celé republice. Více než polovina z nich si neumí představit, že by učitelé každému dítěti na konci roku sestavili vysvědčení. Toto pololetí by tak zakončili slovním hodnocením, nikoli jedničkami až pětkami.
Podobně to vidí třeba na Základní škole V Rybníčkách v Praze 10, na Základní škole Kamínky v Brně či ve Svitavách na ulici T. G. Masaryka. „Za mě je dobrá slovenská cesta. S vysvědčením pracují, ale bude v něm místo známek slovní hodnocení s prvky formativního hodnocení,“ říká ředitel poslední zmiňované školy Jiří Sehnal.
Přestože z ankety MF DNES vyplynulo, že větší část ředitelů slovní vysvědčení přímo požaduje, případně si je umí lépe představit než to klasické, najdou se i školy, jejichž vedení by chtělo žákům výsledné známky udělit. „Určitě žákům chceme dát vysvědčení, aby dostali zpětnou vazbu za to úsilí, které při domácí výuce vyvíjeli. Známky se budou tvořit z šesti týdnů ze začátku prvního pololetí a jako reflexe úkolů zpracovaných doma,“ popisuje Alena Řeháková ze ZŠ Hodonín. Klasifikovat chce jen klíčové předměty. Výchovy by úplně vynechala.
Celý text naleznete v MF DNES
2 komentářů:
Mohl by, prosím, někdo některým vysvětlit, že rozhodně bude na vysvědčení lépe vypadat trojka nebo i čtverka, kterou dané dítě mělo z matiky už od šesté třídy, než když tam napíšu, že po dobu domácí výuky na nic ani nehráblo a domácí výuku ignorovalo?
Pytlikům velmi vyhovuje slovní hodnocení
výborně, chvalitebně, dobře, dostatečně, nedostatečně.
Okomentovat