Přečtěte si: Už nelze jen sloužit, je třeba rebelovat

pondělí 27. června 2016 ·

Zvýšení mezd učitelům je žalostně málo. Celý obor je podhodnocen, politiky ani rodiče to nezajímá a učitelé se dobrovolně podřizují. Dokud se učitelé neozvou radikálně, nebude reforma a nic se ve školství nestane.


Z komentáře Petra Fischera v iHNed.cz vybíráme:

Může za to přirozená submisivnost učitelského stavu, jenž je zvyklý sloužit, ne rebelovat. Ale je to i podřízenost nového typu, která vychází z převzetí klientského modelu, podle něhož jsou žáci a rodiče klienty školy a ta jim za daně nabízí komplexní vzdělávací a výchovný servis. A tak si mnozí rodiče ze školy udělali levného otroka, který za ně řeší vzdělávací a dovednostní problémy (dítě neumí v šesti pořádně mluvit, nečte, odmítá rozumět), ale i ty výchovné. Je-li škola dnes něco jako "outsourcing rodinného prostředí", pak si za něj rodiče musí připlatit. Klientský vztah je klientský vztah: instalatérovi dáte pět set korun už za to, že přijel k vám domů, učitel, který řeší neschopnost dítěte procvičovat doma učivo, nedostane nic. U učitelů jsme si zvykli, že pro naše děti dělají vše zadarmo. Za jeden mizerný průměrný plat učitele i vychovatele. A s tím je třeba skoncovat.



39 komentářů:

Unknown řekl(a)...
27. června 2016 v 10:23  

Sloužit ano,až do roztrhání těla,ale za penízky,za penízky,za malé kulaťoučké zlaťáčky. Rebelování je naperd, stejně jako nošení modrých triček, je třeba podpořit tržní vztahy i ve školství. Kromě škol státních jest potřeba podpořit existenci škol soukromých,pokud by se stát choval tržně,ta ví, že je pro něj výhodnější sanovati jednu školu soukromou nežli tři státní. No a ve školách státních ponechati vzdělání bezplatné, avšak umožniti školám vybírati dílčí poplatky za nadstandardní služby a tyto poplatky dávati učitelů jako druhou složku platu no a třetí složkou platu by byly kolektivní celoplošné benefity,takže učitelský plat by měl tři složky:tarifní-netarifní-benefitní v poměru cca 25 000 +10 000+ 10 000,přičemž stát by platil pouze ten tarif.No a z to by se už dalo žít.....

Tomáš Barták řekl(a)...
27. června 2016 v 11:00  

Je to několik dní, co jsem o možné stávce psal. To by si ale učitelky musely sebe více vážit. Jim bohužel mnohdy stačí prázdniny...

Jana Karvaiová řekl(a)...
27. června 2016 v 11:38  

Souhlas do posledního slova

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
27. června 2016 v 11:59  

Učitelky mají (většinou) dobře vydělávající manžele...

Unknown řekl(a)...
27. června 2016 v 12:12  

Některé učitelky nemají žádné manžele, natož dobře vydělávající.
Ty, které mají manžele dobře vydělávající, možná záhy zjistí, že hobby zvané učitelství je pro ně příliš náročné.

Eva Adamová řekl(a)...
27. června 2016 v 12:27  

Je to vážně tragédie. Ze slibovaných 10 % vypadlo jen 6 % do tarifů. Ta 2 % do nadtarifů půjdou rozhodně někam jinam než na účty řadových učitelů.

Unknown řekl(a)...
27. června 2016 v 12:42  

Takže zase stejný kolorit. Před dvěma týdny dozadu odbory požadují 10%, ministerstvo to podporuje, téměř jako minimum. Realita je 6%, o těch 2 % do nanerokoveho ví většina z nás své. Sliby, sliby, kecy, kecy, sliby, sliby, kecy, kecy, a ještě řeči, že je to úspěch. Ve zdravotnictvi to bude 10%, mj. i proto, ze nejsou poserove. Takže pokud ani ted nebudeme schopni odporu, nic jiného, než si z nás budou dělat legraci, si nezasloužíme.

tyrjir řekl(a)...
27. června 2016 v 12:44  

Souhlasím.
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/06/msmt-vyhlasilo-sablony-pro-ms-zs.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/06/josef-zdobinsky-zblaznily-se-snad-pani.html
http://www.skolni.tv/2016/06/chrastava-tv-projev-starosty-v-kauze.html

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
27. června 2016 v 12:44  

To, že některé učitelky nemají manžela, nevylučuje to, že většina má dobře vydělávajícího :-)

tyrjir řekl(a)...
27. června 2016 v 13:02  

Čtvrt miliardy na reklamu pro evropské fondy. Vyfičela komínem a nepřinesla prý vůbec nic, říká kontrolní úřad

Propagace evropských fondů, projektů a operačních programů stála stovky milionů korun, ale povědomí veřejnosti o pomoci z Evropské unie nevzrostlo. Uvedl to dnes Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Peníze na propagaci vynaložily ministerstvo školství, ministerstvo práce a sociálních věcí a Regionální rada regionu soudržnosti Střední Čechy. Jejich reakce ČTK shání.


Viz dnešní ČT24 a např.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ctvrt-miliardy-na-reklamu-pro-evropske-fondy-Vyficela-kominem-a-neprinesla-pry-vubec-nic-rika-kontrolni-urad-442267
7

Komínem toho při čerpání EU dotací ve školském resortu vyfičelo a fičí mnohem a mnohem víc.

NKÚ si, zdá se, zatím dost neposvítil na účelnost a efektivnost OP VK a OP VVV. Včetně Inkluze a Kariérního řádu pro učitele. NKÚ potřebuje podklady pro plán své kontrolní činnosti. Nezabývá se prkotinami ale řeší systémové věci. Zlořády v čerpání EU dotací prvotiny nejsou.

Kdo chce více světla, měl by třeba zapálit svíčku. Nebo třeba zahvízdat na správném místě. Tohle za rodiče, učitele, zřizovatele škol a třeba i za pedagogické fakulty nikdo neudělá.

J.Týř

mirek vaněk řekl(a)...
27. června 2016 v 13:37  

To už mělo být před deseti lety. Zavřít školy v období maturit a to by bylo tóčo. Dnes to nedá nikdo dohromady. Odborářští bossové povýší na ministerstvo a schopnější učitelé utečou do firem. Jediná výhoda je, že vlastní děti jsme schopni v případě nutnosti dovzdělávat sami.

tyrjir řekl(a)...
27. června 2016 v 13:44  

REAKCE MŠMT KE KONTROLNÍ AKCI NKÚ

Praha, 27. června 2016 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Řídicí orgán Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK), Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI) a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) alokuje finanční prostředky na informovanost a publicitu operačních programů, které má ve své gesci. Prostředky jsou vynaloženy transparentně, efektivně, účelně a účinně s cílem maximálně využít potenciálu komunikačních aktivit, a to jak ve fázi iniciace programu s cílem podpořit absorpční kapacitu a posílit povědomí veřejnosti o možnostech čerpání prostředků ze strukturálních fondů EU, tak ve fázi implementace a ukončování programu, kdy se řídicí orgán mimo jiné soustředí na propagaci výsledků podpořených projektů a celkového dopadu OP...

...Snahou řídicího orgánu je prezentovat kampaní priority, postupy a přínos OP VVV jednoduchou a srozumitelnou formou v souladu s požadavkem na zjednodušování implementace operačních programů, jež Ministerstvo pro místní rozvoj pro toto programové období prosazuje. Součástí tohoto postupu je i využití úspěšných metod propagace z předchozího programového období. MŠMT si je vědomo potřeby kvalitní, účelné a efektivní komunikace OP vůči svým žadatelům i veřejnosti a v tomto smyslu ji zodpovědně připravuje a realizuje.


To je humor? Čí priority MŠMT hlásá a jak? Jak účelné a efektivní jsou ty priority a jejich prezentace?! Dají si tohle rodiče, učitelé a zřizovatelé škol líbit?

Unknown řekl(a)...
27. června 2016 v 14:48  

Navenek to vypadá, že učitelé už po mnoho let dostávají každým rokem přidáno, tu 5%, tu 10 %, tu 8%, už jsou v balíku a ještě nejsou spokojení......
Děje se tohle některé jiné profesi?

Tomáš Barták řekl(a)...
27. června 2016 v 15:17  

Už jsem tu psal: ať zveřejní stát průměrné hodinové platy vysokoškolsky vzdělaných policistů, právníků, úředníků, lékařů, politiků ...atd..., které platí z daní. Tedy ne ty, kteří pracují v soukromé sféře, ale ty placené státem. A uvidí se jak na tom všichni jsou. Obávám se, že učitelé nebudou na čele žebříčku. A v té chvíli se může paní ministryně i odboroví předáci předvést.
Politici mají plno řečí (nebo keců) o prioritě vzdělání, ale skutek...?
Pokud školství v háji není, tak tam mílovými kroky směřuje.
Co s tím? Možná bych věděl. Je to ale možné s těmi kolegyněmi, které ve škole mám?

Simona CARCY řekl(a)...
27. června 2016 v 16:02  

Pane Bartáku, vyvážete laskavě svůj návrh, co dělat, genderově! Jako by za to podle vás mohla DNA....

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
27. června 2016 v 16:08  

Já mám podobné kolegyně jako pan Barták. Nejsou to špatné učitelky (to bych nerad, aby to tak vyznělo), ale prostě většina z nich do stávky nepůjde. Nevím, jak je to genderově, ale je to tím, že jsou to učitelky :-).

tyrjir řekl(a)...
27. června 2016 v 16:09  

V podfinancovaných a mizerně organizovaných základních školách už je jen cca 15 % mužů učitelů. Na SŠ to není mnohde o mnoho lepší. RVP způsobily, že za tohoto stavu zmizely dílny z podfinancovaných škol a do středních škol chodí děti, které mnohdy nedržely v ruce ani kladívko. Ve školách roste šikana dětí i učitelů. Dobří učitelé mnohdy odcházejí nebo jsou i odcházeni.

Nový (pseudo?)manažersky orientovaný Kariérní řád učitelů tento stav myslím posiluje a zanedbává profesní rozvoj učitelů. Je anebo není to diskriminace dětí způsobená postupnou ztrátou možnosti být řádně vychováváno i mužským vzorem? NÚV už rok nemá jmenovaného ředitele. Učitelé protestují, ale nedostávají relevantní odpovědi ani od MŠMT ani od odborů. Atd. atd.

Tyhle systémově důležité věci Vládě ČR, paní ombudsmance, paní ministryni práce a sociálních věcí, paní ministryni školství a jejímu hlavnímu poradci, který je genderovým specialistou a který má na starosti Kariérní řád učitelů nevadí?

Jaká je skutečná účelnost a efektivnost využívání EU dotací ve školství? Prázdné nebo dokonce lživé proklamace bez hmatatelných výsledků - to je školská politika v České republice? Začne NKÚ (s podklaedy od učitelů a zřizovatelů škol) konat i v tomto směru anebo bude v Česku pokračovat VÝCHOVA ZBABĚLOSTÍ KE ZBABĚLOSTI?

J. Týř

Lžeš nebo nelžeš si, milé MŠMT, do vlastní kapsy?
Quo usque tandem abutere, MŠMT, patientia nostra?
:

http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/reakce-msmt-ke-kontrolni-akci-nku

Tomáš Barták řekl(a)...
27. června 2016 v 21:27  

Nechci, aby to vyznělo, že mám něco proti všem učitelkám. To v žádném případě. Ale jejich ochota se hrdě a tvrdě hlásit o to, co nám mnoho let politikové slibují opravdu končí v pátek před víkendem a před prázdninami. Vím, že takové nejsou všechny, ale tím, že je jich ve školství tolik, vše vyznívá tak, jak vyznívá. Nadávají a brblou v kabinetech, ve sborovnách a v jídelnách. Toto se týká nejen platů, ale i podivně se rozjíždějící inkluze atd...

Ygrain řekl(a)...
28. června 2016 v 7:00  

Hm, tak naše škola je genderově vyvážená - brblají ženské i chlapi, a skutek utek.

Unknown řekl(a)...
28. června 2016 v 10:39  

Myslím, že osočovat samotné učitele jako pouhé submisivní brblálky, kteří se jakživi nevzmohou k odporu, je nespravedlivé. Myslíte snad, že nebýt Lékařského odborového klubu (z něhož se mně jinak vzhledem k dikci jeho "načálstva" kroutí palce u nohou), že by snad jediný doktor vybízel k nějaké rebélii? Vůbec si nemyslím, že by byli lékaři jako stav přepláceni, ale když si to porovnáte s učiteli, stala se z nich po finanční stránce úplně jiná kategorie.

Neštěstím učitelů je, že se "jejich" odboroví šéfové klidně navléknou do stejných triček se slabomyslným sloganem "Konec levných učitelů" (což za dané situace spíš vyznívá jako výzva k hromadné sebevraždě) jako paní ministryně, a ještě takhle společně pózují fotografům! Už zbývá jen rozdat ta trička i ostatním členům vlády, a vyrazit společně stávkovat... Pěkná ilustrace věty: "Trvá-li něco sebe absurdnějšího dostatečně dlouho, stává se z toho norma."

Jako člověk dříve narozený si ještě dobře vzpomínám na hanlivé označení kapitalistických odborů, spolupracujících se zlými vykořisťovateli: "žluťácké odbory". V rámci inovací (pokrok se přece zastavit nedá) bych to "apgrejdoval" na odbory "oranžovácké".

Nicka Pytlik řekl(a)...
28. června 2016 v 12:19  

Nevidím jediný důvod, proč by měl učitel horlit s kružítkem v ruce na nějaké barikádě.
Za platy a lepší pracovní podmínky pedagogických pracovníků mají bojovat ředitelé škol a školských zařízení, jejich zřizovatelé, česká školní inspekce, ministerstvo a jemu podřízené organizace, vláda, parlament čr, prezident republiky, jeho mluvčí a rodiče žáků pak zejména.
A to bez jakékoli diskuse.

Charlie řekl(a)...
28. června 2016 v 15:47  

Nevidím jediný důvod, proč by měl učitel horlit s kružítkem v ruce na nějaké barikádě.

Škoda, kdysi jsem si uzmul jedno takové vyřazené kružítku z kabinetu M, byloť nebezpečné žákům kvůlivá svému špičatému hrotu. I křída z něj vypadávala. Roztažená ramena mají skoro půldruhého metru, hrot jsem ještě přibrousil a po vzoru vojáků z první světové na něj udělal i několik protihrotů. Barvu dřeva jsem nahradil trikolorou, z knihovny vyndal Jiráskovo "Proti všem", a těšil se, jak se na barikádě sejdeme, společně zazpíváme a ohlídáme děti, aby během stávky nepřišli k úhoně. No nic, již nemám za co bojovat, ale kružidlo klidně přenechám někomu bojovnému ze zbylých kolegů pedagogů.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
28. června 2016 v 17:01  

Nesouhlasím s kolegou Pytlikem, částečně nesouhlasím s p. Odehnalem.

Především nemohu čekat, že za můj plat se bude brát někdo jiný - logicky na něj přispěje ještě ze svého.

A stran "lékařského klubu" - ano, je lepší, když nemusí rebelovat samotný doktor a udělá to za něj ten klub. Ale někdo ten klub musel nastartovat a ten doktor za tím klubem (teoreticky, budou výjimky) stojí!

Zkuste přijít s podobnou myšlenkou a uvidíme, kolik učitelek (dobře, i učitelů) podpoří zřízení "učitelského klubu".

Unknown řekl(a)...
28. června 2016 v 18:48  

žijeme ve 21. stol naší dálnicí je internet a naší zbraní informace

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
28. června 2016 v 19:19  

Školství v ČR není priorita. Ta je zde https://www.novinky.cz/domaci/407828-nova-dela-vrtulniky-obrnence-armadu-cekaji-nakupy-za-miliardy.html

Nicka Pytlik řekl(a)...
28. června 2016 v 20:16  

Tady je to už fakt, jako v té škole! Řekl jsem bez diskuse, tak bez diskuse. A basta...
Pytlici jsou učitelé, a ne napravovači pokřivených společenských pořádků. Pokud jejich pohoda, těch pytliků totiž, a ta... jak se tomu říká... no! motivace nikoho nezajímá, nemají šanci, prostěěě. Kdekdo je zválcuje, že po nich ani ten školníkovic pes neštěkne.
Synovec švagra přítelkyně sousedova spolužáka ze střední školy slyšel od jakéhosi muže před marketem v Bělé pod Bezdězem, že prý nějaký učitel přišel s nápadem, jak zlepšit organizaci začátku školního roku. Údajně se mu zatmělo před očima, když místo poděkování uslyšel od vedoucího pracovníka slova: 'A neulehčujem jim to nějak moc?'
Co čekal? Ten truhlik...

Unknown řekl(a)...
28. června 2016 v 20:35  

Problém s nízkými platy se do značné míry vyřeší postupnou privatizací škol. V privátních školách, které nebudou nic jiného než firmy, dojde k zvýšení platů učitelů, protože učitelé dělají školu, jsou pro školu nejdůležitější. Většina soukromých škol bude vybírat jen nízké školné nebo žádné. Privatizovaný majetek, hospodářsky dobře využívaný, bude podnikatelům ve vzdělávání přinášet další zisk, a ten umožní nízké školné. Stát bude nadále pouze valorizovat mzdy, takže s navýšením od podnikatelů na tom budou dobří učitelé docela dobře. Dojde i na headhunting a po probírce zůstane asi 40% neulovených nepřeskupených učitelů. Je možné, že tím vznikne skupina škol s nízkou prestiží. To by byl problém.

tyrjir řekl(a)...
28. června 2016 v 21:18  

A pak se Richard probudil a zjistil, že má ruku v nočníku. Řekla by moje babička :)))

tyrjir řekl(a)...
28. června 2016 v 21:31  

Ta úvaha má několik vážných vad. Například v tom, že ten návod koliduje s garancí bezplatného vzdělávání. Například v tom, že soukromá škola není automaticky garantem kvality vzdělávání. Atd. atd.

Ale jako burcující zamyšlení nad tím, že stupidní vzdělávací politika vede k posilování soukromých škol to beru. Kéž by varování z té úvahy vzali i MŠMT, politici, kontrolní orgány, zřizovatelé škol a rodiče dětí vážně.


J. Týř

Martin Odehnal řekl(a)...
28. června 2016 v 21:50  

Ad "Za platy a lepší pracovní podmínky pedagogických pracovníků mají bojovat ředitelé škol a školských zařízení, jejich zřizovatelé, česká školní inspekce, ministerstvo a jemu podřízené organizace, vláda, parlament čr, prezident republiky, jeho mluvčí a rodiče žáků pak zejména."

Vláda a parlament + prezident mají BOJOVAT za vyšší platy pedagogů? Opravdu pozoruhodný nápad... A s kým, resp. proti komu?? Pokud by u nás existovaly skutečně nezávislé učitelské odbory (a ne jenom jejich pouhá karikatura), stačila by pouhá ministávka první týden nového školního roku, a ta kormutlivá fraška se mzdovým "kompromisem", který nakonec nejspíš ani nedožene inflaci, by se již nemusela napříště konat, nemyslíte? A pokud ano, mohly by si posléze dětičky robit doma dárečky mamce pod stromeček už od konce listopadu...

Odborově organizovaní doktoři si řekli rovnou o trojnásobek průměrného platu - odborářští rekové ve školství si oblečou stejná trička jako ministryně, která slibem neurazí (což je taky asi jediné, co od ní lze ještě čekat). Všechno se svede na skrblíka Babiše - jako kdyby zde neexistoval jeden státní rozpočet, a jednotlivé rezorty dostávaly peníze každý od jiného oslíčka-otřes se.

A výsledky heroického úsilí ČMOS PŠ? Platy učitelů v ČR jsou i bezmála tři dekády po pádu komunismu v porovnání všech 34 členských států OECD třetí od konce!

Pro pana Sotoláře: nechcete to zkusit s těmi nezávislými odbory?:-) Pomohl bych... Požadavek: za rok dvojnásobek nynějších mezd, kompromis na 1 a 3/4 násobek, do tří let o další polovinu! Neboť jak jinak bychom si mohli někdy v budoucnu vybírat z opravdu kvalitních uchazečů, jestliže si nyní kantor při pohledu na výplatní pásku musí myslet, že omylem zabloudil na oddělení nepojistných sociálních dávek?

Nicka Pytlik řekl(a)...
28. června 2016 v 22:21  

Opravdu pozoruhodný nápad...

Opravdu pozoruhodná nápaditost je pytlikům bytostně vlastní. Pytlíci nápady přímo kypí.
Odehnalové na tom ale nejsou hůře. Viz

Pokud by u nás existovaly skutečně nezávislé učitelské odbory (a ne jenom jejich pouhá karikatura), stačila by pouhá ministávka první týden nového školního roku

Teď už stačí pouze stanovit, kteří učitelé budou delegováni jako ti odhodlaní odborově nezávislí členi. Možná by úplně stačilo angažovat prezidentova mluvčího. Pytlici by řekli, že by si ministerstvo radši samo od úst utrhlo, jen aby to nemuselo poslouchat.



Pavel Doležel řekl(a)...
28. června 2016 v 23:17  

No, normálně mi pan Týř připadá poněkud vedle mísy, ale tentokrát to vystihl. Pan Veleta rozjel básničku, ačkoliv nemá básnické střevo.

Myslím, že by bylo opravdu dobré, kdyby někdo korektně zanalyzoval, proč mají učitelé tak nízké platy. Není to zdaleka jen otázkou síly odborů, ale také vydíracím potenciálem, počtem zainteresovaných a jejich nahraditelností. Je to otázka poptávky a nabídky. Každému člověku nahání strach, že by jej, nebo jeho blízké, operoval zedník. Pravda, u praktických lékařů by se nahrazení zedníkem často nepoznalo, ale lidé mají strach tuto pandořinu skříňku otevřít, protože jde tak říkajíc o krk. U učitelů je to bohužel jiné. Pohlídat děti zatímco jsou rodiče v práci, zvládne středoškolačka a ani nemusí být vyškolená v poskytování první pomoci. Že ten dopad je obdobně tragický ve svém důsledku, jako nahradit lékaře zedníky, nebo instalatéry, normální Tajný a jemu rovní nedohlédnou. Je to z pohledu ekonomie docela zajímavý princip fungování lidské mysli. Něco jako Kahnemanova-Tverského asymetrická oceňovací funkce. Blbci nedohlédnou, že chybějící vzdělání neznamená chybějící zisk (ať už v jakémkoliv smyslu, nikoliv jen finančním), ale může znamenat také obrovské ztráty, včetně ztráty nejvyšší. To je kognitivní schopnost, kterou u těch zarytých odpůrců elitního vzdělávání poněkud postrádám. Nikdo, až na nějaké nevyzrálé puberťáky, přece nechce elitní vzdělávání proto, aby si mohl doma leštit medaile, nebo dávat diplomy do zlatých rámů, případně si jimi vystýlat rakev.

Pytlíku, naprosto souhlasím. Tím, kdo se má a musí bít za vyšší ohodnocení učitelů, musí být především politici, když už nemají dost rozumu rodiče dětí a daňoví poplatníci obecně. Na druhou stranu, učitelů prostě musí být méně. Věřím, že všichni učitelé, kteří přispívají na ČŠ, včetně těch bláznvých a kognitivně omezených, jsou učiteli spíše z těch lepších. Minimálně jim na studentech záleží. Ale to, co já vím ze zkušenosti posledních let, že někdo je schopen pustit k dětem, to je t-r-a-g-é-d-i-e, jak by řekl nejeden pytlík. To jsou až psychiatrické případy, neurotici, naprosto totálně neschopní, nezodpovědní lidé, kteří se jinde neuplatní. Odůvodnění? Prý nejsou lidi.

Unknown řekl(a)...
29. června 2016 v 14:42  

"Teď už stačí pouze stanovit, kteří učitelé budou delegováni jako ti odhodlaní odborově nezávislí členi."

"Tím, kdo se má a musí bít za vyšší ohodnocení učitelů, musí být především politici"

Pánové, nic ve zlém, ale kdo donutí politiky muset, když jim samotným to ne a ne dojít? Anebo naopak: proč by probůh museli, když nemusí, neb je k tomu nikdo nenutí...

Větu pana Pytlíka už vůbec nechápu: proč by měl někdo stanovovat, kdo z vlastní vůle vstoupí do jakýchkoli odborů, nebo je "tam" dokonce delegovat? Nezávislými odbory potom rozhodně nemyslím to současné ROH, které je s vedením ministerstva jedna ruka.

A ještě k té t-r-a-g-é-d-i-i, psychiatrickým případům a "naprosto totálně neschopným, nezodpovědným lidem, kteří by neměli být vůbec pouštěni mezi děti. A že "prý nejsou lidi". A že "učitelů prostě musí být méně". Když to vezmu odzadu: počet učitelů je odvozen od počtu žáků, neb přesně podle toho školy dostávají od eráru mzdové prostředky. Ve třídách mnohých základních škol není výjimkou ani chumel 32 žáků (klidně vám takové ukážu). Pokud "učitelů prostě musí být méně", bude holt muset MŠMT ve vyhlášce zvednout maximální počet žáků ve třídě třeba na 50. To bude teprve tlačenice, aby v tak ideálních podmínkách směli učit!

Že nejsou lidi? No bodejť by se při současných platech o ta místa ve školách rvali! Takže ještě jednou: dokud si kantoři "nesáhnou" alespoň na mírný mzdový nadprůměr, koho byste asi na pedagogických fakultách očekávali?

Unknown řekl(a)...
29. června 2016 v 15:15  

tak milí zlatí,už je to tady,už je to tady,a propos, čím zahajujete prázdniny?u nás je první víkend ve znamení jahodových nebo meruňkových knedlí,někdo posype tvarohem,někdo strouhankou a nám dítkám babička vyráběla smetanový jogurt,to byla lahoda,jako hustá ,hutná šlehačka....a zapíjelo se to "bezovou zdravou limonádkou" ,dospěli to zakládali pivkem,někdy té "limonádce" dala babi pěkné grády....

Tajný Učitel řekl(a)...
29. června 2016 v 15:59  

laimes28, užijte penze a netrapte nás jídlopornem, klávesnice není vodotěsná.

Pavel Doležel řekl(a)...
29. června 2016 v 19:36  

"Pokud "učitelů prostě musí být méně", bude holt muset MŠMT ve vyhlášce zvednout maximální počet žáků ve třídě třeba na 50. To bude teprve tlačenice, aby v tak ideálních podmínkách směli učit!"

Zrušme deváté třídy na ZŠ. Zrušme nesmyslnou plošnou inkluzi. Zaveďme centralizované přijímačky na SŠ a povinou centrální maturitu z matematiky. Místo dělení tříd se snažme o třídy co nejhomogenější. Zrušme všelijaké ty nesmyslné etické, sexuální, environmentální, multikulturní a jiné účelové výchovy. A vono to pude. Na ZŠ se moc míst neušetří, ale na SŠ a VŠ docela podstatně.

Nicka Pytlik řekl(a)...
29. června 2016 v 21:23  

Teď už stačí pouze stanovit, kteří učitelé budou delegováni jako ti odhodlaní odborově nezávislí členi.

To jsou ty věčné pytlikovské nadsázky, paralely, hyperboly a jinotaje. Jen ten epizeuxis chybí.
Tak tedy speciálně pro pana Odehnala. Otázka zní, totiž, kde se tu zčista a jasna vezmou ti chrabří nezávislí odborářští odbojáři, kteří na výzvu nezávislé centrály zavřou školy rázem a zčerstva se opevní na školním dvoře. Víte? Importujeme je z Francie nebo za Španělska?
Učitelstvo je vesměs velmi ukázněné a zodpovědné. Přece si nevezmeme ta naše vzděláváníchtivá dítka jako rukojmí. Navíc už zvonilo, a dnes máme v plánu zažívání toho školního úspěchu se svobodným porozuměním mezi národy...

Unknown řekl(a)...
29. června 2016 v 22:18  

nyuhýbej jasné odpovědi: jahodové nebo meruňkové!!!

tyrjir řekl(a)...
1. července 2016 v 13:51  

Borůvkové! A borůvky preventivně naložit do rumu, aby vydržely celý rok. Borůvky taky bystří zrak a mírní průjem:) Přeji všem hezké prázdniny. J. Týř

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.