PEPOUŠovo vlnobití VI. v únoru: Vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě

pátek 5. února 2016 ·

Již šestým rokem se schází otevřená komunita učitelů různých stupňů vzdělávání, aby se její členové podělili o své zkušenosti, představy a domněnky z oblasti vzdělávání.



Záleží zcela na vás, zda se zapojíte pouze do některé části, nebo (v ideálním případě) projdete měsíční téma Vlnobití celé, tj. zapojíte se do diskuze na Metodickém portálu RVP.CZ i se zúčastníte online chatu.

Téma měsíce únor: Vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě

Moderátorkou tohoto tématu je A. Píšová ze ZŠ SNP Horná Ždaňa (SK). Budeme si tak ještě průběžně procvičovat sloveštinu. :)

Máte v bežnej triede nadaného žiaka a radi by ste mu ponúkli adekvátne zapojenie do výuky? Prebieha spolupráca s nadaným žiakom vo vašej triede plynule a chcete sa o svoje skúsenosti podeliť? Ste rodičom nadaného dieťaťa a radi by ste učiteľom ponúkli svoje skúsenosti a námety?

Podrobné odkazy na jednotlivé diskuzní oblasti:

  • Nadaný žák. S pojmom nadané dieťa, nadaný žiak, sa stretávame bežne. Ako rozumieť tomuto pojmu, aby sme schopnosti dieťaťa neprecenili alebo nepodcenili?
  • Diagnostika nadaného žáka. Aby sme mohli žiaka integrovať, potrebujeme odborný posudok. Návrh na diagnostiku žiaka podáva rodič. Akú úlohu tu zohráva, môže zohrávať, učiteľ?
  • Nadaný žák v běžné třídě. Často badáme, že správanie sa nadaného žiaka v bežnej triede je odlišné, ako správanie ostatných žiakov.
  • Zabezpečení všeobecně a specificky nadaného žáka. Aby bolo vzdelávanie nadaného žiaka efektívne, mal by používať iné materiály a pomôcky na vzdelávanie, ako ostatní žiaci v triede.
  • Přeřazení nadaného žáka do vyššího ročníku. Ak žiak splní úlohy individuálneho vzdelávacieho plánu skôr, ako za jeden školský rok, je možné ho preradiť do vyššieho ročníka.
  • Zrušení integrace nadaného žáka. “Ak žiak dlhodobo neplní požiadavky výchovno-vzdelávacieho programu pre všeobecne intelektovo nadaných žiakov alebo pre špecificky nadaných žiakov, môže byť vyradený zo vzdelávacieho programu pre všeobecne intelektovo nadaných žiakov alebo pre špecificky nadaných žiakov.” [1]
  • Nadaní žáci, kteří nejsou individuálně začlenění. V školách máme žiakov, ktorí nie sú začlenení, ako nadaní žiaci, ale v určitých predmetoch prejavujú zručnosti, schopnosti, talent, ktoré presahujú mieru dovedností ostatných žiakov v škole/triede.
Přehled všech otázek k tématu zde.

Podrobnosti naleznete na webu PEPOUŠův nápadník.

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.