Studie probíhala dva roky a srovnávala 759 dětí v 29 školkách v americkém státě Massachussets. Část dětí byla zapojena do předškolního programu Tools of Mind a další část navštěvovala školky s tradiční výukou. Program Tools of Mind je zaměřen na podporu sebeřízení. Ve třídě se děti učí stanovit si cíle, pracovat se spolužáky, jsou vedeni k pohybovému rozvoji a dramatickému vyjádření příběhů. Podle zjištění studie zvládly děti zapojené do programu Tools of Mind lépe udržet pozornost, měly lepší pracovní paměť a byly více zaujaty výukou. Ve srovnání s kontrolní skupinou měly i lepší výsledky ve čtenářské gramotnosti a matematice a bohatší slovní zásobu. Autoři studie zdůrazňují, že program může být prospěšný zejména pro děti ze sociálně slabšího a méně podnětného rodinného prostředí.
Zdroj: EdSource

0 komentářů:
Okomentovat