č.j. 20387/2011-27
Čl. 1
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání praktická škola jednoletá (78-62-C/01) je určen pro žáky s těžkým stupněm mentálního postižení, souběžným postižením více vadami a autismem, kteří ukončili základní vzdělávání v základní škole speciální podle vzdělávacích programů určených pro tuto skupinu žáků (RVP pro obor vzdělání základní škola speciální - Díl II, dobíhající Vzdělávací program pomocné školy a přípravného stupně pomocné školy č.j. 24 035/1997-22, Rehabilitační vzdělávací program pomocné školy č.j. 15 988/2003-24).
Střední školy při školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy mohou vzdělávat v tomto programu žáky s nařízenou ochrannou nebo uloženou ústavní výchovou pouze v případě, že splňují výše uvedené podmínky, tzn. žáky s diagnózou těžkého mentálního postižení, souběžného postižení více vadami nebo autismu, stanovenou školským poradenským zařízením.
Čl. 2
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání praktická škola dvouletá (78-62-C/02) je určen pro žáky se středně těžkým stupněm mentálního postižení, případně s lehkým mentálním postižením v kombinaci s dalším zdravotním postižením, které jim znemožňuje vzdělávání na jiném typu střední školy po absolvování vzdělávacích programů základního vzdělávání určených pro tuto skupinu žáků (RVP pro obor vzdělání základní škola speciální - Díl I, RVP pro základní vzdělávání – příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením).
Střední školy při školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy mohou vzdělávat v tomto programu pouze žáky s nařízenou ochrannou nebo uloženou ústavní výchovou splňující výše uvedené podmínky, tzn. s diagnózou lehkého a středně těžkého mentálního postižení stanovenou školským poradenským zařízením včetně doporučení uvedeného programu vzhledem k speciálním vzdělávacím potřebám žáka a budoucím možnostem profesního uplatnění.
Čl. 3
Do doby, než školy při školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy upraví ve školském rejstříku nabídku vzdělávacích oborů podle relevantních vzdělávacích oborů, které žákům s ohledem na jejich vzdělávací potřeby náleží, postupuje škola podle vyhlášky č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění vyhlášky č. 147/2011 Sb., s využitím § 3 odstavce 5, kde se uvádí, že žák bez zdravotního postižení se výjimečně a pouze po dobu nezbytně nutnou pro vyrovnání jeho znevýhodnění může vzdělávat ve škole, třídě či studijní skupině zřízené pro žáky se zdravotním postižením, pokud to vyžaduje jeho zájem. V případě žáků se sociálním znevýhodněním se výjimečnost podle § 3 odst. 5 limituje dobou 5 měsíců.
Čl. 4
Toto sdělení nabývá účinnosti dnem zveřejnění na webových stránkách MŠMT.
Ing. Ladislav Němec v.r.
náměstek ministra
0 komentářů:
Okomentovat