Přinášíme archiv se scany maturitního testu z matematiky, který nám zaslali čtenáři.

Česká škola jako nezávislý školský zpravodajský portál publikuje články především k ožehavým školským tématům, jako je aktuálně inkluze, reforma financování regionálního školství, kariérní řád pedagogů, nebo jednotné přijímací řízení. Česká škola umožňuje necenzurovanou diskusi čtenářů.
Copyright © 2000-2015· Albatros Media a.s.
Theme by Brian Gardner · Bloggerized by Zona Cerebral and GirlyBlogger · Modified by J4W
1 komentářů:
Matematika základní úroveň
Myslím, že hlavním problém testu zde nejsou vadné úlohy, ale rozpor s Katalogem požadavků – viz str. 4 Katalogu.
Kdepak je v testu nějaká úloha na:
* matematizovat reálné situace (odhalit kvantitativní nebo prostorové vztahy a zákonitosti, vytvořit matematický model reálné situace),
* pracovat s matematickým modelem,
* ověřit vytvořený model z hlediska reálné situace (vyjádřit výsledek řešení modelu v kontextu reálné situace, vyhodnotit výsledek modelované situace).
* Nebo: žák dovede vyhodnotit informace kvantitativního i kvalitativního charakteru obsažené v grafech, diagramech, tabulkách atd.
Někdo z učitelů matematiky by se toho měl ujmout a zkontrolovat, co tam je a není. A jak test odpovídá Katalogu požadavků.
Pokud by maturita zůstala v takovémto pojetí, bude ukazovat učitelům, že např. „matematizovat reálné situace" po maturantech nikdo chtít nebude, je zbytečné je to tedy učit (někteří si oddychnou), a naopak je třeba umět JEN standardní postupy typu úprava alg. výrazu.
Okomentovat