Přepis pořadu Impulsy Václava Moravce: Dovoluji si tímto oslovit všechny učitele, protože ta stávka nic nepřinese. Já jsem využil na maximum možností zvýšení platů pro jak tento rok, tak rok příští. V těch příštích 18 měsících dojde ke zvýšení reálné mzdy učitelů v regionálním školství, to je pozitivní trend naprosto nepopiratelně a budu usilovat o to, aby i v příštích letech, to znamená rokem 2010, tak nadále pokračoval.
Vybíráme ještě část o státní maturitě, celý rozhovor naleznete na serveru Česká média:
Moderátor (Václav Moravec):
Podle původních plánů měli už letošní maturanti skládat zkoušku podle nových pravidel, Parlament změny odložil, společné maturity, které by měly zajistit srovnatelnost výsledků chce stát spustit ve školním roce 2011 a 2012. počítáte s tím, že v Senátu nebude problém, protože teď je, pokud se nemýlím, ona změna zákona v Senátu a čeká na schválení Senátu?
Host (Ondřej Liška):
Ano, v Poslanecké sněmovně se podařilo dosáhnout velmi silného mandátu, velmi silného konsensu, kdy vlastně podle paragrafu 90 tato novela byla přijata hned v prvním čtení. Já za to všem kolegům a kolegyním v Parlamentu děkuji, protože jsme skutečně ty uplynulé 4 měsíce od mého nástupu strávili velmi intenzivní prací na zkvalitnění a úpravě tady tohoto zákona, já si myslím, že tak, jak je maturita nyní připravená, tak se jedná o projekt, který je bezesporu užitečný. Jsou vyloučena rizika, která v tom minulém projektu byla, takže i bezpečná maturita a myslím si, že v Senátu by, doufám tedy, nemělo nic bránit tomu, aby byla ta novela přijata.
Moderátor (Václav Moravec):
Jen pro úplnost, tím odpovídáme například posluchačce Pavle z Benešova, která se vás, jako ministra školství ptá, jak bude státní maturita vypadat, pokud byste to měl velmi rychle shrnout?
Host (Ondřej Liška):
No, bude dvouúrovňová, to znamená bude existovat možnost, aby si každý student zvolil ze dvou úrovní náročnosti, ta dvouúrovňovost je tam proto, protože dnes v podstatě ve středním školství máme úrovní bezpočet, tolik, kolik máme škol a nemáme žádnou vlastně zprávu o tom, v jaké kvalitě, s jakými znalostmi a schopnostmi opouštějí studenti střední školy. Proto jsme se rozhodli k těmhle přistoupit ke dvěma úrovním, ta úroveň náročnější, ta předpokládáme, tu si budou vybírat logicky ti, kteří budou chtít pokračovat ve studiu na vysoké škole a tu nižší úroveň, tu zvolí například ti, kteří se rozhodnou jít přímo do praxe, ale pozor, i oni budou moci kdykoliv během života složit takzvanou jednotlivou maturitní zkoušku, to znamená, že si budou moci v té vyšší náročnosti kdykoliv doplnit vzdělání s ratifikovanou státem a třeba pokračovat ve studiu na vysoké škole kdykoliv v průběhu života.
dokument
0 komentářů:
Okomentovat