Občanské sdružení Abeceda nabízí do 1. února 2008 všem základním školám, které si zakoupí školní a učitelskou multilicenci k „Elektronické učebnici literatury“, dárek zdarma – školní a učitelskou multilicenci k dálkovému kurzu „Vše o RVP, ŠVP a reformě školství“ v hodnotě 8 000 korun! Učebnice i kurz jsou k dispozici na CD-ROMu.
Elektronická učebnice literatury
Elektronická učebnice literatury mapuje českou a světovou literaturu od jejích počátků do roku 1945. Ukázky z Elektronické učebnice literatury naleznete na webu http://www.eucebnice.cz/literatura (jsou zde vystaveny lekce Starověké písemnictví, Egyptské písemnictví, České baroko, Karel Hynek Mácha a Jiří Kolář – v levém sloupci naleznete seznam všech kapitol a lekcí).
Objednávky přijímáme prostřednictvím e-mailu: eucebnice@volny.cz
Cena školní a učitelské multilicence: 5.000 korun/rok
Více informací o Elektronické učebnici literatury: http://www.eucebnice.cz

Ukázky z Elektronické učebnice literatury
Vše o RVP, ŠVP a reformě školství
CD-ROM Vše o RVP, ŠVP a reformě školství obsahuje nejpodrobnější dálkový kurz ke kurikulární reformě, který je v současné době k dispozici. Kurz je určen základním školám všech typů.
Cena školní a učitelské multilicence: 8.000 korun (do 1.1.2008 platí sleva 50 %). Základní školy, které si do 1.2.2008 zakoupí školní a učitelskou multilicenci k Elektronické učebnici literatury, získají dálkový kurz Vše o RVP, ŠVP a reformě školství zdarma!
Více informací o dálkovém kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství: http://www.volny.cz/abeceda.kurzy

Ukázky z dálkového kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství

Podrobný seznam lekcí dálkového kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství:
Základní informace 
Přechodné období 
Cíle reformy 
Příležitosti reformy 
Hrozby pro reformu 
Úkoly 
Důležité dokumenty 
Zelená kniha 
Bílá kniha 
Dlouhodobé záměry vzdělávání 
Národní program vzdělávání 
Rámcový vzdělávací program ZV 
Školní vzdělávací program 
ŠVP a RVP ZV 
Manuál pro tvorbu ŠVP ZV 
Zákony a vyhlášky 
Úkoly 
Zdroje informací 
Pedagogické časopisy 
Odborná literatura 
Internetové stránky 
Prezentace občanských sdružení 
Prezentace pedagogických časopisů 
Školení a kurzy 
Úkoly 
Nové týmy a funkce 
Nové funkce 
Nové pracovní týmy 
Koordinátor tvorby ŠVP 
Práce v týmech 
Úkoly 
Harmonogramy činností 
Druhy harmonogramů 
Hlavní harmonogram 
Individuální harmonogramy 
Podrobný harmonogram 
Úkoly 
Koncepční záměr rozvoje školy 
Podobenství o škole 
KZRŠ, ŠVP a RVP 
Odkud přicházíme? 
Kde jsme? 
Kam směřujeme? 
Tradice 
KZRŠ jako myšlenková mapa 
Co je myšlenková mapa? 
Úkoly 
Analýza současné situace školy 
Klima školy 
Analýza SWOT 
Dotazníková šetření 
Škola a já (žáci) 
Škola a já (žáci x rodiče, učitelé, ředitelé) 
Škola a já (učitelé, ředitelé, rodiče) 
Analýzy v ŠVP a KZRŠ 
Úkoly 
České školství 
České školství v mezinárodním srovnání 
Zahraniční školství 
České školství 
Čeští učitelé 
České učebnice 
České přijímací zkoušky 
Úkoly 
Informační a komunikační systém 
Cíle vzdělávání 
Společně sdílené výchovně vzdělávací cíle 
Vize školy 
Cíle vzdělávání v Evropské unii 
Cíle vzdělávání ve školském zákoně 
Zásady vzdělávání ve školském zákoně 
Obecné cíle vzdělávání ve školském zákoně 
Cíle základního vzdělávání v RVP ZV 
Práce s cíli základního vzdělávání z RVP ZV 
Pojetí základního vzdělávání v RVP ZV 
Cíle v ŠVP a KZRŠ 
Úkoly 
Klíčové kompetence 
Co jsou klíčové kompetence?
Vědomosti
Dovednosti
Schopnosti nejen v ŠVP
Postoje
Hodnoty
Dílčí shrnutí
Klíčové kompetence pro evropskou vzdělanost
Klíčové kompetence a Lisabonský proces 
Klíčové kompetence podle Belze a Siegrista
Klíčové kompetence a školský zákon
Klíčové kompetence a cíle základního vzdělávání
Klíčové kompetence v RVP ZV
Analýza klíčových kompetencí
Klíčové kompetence v ŠVP a KZRŠ
Výjimky a odchylky
Úkoly 
Vzdělávací strategie, programy a koncepce 
Činnostní vyučování 
Pedagogický konstruktivismus 
Kooperativní vyučování 
Individualizace a humanizace vyučování 
Zážitková pedagogika 
Exemplární vyučování 
Inkluzivní vzdělávání 
Čtením a psaním ke kritickému myšlení 
Integrovaná tematická výuka 
Otevřené vyučování 
Globální výchova
Začít spolu 
Zdravá škola
Komunitní škola
Živá škola
Tvořivá škola
Další vzdělávací strategie, programy a koncepce 
Provázanost vzdělávacích strategií, programů a koncepcí s cíli základního vzdělávání a klíčovými kompetencemi
Vzdělávací strategie, programy a koncepce v ŠVP a KZRŠ
Úkoly 
Vyučovací metody 
Organizační formy vyučování
Vyučovací metody a aktivity
Komunitní kruh
Brainstorming
Myšlenková mapa
Kladení otázek a hledání odpovědí
Problémové vyučování
Didaktické hry a soutěže
Hraní rolí
Domácí úkoly
Projektové vyučování
Databáze vyučovacích metod a aktivit
Analýza vyučovacích metod
Vyučovací metody v ŠVP a KZRŠ 
Úkoly 
Profilace školy 
Profil školy
Profil absolventa
Profily přijímaných žáků
Propagace školy
Úkoly 
Koncepce školy 
Projekt změn
Priority školy
Koncepční záměr rozvoje školy a prováděcí plán
KZRŠ na období 2006/2007 až 2011/2012
Struktura koncepčního záměru rozvoje školy
Úkoly 
Rekapitulace hlavních zásad
Doporučení pro tvorbu ŠVP 
Struktura školního vzdělávacího programu 
Výjimky a odchylky
Struktura ŠVP (základní školy)
Struktura ŠVP (víceletá gymnázia)
Struktura ŠVP (praktické školy)
Úkoly
Aktivní slovesa 
Bloomova taxonomie kognitivních cílů
Volné psaní po Kostce
Revize Bloomovy taxonomie
Další taxonomie
Úkoly
Průřezová témata 
Šestero otázek
Struktura průřezových témat
Charakteristika průřezového tématu 
Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka
Tematické okruhy průřezového tématu 
Způsoby začlenění průřezových témat do výuky 1
Způsoby začlenění průřezových témat do výuky 2
Používané zkratky
Osobnostní a sociální výchova 
Výchova demokratického občana
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Další průřezová témata? 
Průřezová témata v RVP ZV
Průřezová témata v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Učební plán 
Vzdělávací oblasti a obory
Rámcový učební plán
Poznámky k RUP a vzdělávacím oblastem
Vyučovací předměty
Tradiční vyučovací předměty
Jednooborové vyučovací předměty
Integrované vyučovací předměty
Dezintegrované vyučovací předměty
Kombinované vyučovací předměty
Nové vyučovací předměty
Volitelné vyučovací předměty
Nepovinné vyučovací předměty
Tvorba školního učebního plánu
Školní učební plán v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Rozvrh hodin
Struktura vzdělávacích oblastí a oborů 
Struktura vzdělávací oblasti
Charakteristika vzdělávací oblasti
Cílové zaměření vzdělávací oblasti
Struktura vzdělávacího oboru
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
Očekávané výstupy vzdělávacího oboru
Učivo vzdělávacího oboru
Úkoly
Vzdělávací oblasti a obory v RVP ZV 
Jazyk a jazyková komunikace
Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Dějepis
Výchova k občanství
Člověk a příroda
Fyzika
Chemie
Přírodopis
Zeměpis (Geografie)
Umění a kultura
Hudební výchova
Výtvarná výchova
Člověk a zdraví
Výchova ke zdraví
Tělesná výchova
Zdravotní tělesná výchova
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Další cizí jazyk
Dramatická výchova
Výjimky a odchylky
Úkoly
Učební osnovy vyučovacích předmětů v ŠVP 
Koncepce vyučovacích předmětů
Struktura Učebních osnov v ŠVP
Název vyučovacího předmětu
Charakteristika vyučovacího předmětu
Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu
Práce s výchovnými a vzdělávacími strategiemi
Práce s očekávanými výstupy
Práce s učivem
Práce s průřezovými tématy
Učební osnovy v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Plány výuky a ŠVP 
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků v ŠVP 
Otazníky kolem hodnocení
Přehled způsobů hodnocení
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků
Způsoby hodnocení
Klasifikace
Slovní hodnocení
Slovní hodnocení versus klasifikace
Kritéria hodnocení
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Hodnocení v legislativě 
Evaluace a autoevaluace školy 
Co je evaluace a autoevaluace?
Oblasti autoevaluace 
Cíle a kritéria autoevaluace 
Nástroje autoevaluace 
Časové rozvržení evaluačních činností
Autoevaluace školy v ŠVP
Úkoly
Evaluace a autoevaluace školy v legislativě 
Individualizace vzdělávání žáků v ŠVP 
Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných
A co ostatní žáci?
Individualizace vzdělávání žáků v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Speciální vzdělávání v legislativě 
Podmínky pro uskutečňování RVP ZV 
Podmínky pro uskutečňování RVP ZV v ŠVP
Komentář ke školnímu vzdělávacímu programu 
Identifikační údaje
Charakteristika školy
Charakteristika ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
Další části a údaje
Finální verze školního vzdělávacího programu 
Změny v kurzu a novinky ve školství
Často kladené otázky
Seznam příloh
Programy přiložené na CD-ROMu
Tiráž




0 komentářů:
Okomentovat