Čím dál víc českých rodičů má pocit, že tradiční škola v jejich potomcích hasí kreativitu a formují je do hromadné šablony. V září 2015 bylo individuálně učených dětí 1339, loni už 3232.
„Přibývá i dětí, které se pod hlavičkou domácího vzdělávání učí ve skupinkách pod vedením učitelky, v komunitních školách,“ říká Judita Kapicová, pedagožka z Asociace domácího vzdělávání. Tématu se věnují Lidové noviny.
Judita Kapicová (skav.cz) |
Domácí vzdělávání propaguje i organizace Škola pro mě. „Četla jsem, že učitelka v první a druhé třídě se intenzivně a individuálně během dne jednomu dítěti věnuje jenom sedm minut. Říkala jsem si, že těch minut zvládneme rozhodně více,“ sdělila před nedávnem na konferenci zakladatelka organizace Veronika Vieweghová.
Rodiny, jejichž děti se vzdělávají doma, se velmi často setkávají a výuku dětí si rozdělují. „V domácím vzdělávání jsou rodiny z celého spektra společnosti a používají prvky všech existujících vzdělávacích směrů. Každé dítě ale musí plnit školní vzdělávací programy té školy, do které je přijaté. Proto unschooling v plném rozsahu v naší zemi s povinnou školní docházkou možný není,“ naráží na další ze směrů výuky Judita Kapicová.
Celý text naleznete v Lidových novinách
1 komentářů:
tzv domácí učení vpodstatě maskuje soukromé školství jehož rozvoj stát brzdí
Okomentovat