Platy v českém školství jsou mizerné. Přesto odvádějí čeští pedagogové výborné výkony. To si myslí americký učitel, který teď učí v Česku v rámci Fulbrightova stipendia.
Z článku Lukáše Henzla v EuroZprávy.cz vybíráme:
"Zároveň upozornil vedle financí na další problém školství v ČR, a to v přístupu k látce. Klade se tu totiž velký důraz na naslouchání učiteli. To je podle Hurtiga důležité, ale nerozvíjí to vlastní kritické myšlení u studentů. "V USA se však klade důraz na to, aby se studenti snažili poznávat nové myšlenky, uvažovat o nich a porozumět jim z nových úhlů pohledu," dodává.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
aby se studenti snažili poznávat nové myšlenky, uvažovat o nich a porozumět jim z nových úhlů pohledu
Nechci chytat za slovíčko, ale rád bych se ubezpečil, že v tomto případě jde o regionální školství, mluví-li se tu o studentech.
Aby se mohlo na problém dívat z různých úhlů pohledu, a hledat nové cesty k jeho řešení, musí se především ten problém vidět a něco o něm vědět.
Příklad s mými milovanými kartičkami. Jak máme hledat způsoby stříhání s menším odpadem, když nevíme jak se vlastně stříhá, a co to vůbec ten odpad je.
Posledních čtyřicet let nabývám čím dál tím pevnějšího přesvědčení, že po nových způsobech myšlení volají především ti, kteří problém neznají. A když znají, tak mu nerozumí. A když rozumí, tak jej neumí vysvětlit. A když umí vysvětlit, tak jsou líní. A když nejsou líní, tak se věnují radši činnostem, které jsou promítnuty do nadtarifů...
Takže rozdat tablety, a hledejte si úhly pohledu, milánkové.
Okomentovat