Vychovatelé v dětských domovech musí na distanční výuce zvládat několik dětí i ročníků najednou. Učí děti z různých škol, stupňů a jednotlivý žáci mají také jiné schopnosti. „Někdo chodí na střední školu, kde potřebuje technické kreslení, jinému dítěti dělá zase na základní škole problém matematika,“ popisuje v reportáži i DNES ředitel Dětského domova Dolní Počernice Martin Lněnička.
Jiné úkoly, školy i schopnosti. Dětské domovy při výuce musí zvládat všechno
„Nejvíce nám asi dělají problém cizí jazyky. Přeci jen jsme tady starší ročníky, které se angličtinu a němčinu neučily. Jde o to výuku hlavně skloubit. Rozdělit to tak, abychom věnovali dostatek času těm dětem, které to potřebují víc, a zároveň stíhali i ostatní, které stačí zkontrolovat,“ říká Lněnička.
Vychovatelka Marcela Haluzová dělá v domově už 22 let. Stará se o osm dětí, kde je jeden středoškolák, dvě děti ze základní školy, jedno z mateřské a zbytek ze speciálních škol... Každé dítě chodí do jiné školy, jiného ročníku a na úkolech se tak neshodnou. „V tom je to asi nejnáročnější,“ dodává vychovatelka. V domově musí také zvládat běžný chod rodiny, takže u toho vaří, uklízí nebo perou. Podle Haluzové je tak třeba současnou dobu brát s humorem.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat