Petra Boháčková: Krátce o jednom sebehodnotícím nástroji. (Jak učitelé používají a ovládají digitální technologie)

sobota 9. května 2020 ·

„Školy jsou už nějaký pátek zavřené, probíhá výuka na dálku. Možná přišel čas se podívat, jak jste se ve využívání digitálních technologií posunuli. Na otázku, jaké máme kompetence, pokud jde o využívání ICT nástrojů, nám může pomoci odpovědět sebehodnotící nástroj TET – SAT (Technology Enhanced Teaching Self-Assessment Tool), který byl vytvořen v rámci projektu Mentep. Na testování tohoto nástroje se podílelo mnoho států Evropské unie, mezi nimi i Česká republika,“ píše Petra Boháčková na svém blogu.



Petra Boháčková (twitter.com)
Cílem projektu Mentep bylo podpořit a prohloubit schopnost učitelů přemýšlet nad tím, jak využívají digitální technologie ve výuce, jak s nimi dovedou pracovat a jak by se mohli dále zlepšovat.

Samotné sebehodnocení pak probíhá tak, že jsou vám předkládaná různá tvrzení a vy vybíráte to, které se k tomu, jak vy používáte digitální technologie, nejvíce hodí. Jako příklad uvádím dvě tvrzení:

Vytvářím výukové a učební strategie postavené na využití digitálních technologií s cílem zdokonalit svoji výuku. Pravidelně se nad smysluplností používání těchto strategií zamýšlím. 

Domnívám se, že digitální technologie hrají při transformaci mé výuky a učebního procesu žáků klíčovou roli a mají pozitivní vliv na učební výsledky a klíčové kompetence žáků.


Celý text naleznete zde

1 komentářů:

Silvie A. řekl(a)...
9. května 2020 v 22:58  

Zvířátka v lese pořádají subotnik. Medvěd se nedostaví. I posílají zvířátka za medvědem jednu delegaci za druhou, a medvěd všechny delegace odbývá stručnou, avšak nejasnou odpovědí. Až při iksté návštěvě u medvěda napadne lišku zeptat se na vysvětlení. A medvěd jí odpoví.

Právě tato medvědova odpověď mi u mnoha otázek chybí. Jako alternativa nejlépe vystihující moji pozici.