Výuka v dětských domovech stojí pouze na vychovatelích, těch je teď přitom nedostatek

pondělí 27. dubna 2020 ·

"Situace je hodně náročná. Máme tu v tuto chvíli děti, které navštěvují speciální školu, a vyžadují tudíž speciální přístup. V rámci našeho krizového plánu se snažíme zajistit dětem výuku dvakrát denně vlastními zaměstnanci. Není ale reálné poskytnout jim výuku v plném rozsahu. Snažíme se chodit s dětmi například na edukační procházky," popisuje v reportáži online deníku Aktuálně Radka Soukupová, ředitelka Dětského domova Charlotty Masarykové v Praze.



Tomáš Slavata (facebook.com)
Hlavně na počátku krize učitelé zahrnovali žáky přemírou úkolů. V prostředí dětských domovů, kde se o jeden počítač střídá často celá skupina dětí, je ale nebylo možné všechny plnit. "Učitelé zpočátku začali velmi ambiciózně, děti měly velké množství úkolů a zvládat se to opravdu nedalo. Kolegyně a kolegové nejsou učitelé, takže měli co dělat," potvrzuje ředitel Dětského domova Unhošť Jiří Beránek. Podle něj se situace už trochu zklidnila, vybavení je ale nedostatečné. "Máme zhruba dva počítače na osm dětí, většinou ale starší typy, a jednu tiskárnu," dodává Beránek...

"Bohatě by stačilo, aby ministerstvo školství zaktivizovalo budoucí učitele či psychology ze středních a vysokých škol v daném kraji a posílilo domovy o personál tak, jak tomu je ve zdravotnictví či v domovech seniorů. Mohou tím získat praxi a pomoci tím přes léto, kdy už nebudou dobrovolníci, kteří mají teď čas díky uzavření škol či své práce," popisuje jedno z možných východisek filantrop Tomáš Slavata, který dlouhodobě podporuje dětské domovy napříč republikou, a to finančně, materiálně i pořádáním sportovních a zážitkových akcí. O dočasnou práci v dětských domovech ale zájem většinou není.


Celý text naleznete zde

0 komentářů: