Průzkum České děti v kybersvětě ukázal, že školy nejsou jednotné ohledně zákazu mobilů

středa 12. června 2019 ·

Jeden z největších výzkumů v oblasti chování dětí na internetu (27 177 respondentů ve věku 7-17 let) se mimo jiné zabýval i tématem používání mobilních telefonů ve školách. Výzkum ukázal, že školy nejsou jednotné v tom, zda dětem používání mobilního telefonu povolit či ne – ať o přestávkách nebo jako pomůcku ve výuce. Nadpoloviční většina dětí (53 %) má povoleno o přestávce mobil používat, tyto děti pak tráví přestávky hraním her na mobilu (41 %), na sociálních sítích (38,9 %) nebo říkají, že se nudí (33,7 %).


Kamil Kopecký (upol.cz)
Přibližně stejný počet nudících se dětí najdeme i ve školách, kde je mobil o přestávkách zakázán (34,6 %). Děti, které mají zakázáno používat o přestávce mobil, ale také mnohem častěji čtou časopisy (o 60 % více než tam, kde mají děti mobil povolený), knížky (o 13,54 %), hrají deskové a karetní hry (o 65 % více) nebo sportují (o 29 % více).

„Při používání mobilního telefonu ve škole bychom neměli zapomínat na zásady psychohygieny a o přestávkách posilovat u dětí takové aktivity, které jim umožní odpočinout si – a to jak fyzicky, tak psychicky. A na toto jsou určeny právě přestávky – umožňují dětem relaxaci, uspokojení fyzických/psychických potřeb, poskytují prostor pro vzájemnou interakci s vrstevníky apod. Úloha přestávek je nesmírně důležitá i pro další výkon žáků – únava dítěte se projeví na zhoršené koncentraci a paměti,“ uvádí Kamil Kopecký, z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.


Celý text naleznete zde
Výzkumnou zprávu naleznete zde

1 komentářů:

Jir řekl(a)...
12. června 2019 v 9:25  

Že vám spíš nevadí, že jsou nejednotné v ŠVP. Co si mají počít ti chudáci, co se přistěhují a že jich je každý rok několik. Mobily se vyvíjejí, miniaturizují a mění rychleji než nějaké zákazy a omezení. Zákonů už máme dost, stejně jako dopravních značek. Vykašlete se na nějaká centrální řešení, školy si už poradí.