„Je proto důležité, aby mladí lidé věděli, jaký je zdroj informací. Zda se jim dá věřit či nikoliv. Proto musí existovat v našem školství mediální vzdělávání. To, co je například v severských evropských státech nedílnou součástí vzdělávací soustavy už dlouho. Lidé jsou pak daleko méně manipulovatelní. Bohužel, na českých školách mediální výuka nikterak silně neprobíhá. Učitelé si sice uvědomují, že ji potřebují, ale nemají většinou pro výuku dostatečné podklady. Je to tedy téma, kterým bychom se měli zatraceně rychle začít seriózně zabývat,“ říká Šimon Pánek pro Seznam Zprávy.
Celý text a pořad ke stažení naleznete zde
Glosa Šimona Pánka: Mediální vzdělávání potřebujeme jako sůl
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
5 komentářů:
"nemají většinou pro výuku dostatečné podklady."
Co vám brání ty podklady vytvořit. A mají o to vůbec naši politici zájem?
Mediální výchova patří do občanské nauky případně českého jazyka a okrajově do dějepisu a přírodovědných předmětů. Prvně musíte začít u toho, aby občanská nauka nebyla nebyla jen výchova, ale aby žáci taky něco věděli a uměli. Neboli místo planého plkání návrat k faktům.
„Je proto důležité, aby mladí lidé věděli, jaký je zdroj informací. Zda se jim dá věřit či nikoliv."
-tak tohle žádná mediální výchova nevyřeší,to částečně vyřeší nabiflování zaručenách dat a dovedností s nimi logicky pracovat
-nicméně žáci by měli být informováni o médiích,jejich fungování a produktech,jsoui dvě možnosti jak to provozovat:1/jako součást čj a ov (zsv) na zš a sš 2/jako samostatný předmět ve 3. a 4. roč gymnázia (zde to ovšem musí učit aprobovaní učitelé = absolventi fmk)
Aby uměli žáci rozlišit co je pravda a co je manipulace, musí nejprve dost mnoho číst a aby četli, musí nebýt na smartudělátkách, což je fantasmagórie. Proto manipulace pokvete vesele dál, jak jarní květinka zalévaná vláhou ignorantství a digitální demence.
Pane Tajný, Vy překvapujete...
Mirek Vaněk:
Jen to ne... Od pana Pánka by to byly materiály jak z ÚVé.
Okomentovat