Slabiny českého školství. Nejhorší výsledky mají žáci na Karlovarsku a Ústecku

čtvrtek 20. prosince 2018 ·

„Učitelům se nedaří s dětmi z tohoto prostředí – (rodiny s nízkým socioekonomickým statusem, poznámka redakce) - efektivně pracovat. V Karlovarském kraji je nejnižší podíl žáků, jimž by se v tomto smyslu věnovala pozornost. Naopak nejlépe s tím umějí nakládat v Libereckém kraji,“ uvedl ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. Jako další možný faktor vysvětlující rozdílné výsledky napříč kraji se nabízí koncept tzv. sociálního kapitálu. K tématu se vrací Deník.cz.


Tomáš Zatloukal (msmt.cz)
„Jde o určité vlastnosti společnosti vyznačující se například vyšší mírou občanského zapojování do veřejných záležitostí, častějším členstvím ve spolkových organizacích nebo jiných sdruženích či větší mezilidskou důvěrou,“ píše se v inspekční zprávě. I v tomto ohledu jsou na tom na Karlovarsku a Ústecku nejhůře.

Tato zjištění mají dalekosáhlé důsledky. Data prokázala jednoznačnou souvislost mezi SES a studijními výsledky. Navíc jednotlivce výrazně ovlivňuje i celkové prostředí školy. Čím je v ní míra SES vyšší, tím i žák z méně podnětného prostředí lépe prosperuje. „Neznamená to, že v Karlovarském kraji jsou hloupější děti a neschopní učitelé, ale že tam jsou nedostupné vzdělávací kurzy, chybějí asistenti pedagogů, speciální pedagogové a psychologové,“ říká Zatloukal.


Celý text naleznete zde

1 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
20. prosince 2018 v 9:16  

To není o práci. To je o blízkosti slušného výdělku v německu.