Střední škola, přijímací řízení, inkluze a podpůrná opatření

pátek 19. října 2018 ·

O inkluzi na základních školách už byly popsány haldy papíru. Ale jak se postupuje na středních školách a u přijímacího řízení? To je jedno z témat přílohy Střední škola MF DNES.


V rámci inkluze mají děti s handicapem nárok na podpůrná opatření. Jde například o použití různých kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic, využívání komunikačních systémů neslyšících či Braillova písma. Patří mezi ně i individuální vzdělávací plán, možnost využití asistenta či tlumočníka znakového jazyka a další.

Přechodem na střední školu nárok na podpůrná opatření nezmizí a je potřeba je respektovat i u přijímacího řízení. „Pokud je uchazeč zařazen do druhého a vyššího stupně podpůrného opatření, má ze zákona nárok na úpravu podmínek pro konání jednotných přijímacích testů. V takovém případě musí spolu s přihláškou střední škole doložit také doporučení vydané školským poradenským zařízením, kde jsou konkrétní požadavky na úpravu podmínek podrobně popsány,“ uvádí Petra Hátlová, vedoucí referátu vnějších vztahů Cermat, jenž jednotné přijímací zkoušky organizuje.


Celý text naleznete v MF DNES

1 komentářů:

Kamínek řekl(a)...
19. října 2018 v 11:44  

Celkem by mně zajímalo, zda budou mít uvedení žáci nárok na podobná opatření, až se budou někde ucházet o práci, např. ve výběrových řízeních na úřadech. Nějak si neumím představit, který podnikatel bude brát na poruchy svých zaměstnanců ohled, tržní hospodářství na něj taky ohled nebere. Kdy a kde tedy končí nárok na podpůrná opatření. Myslím, že je nutné, aby skončila dřív než po střední škole, neboť do praxe přijdou zvyklí, že se jim neustále v něčem ustupuje a zvýhodňuje. Reálný dospělácký život je ale diametrálně jiný.