Jiří Růžička: Do školy se nechodí proto, aby byl člověk testovaný, ale aby se něco naučil

pondělí 30. dubna 2018 ·

„Já jsem známý a velký odpůrce testování. Do školy se nechodí proto, aby byl člověk testovaný, ale aby se něco naučil. Je to další argument pro to, že hromadné testování má mnoho chyb a k ničemu moc nevede,“ říká ředitel gymnázia a senátor Jiří Růžička v rozhovoru pro Aktuálně.cz.

Růžička dodává:

V případě naší školy tyto státní testy od sebe uchazeče ani nijak dramaticky neoddělí. Všichni se pohybují ve vysokém skóre. Je to zbytečná administrativní zátěž škol, která ovlivňuje i vyučování.

Celý rozhovor naleznete zde

2 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
30. dubna 2018 v 9:10  

Pan senátor Růžička si nevšiml, že je spousta jiných škol, než jeho gymnázium. A spousta žáků, kteří nejsou nadaní a nejsou na gymnáziu. Kteří se učí neradi a musí být kontrolováni. Třeba testy.
Co když se žák nic nenaučí. Jak to pan senátor zjistí bez testu?

Karel Lippmann řekl(a)...
1. května 2018 v 9:03  

„Já jsem známý a velký odpůrce testování. Do školy se nechodí proto, aby byl člověk testovaný, ale aby se něco naučil. Je to další argument pro to, že hromadné testování má mnoho chyb a k ničemu moc nevede."

Z odpovědi J. Růžičky na můj dopis (3. 1. 2011): "Snažím se už delší dobu nasměrovat
jednu školu tam, kam si myslím, že by měla škola obecně mířit a rozhodně
se snažíme s ostatními kantory na naší škole hledat odpovědi na otázky,
které jste nastínil. Hledejte je také. Model schválené maturitní zkoušky
to umožňuje a rozhodně dává škole dost prostoru ke smysluplnné práci!" (kopírováno)

Z dopisu J. Růžičky (6. 1. 2011): "Vážený pane učiteli,
je zřejmé, že jste nepochopil (nebo spíš nechcete pochopit), proč
zastávám myšlenku státních maturit, ale s tím nic nenadělám. Prostě se
nehodlám smířit s tím, že maturita v současném pojetí je na mnoha
školách něčím naprosto nedůstojným. (kopírováno)

Čtenářům ČŠ jistě nemusím připomínat, že státní maturitě, kterou v roce 2011 pan senátor tolik obhajoval, jsem už tehdy vytýkal především plošné testování. On je prý nyní jeho "známým a velkým odpůrcem". Pozoruhodné! Žádám ho, aby tento rozpor vysvětlil. Změna názoru na základě nového poznání je chvályhodná. Je nutné s ní počítat. Proto by ti, kteří mají reálný vliv na naše školství jako celek, měli ve svých výrocích (i činech) ubrat na sebejistotě a aroganci.