tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3293083619003749530..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Jiří Růžička: Do školy se nechodí proto, aby byl člověk testovaný, ale aby se něco naučilAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55715850456036186072018-05-01T09:03:33.087+02:002018-05-01T09:03:33.087+02:00„Já jsem známý a velký odpůrce testování. Do školy...„Já jsem známý a velký odpůrce testování. Do školy se nechodí proto, aby byl člověk testovaný, ale aby se něco naučil. Je to další argument pro to, že hromadné testování má mnoho chyb a k ničemu moc nevede."<br /><br />Z odpovědi J. Růžičky na můj dopis (3. 1. 2011): "Snažím se už delší dobu nasměrovat <br />jednu školu tam, kam si myslím, že by měla škola obecně mířit a rozhodně <br />se snažíme s ostatními kantory na naší škole hledat odpovědi na otázky, <br />které jste nastínil. Hledejte je také. Model schválené maturitní zkoušky <br />to umožňuje a rozhodně dává škole dost prostoru ke smysluplnné práci!" (kopírováno) <br /><br />Z dopisu J. Růžičky (6. 1. 2011): "Vážený pane učiteli,<br /> je zřejmé, že jste nepochopil (nebo spíš nechcete pochopit), proč <br />zastávám myšlenku státních maturit, ale s tím nic nenadělám. Prostě se <br />nehodlám smířit s tím, že maturita v současném pojetí je na mnoha <br />školách něčím naprosto nedůstojným. (kopírováno)<br /><br />Čtenářům ČŠ jistě nemusím připomínat, že státní maturitě, kterou v roce 2011 pan senátor tolik obhajoval, jsem už tehdy vytýkal především plošné testování. On je prý nyní jeho "známým a velkým odpůrcem". Pozoruhodné! Žádám ho, aby tento rozpor vysvětlil. Změna názoru na základě nového poznání je chvályhodná. Je nutné s ní počítat. Proto by ti, kteří mají reálný vliv na naše školství jako celek, měli ve svých výrocích (i činech) ubrat na sebejistotě a aroganci.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07875609735405999857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-11814379224368657992018-04-30T09:10:49.809+02:002018-04-30T09:10:49.809+02:00Pan senátor Růžička si nevšiml, že je spousta jiný...Pan senátor Růžička si nevšiml, že je spousta jiných škol, než jeho gymnázium. A spousta žáků, kteří nejsou nadaní a nejsou na gymnáziu. Kteří se učí neradi a musí být kontrolováni. Třeba testy.<br />Co když se žák nic nenaučí. Jak to pan senátor zjistí bez testu?mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.com