E-learningová aktivita: Svědkové bezpráví a nečinnost přihlížejících

čtvrtek 25. ledna 2018 ·

Absolvováním e-learningové aktivity IWitness si studenti rozšíří své digitální kompetence, naučí se nové informace a pochopí mechanismus fungování sociálně-psychologického jevu zvaného "apatický svědek" (angl. bystander effect), aby pochopili potřebu aktivní pomoci a překonali pasivitu svědků útlaku či bezpráví.

Můžete zadat žákům e-learningovou aktivitu domů, nebo v počítačové učebně během výuky. Nebo ji ukažte studentům přímo v hodině přes dataprojektor.

autor: Marcel Mahdal
zaměření: studenti 13 - 17 let
jazyk: český
časová dotace: 60 minut
oblast: RVP - člověk a společnost, etika, psychologie, sociologie, evropská historie, osobnostní výchova

Obsah aktivity

V rámci této aktivity studenti:
- uvažují o časté pasivitě svědků v situacích, v nichž se obětem útlaku a nespravedlnosti často nedostává pomoci CONSIDER
- shromažďují informace o aktuálních událostech z primárních zdrojů (videoklipy, články v médiích) COLLECT
- píšou krátký text, ve kterém vyjádří vlastní postoje a přemýšlí o možnostech aktivní pomoci, účinných přístupů k překonání pasivity svědků útlaku a nespravedlnosti CONSTRUCT
- sdílí své nápady se spolužáky a porovnávají jejich nedostatky a přednosti COMMUNICATE

Úvodní stránku aktivity "Svědkové bezpráví a nečinnost přihlížejících" naleznete ZDE http://iwitness.usc.edu/SFI/Activity/Detail.aspx?activityID=3172&retainFilter=true

Další informace naleznete zde

1 komentářů:

Unknown řekl(a)...
25. ledna 2018 v 9:50  

roztomile hloupoučké