Absolvováním e-learningové aktivity IWitness si studenti rozšíří své digitální kompetence, naučí se nové informace a pochopí mechanismus fungování sociálně-psychologického jevu zvaného "apatický svědek" (angl. bystander effect), aby pochopili potřebu aktivní pomoci a překonali pasivitu svědků útlaku či bezpráví.
Můžete zadat žákům e-learningovou aktivitu domů, nebo v počítačové učebně během výuky. Nebo ji ukažte studentům přímo v hodině přes dataprojektor.
autor: Marcel Mahdal
zaměření: studenti 13 - 17 let
jazyk: český
časová dotace: 60 minut
oblast: RVP - člověk a společnost, etika, psychologie, sociologie, evropská historie, osobnostní výchova
Obsah aktivity
V rámci této aktivity studenti:
- uvažují o časté pasivitě svědků v situacích, v nichž se obětem útlaku a nespravedlnosti často nedostává pomoci CONSIDER
- shromažďují informace o aktuálních událostech z primárních zdrojů (videoklipy, články v médiích) COLLECT
- píšou krátký text, ve kterém vyjádří vlastní postoje a přemýšlí o možnostech aktivní pomoci, účinných přístupů k překonání pasivity svědků útlaku a nespravedlnosti CONSTRUCT
- sdílí své nápady se spolužáky a porovnávají jejich nedostatky a přednosti COMMUNICATE
Úvodní stránku aktivity "Svědkové bezpráví a nečinnost přihlížejících" naleznete ZDE http://iwitness.usc.edu/SFI/Activity/Detail.aspx?activityID=3172&retainFilter=true
Další informace naleznete zde
E-learningová aktivita: Svědkové bezpráví a nečinnost přihlížejících
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
roztomile hloupoučké
Okomentovat