Expert z Izraele vyzkouší v kraji revoluční výuku

pondělí 3. července 2017 ·

Odborník na rozvoj talentů Opher Brayer vymyslel a v Ústí nad Labem představil metodu, která má u dětí zvýšit kreativitu a rychlost učení. Čtyři školy se rozhodly ji od září otestovat. Jednašedesátiletý Izraelec od loňského června žije v Praze, věnuje se moderním formám vzdělávání a multitalentovému rozvoji dětí. V kraji chce rozjet svůj nový projekt s názvem Stages, který se podle něj zaměřuje na aplikaci výukových metod odpovídajících 21. století. Informuje MF DNES.


Opher Brayer (twitter.com)
Brayer svůj plán představil učitelům, ale třeba i krajským úředníkům z oblasti školství. Jeho metoda by v praxi vypadala takto – do klasické výuky dětí od šesti let by každý den ráno zařadil necelou půlhodinu věnovanou hraní her zaměřených na přemýšlení.

„Rozvíjejí schopnost mozku nacházet řešení a podobnosti a přenášet je z jednoho oboru do druhého, například z matematiky do písmen, hudby či pohybu. Šlo by o tři hry, každá by trvala sedm minut a děti by ji hrály jen jednou, pak už by se k ní nevracely. Byly by díky tomu desetkrát kreativnější,“ popisuje Izraelec.

Čtyři školy už se rozhodly Brayerův program vyzkoušet. V průběhu srpna několik jejich pedagogů čeká školení a hned v září začne zkušební výuka. Jednou ze zmíněných čtyř škol je ZŠ v ústecké čtvrti Neštěmice. „Moc nás to zaujalo a zkusíme se zapojit. Školení absolvují čtyři učitelé z prvního stupně, v praxi by se metoda měla od září týkat asi pětačtyřiceti dětí, a když se osvědčí, tak bychom ji v budoucnu rozšířili,“ popsala ředitelka školy Marie Čápová.


Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES

2 komentářů:

Pavel PEŠAT řekl(a)...
3. července 2017 v 9:12  

Nebylo by od věci, kdyby školy vedly k experimentu nějakou podrobnější dokumentaci typu "pedagogický deník" a optimálně ji průběžně zveřejňovaly, např. na webu.

Mintaka řekl(a)...
4. července 2017 v 10:12  

ČR asi nebude první zemí, kde chce techniku chce vyzkoušet.
Kdyby se někomu podařilo najít nějaké výsledky, tak sem pls. dejte odkaz.

Díval jsem na video z TEDu s tímto pánem https://www.youtube.com/watch?v=2GTZAg_G430
Na mě působí trochu moc expresivně, což neříká nic o tom, jestli mu to funguje.

Osobně jsem přesvědčen o velkém, dosud nevyužitém, potenciálu her ve výuce.