Škola v muzeu nebo v ZOO: Nové projekty zachraňují státní školy v USA

pátek 23. června 2017 ·

Projekt založený na místně zakotveném učení (place-based learning) v Muzejní škole v Grand Rapids pro žáky druhého stupně a výhledově i pro středoškoláky, vyhrál americkou cenu a grant ve výši 10 milionů dolarů za změnu zavedených představ o školách. Šestý a sedmý ročník o 120 žácích je skutečně umístěn přímo v městském muzeu se stálými i rotujícími výstavami a každý další rok má přibýt další nejmladší ročník, dokud v roce 2022 nebude naplněn celý cyklus od šestého do dvanáctého ročníku. Na projekt upozorňuje server scio.cz.


Místně zakotvené učení je výuková metoda založená na projektech řešících skutečné problémy s místním komunitním aspektem. V Muzejní škole, která je jednou z patnácti tematických státních škol zdejšího školního obvodu (mezi další patří i škola v zoo nebo v přírodním centru), to vypadá tak, že se děti učí nejen ve třídě, ale především přímo v muzejních expozicích a v blízkém okolí. Podílí se přitom na nejrůznějších komunitních aktivitách a projektech na vylepšení svého města.

Před otevřením inovátorských škol řešili v Grand Rapids dlouhodobý propad v počtu žáků na státních školách, protože děti často odjížděly do jiných obvodů nebo chodily na charterové a soukromé instituce. Mnoho škol se muselo zavřít, snižovaly se náklady, učitelé přišli o práci.


Celý text naleznete zde

2 komentářů:

Jan Hučín řekl(a)...
23. června 2017 v 21:16  

S grantem 10 mega dolarů se to inovuje báječně.

Unknown řekl(a)...
24. června 2017 v 14:32  

tento placedbased learning existoval již za mého mládí,naši učitelé často říkali při vstupu do třídy:
tady je to jako v chlívě (maštali)
jako v židovské škole
jako na rynku
jako v doupěti
jako v bordelu