Snaha rodičů poskytnout svým handicapovaným dětem vzdělání spolu s jejich zdravými vrstevníky v některých případech naráží na nechuť škol, které mají s žáky nezapadajícími do běžných osnov práci navíc. Spory mohou dojít tak daleko, že škola ve snaze zastrašit nespokojené rodiče zavolá na pomoc OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dítěte). Reportáž přináší deník Právo.
Právo před několika týdny upozornilo na případ, kdy úřednice jednoho z brněnských OSPOD nevybíravě tlačila na matku jedenáctileté dívky, aby ji odhlásila z běžné školy, přestože odborníci ze speciálně pedagogického centra doporučili, aby chodila právě do normální školy. Kontrola pak prokázala nezákonný postup sociálky. Takových případů ale může být víc, jak ukazuje i případ jedenáctiletého handicapovaného chlapce, který v roce 2014 nastoupil po přestěhování z Prahy na jednu ze základních škol v Královéhradeckém kraji.
„Bohužel problémy ve škole byly hned od začátku. Nerespektoval se individuální vzdělávací plán, a když jsem se to se školou snažila řešit, byla jsem hned problematická. Navíc syn začal být i šikanovaný, ale škola to nijak nechtěla řešit,“ řekla Právu matka postiženého hocha.
Problémy v komunikaci vyvrcholily tím, že škola pozvala na jednu z pravidelných schůzek OSPOD. „Když se manžel tázal proč, tak mu vedení školy řeklo, že jsme problém my jako rodiče, že asi vedeme špatně výchovu. Manžel se poradil s právníkem, schůzku jsme odmítli a pohrozili škole tím, že půjdeme na policii a nahlásíme, že nijak nezasáhla proti šikaně,“ popsala matka.
„Po téměř šesti letech školní docházky handicapovaného syna jsem přesvědčena, že naše školství není schopno děti integrovat. Školy na to nejsou připraveny finančně, osvětově a hlavně lidsky,“ je přesvědčená matka.
Celý text naleznete zde
Školy proti nám používají sociálku, stěžují si rodiče
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
4 komentářů:
To já jsem zase znal jednoho a ten si nestěžoval...
---
Pane Komárku, jakou přidanou hodnotu má tento článek pro diskusi na České škole? Že je někde nějaký problém a někdo o něm píše? Vůbec nejsem schopen z článku pochopit, kdo měl pravdu a v čem a pochybuji, že se někdy bude pokračovat.
Vyjádřili se v původním článku i zástupci těch (dvou) škol?
Jinak moc tomu nerozumím, ale řekl bych, že koordinace s OSPOD je v případě právě šikany celkem vhodná...
---
Úřednice tlačila, odborníci doporučili...
No nevím, nebyli to právě odborníci ze speciálně pedagogických center, kteří v minulosti hromadně posílali romské děti do zvláštních škol prakticky jen podle barvy kůže?
Školy na to skutečně připraveny nejsou. Nechápu ovšem, proč někdo nechává dítě šest let ve škole, kde to neklape.
POužití sociálky je dáno vyhláškou č. 27.
Hned v září obdržely školy dopis s postupem, jak sociálku začleňovat do procesu řešení.
Věty z článku jsou poněkud hysterické - viz řeči o tom, že všechny školy a bla bla bla
Okomentovat