Oceněné pedagogické výzkumy

pondělí 19. září 2016 ·

Ceny za výzkumné pedagogické publikace z uplynulých dvou let udělila na své výroční konferenci Česká asociace pedagogického výzkumu. Informuje o tom Dominik Dvořák na stránkách EDUin.cz.

V kategorii monografie byly oceněny dva týmy: Autorský kolektiv vedený Ivou Stuchlíkovou a Tomášem Janíkem za knihu Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (Brno: Masarykova univerzita 2015).

A autorský kolektiv vedený Davidem Gregerem, Jaroslavou Simonovou a Janou Strakovou za knihu Spravedlivý start? Nerovné šance v předškolním vzdělávání a při přechodu na základní školu (Praha: Pedagogická fakulta 2015).


Podrobnosti a linky na texty oceněných prací naleznete zde

4 komentářů:

Josef Soukal řekl(a)...
19. září 2016 v 23:42  

Doporučuji odstavec na rozhraní s. 11 a 12 v knize Spravedlivý start? aneb Proč není možné řešit mimo(před)školní problémy jen či hlavně (před)školou.

mirek vaněk řekl(a)...
20. září 2016 v 7:52  

Pane Soukale.
To není vůbec nic objevného. Problém socialního znevýhodnění škola nevyřeší. To je věc rodinného zázemí a sociální práce. Nejde jen o předškolní věk, ale o mimoškolní aktivity dětí ve všech obdobích vývoje a vzdělávání.

Se zájmem jsem si přečetl optimistické odstavce o didaktice matematiky a fyziky v oborových didaktikách. Jestli opravdu nic lepšího v pedagogickém výzkumu publikováno nebylo, tak potěš. Horní paluby stále tančí.

Josef Soukal řekl(a)...
20. září 2016 v 8:20  

Právě že to není nic objevného. Ale inkluzionisté se toho nedrží.

mirek vaněk řekl(a)...
20. září 2016 v 9:12  

Právě. Ale je tu konečně výzkum, který to, co všichni ví, potvrzuje.